رواية زواج مغصوب ولكن الفصل العاشر 10 بقلم ملك
رواية زواج مغصوب ولكن الجزء العاشر
رواية زواج مغصوب ولكن البارت العاشر
رواية زواج مغصوب ولكن الحلقة العاشرة
فتحت ندي البااب وجدت فهد ملقي علي الارض وايضاا يصب عرقااا
هرعت اليه مسرعه وتبكي وتحس ان قلبهاا انقبض
ندي : فهد ….فهد .رد علياا ..يا فهد علشاان خطري متخوفنيش كده
فهد : ابعدي ابعدي مش عااوز حد جمبي اخرجي
ندي بصرااخ : انتي بتقوول ايه انتي شايف حالتك ولا لأ من االمستحيل اسيبك
ثم سندت فهد الي السرير
وظلت تعتني به طول الليل فلقد عااني من ارتفااع الحراره بسبب التعب الشديد
ندي لنفسها : انا عملت ايه يا ربي عملت ايه بينه كان تعباان في الشغل و انا كماان خليته يتعب معانا ليه كده بس ليه انا غلطاانه
ظلت ندي تبكي بحرااره وتندم نفسها
ندي : لا ..انا لازم اسااعده
حضرت الكمادات والادويه وسهرت عليه طول الليل وظل يتمتم
فهد : ماما … اروي .. اروى …متسبنيش اروي
ماما …ماما
ندي احست بالحزن لاجله وايضاا بغيره قليله
ندي لنفسها : مين اروي دي !! وايه حصل لامه !!
سهرت ندي بجوااره وعندما تراه يتآوه قلبها يؤلما فهي تحس بالذنب الشديد فهيا السبب وتظل تبكي بشده
…..
في الصبااح
استيقظ فهد والحمي انخفضت
ولكن
استيقظ فهد وصعق عندما رأي ندي نائمه علي الكرسي و كاد ان يصرخ عليها ولكن تذكر ماذا فعلت له وكيف اعتنت به طوال الليل
فهد لنفسه : انا لازم اعاملها حلوو علي الاقل يبقي رد الجميل
فهد بصوت وااطي : ندي …ندي ..اصحي بسرعه
تستيقظ ندي ولكن يصدم فهد بعينيها شديده الحموره وو جهها الاحمر يدل علي شده بكائها
عندما تستيقظ ندي تبكي مره اخري
تدي بوضع يدها علي وجهها : ساامحني ..انا اسفه انا السبب يا ريتني مع اصريت انك تكمل وقعدت اعذبك ..انا اسفه اهئ اهئ اهئ
فهد : لا محصلش حااجه. ومين قلك اني تعباان بسببك
ندي بوجهه مصدووم : مش فااهمه
فهد بضحكه خفيفه علي وجهه : انا كنت تعباان اصلا من اسبوع بس مكنتش برتااح خاالص علشان كده العيه زااد
ندي والفرح ملئ وجهها بطريقه طفوليه: بجد ..الحمد لله ان مش السبب
ضحك فهد علي طريقتها الطفوليه
ندي بصراامه : انتي تعباان بقالك اسبووع مكلمتش ليه قولي عااوز تموت نفسك ولا حااجه هاا قوم يلا ادخل الحماام و البس هدومك وصلي اكون حضرت الفطاار وجبته هناا منتاش خاارج النهاارده
فهد ضحك بشده عليها فهيا تبدو اكبر كن سنهاا بكثير
فهد : انا هقووم اروح الشغل
ندي بصرامه : لا انا قلت مفيش شغل النهاارده يبقا مفيش
فهد بنرفزه : وانتب مالك كنتي
قاطعه ندي : خطيبتك …اكون خطيبتك اسمع الكلام علشان مخبطكش بوكس
فهد بصرااخه وصراامه : نعم ..انا مش واحد زميلك تتكلمي معاه كده فااهمه
ندي بتوتر: انا بهزر …هزاار والله مش بكلم جد ازااي امد ايدى عليك وانتي اكبر
فهد بصرااخ : برااا
ندي بصرااخ : لا يعني لا وانتي كماان مش خاارج
ظلواا يصرخوون علي بعضهم لدرجه ان القصر كله سمعهم والعائله هرعت لهم لتحل الموضووع
……
وصل الجد واميره والعائله اليهم و جد ندي تقف علي البااب تمنع الخروج وهوا يحااول ولكن لا ترضي
الجد : في ايه يا ولاد ما لكم بتزعقوا ليه كده من بدري !!
فهد : مش راضيه تمشي من غرفتي وكمان مش عوزاني امشي
والد فهد : سبيه يا ندي ورااه شغل كتير
اميره: ندي كفاايه اووي امباارح لمي الدور
نديوالدموع تترقرق بعينيها : بس ..بس انتم مفكرني ايه الاستاذ ده تعباان اوووي وانتم كل الي همكم الشغل وبس وصحته ترووح فين ( حكت لهم ماا حصل بالتفصيل ) هاا غلط الوقتي
اميره باحتضاانها : يا حبيبتي والله لاسااعدك في الي عوزاه دايماا ووجهت نظرها الي اخوها :معلهش يا فهد صحتك اهم عندناا
وبعد مماطلات طويله من العائله وفهد اخذ فهد اليووم اجاازه كانت ندي تطير من الفرح اما هوا كان جالس علي الكرسي وينظر له هكذا👇👇👇👇👇👇
ظلت ندي تعتني به طواال اليوم وفعلا كاان كالطفل الصغيير يعارض كل شئ
ندي : فهد قاادر تنزل تاكل تحت ولا اجيبه هناا
فهد : مش عااوز اكل
ندي : طيب مااشي هجيبه هناا
فهد : انتي سمعتيني و لا لأ
ندي : مهو انا اعمل ايه جيت اخد رايك مرضتش ب ولا وااحد فقلت اختاار اناا
لم تنتظر اجابته
و نزلت ندي و حضرت الاكل بنفسها له
وكان الجميع يبتسمون لها ابتساامه عريضه
بفرح فهي الوحيده القاادره علي ايقااف فهد.وعنوده الشديد جداا و ايضاا اوقفته عن العمل لا بل انها معجزه ان تحصل حقا
ندي طبعا دخلت دون ان تخبط علي الباب ( هيا خلاص اعتبرت مفيش حااجه اسمها باب خالص 😁😁)
وجدت ندي فهد جاالس علي الكرسي يسترخي
ندي بصوت واطي : الحمد لله ..ارتااح شويه
فهد : انا بعمل كده علشاان عندي صدااع
ندي : اه ..تحب اعملك مسااج للراس
فهد قام من علي الكرسي والتف لهاا : انتي بتعرفي
ندي : اه طبعاا بابا كان ديما يجي من الشغل تعباان اوووي فكنت اعمله مسااج
فهد : اممم .طيب ماااشى
ندي : امم اوك بس تعاالي ناكل الاول
فهد : لا مش جعاان
ندي : طيب ماااشي بس انا كماان مش جعاانه
فهد : لا كلي انتي علشاان خطر عليكي انتي لسه 15 سنه وانا 25 بردك السن كبير
ندي : كل علشاان الدوا علشاان خطري
فهد : لا
ندي بعفويه غير مقصوده : طب علشان خااطر اروي
صدم فهم من الاسم وهجم عليها ودفعها الي حاائط ومسك يدها بشده
فهد بنرفزه : تعرفي اروي منين ! اكلمي
ندي بخوف وبكااء : انت.ي كنت..بت.ناديها ..و.انت ..نا. يم
فهد يشد علي يدها بشده لدرجه ان ندي حست انها ستكسر ولسبب ما لم تقدر علي الحرااك كانت خائفه منه وتترجااه ان يتركها وعندما تركهاا هرعت الي الخاارج ببكاء
و طلبت من اميره ان تعتني به
ظلت تبكي وتحسر نفسهاا لم فعلت ذلك لم تكن تقصد كانت تريد فقط ان ياكل
ثم مسحت عينيها وتوجهت الي مكتب جدهااا
تطرق البااب
الجد : اتفضل
ندي : ممكن ادخل
الجد بفرح : تعالي يا حبيبتي
ندي واغلقت الباب ورائها وجلست ظلت صاامته والحزن يبدو عليها
الجد : خييير ..مالك .فهد ..عملك حااجه !!
ندي : مين ارووووي
الجد بصدمه : .اروووي
ندي : مين ارووي ومعلهش متقلش مفييش
الجد : اروووي تبقاا ……
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زواج مغصوب ولكن)