رواية زواج مغصوب ولكن الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم ملك
رواية زواج مغصوب ولكن الجزء الحادي والعشرون
رواية زواج مغصوب ولكن البارت الحادي والعشرون
رواية زواج مغصوب ولكن الحلقة الحادية والعشرون
وصل فهد الي بيرووت في الصباااح البااكر هواا و عمر ذهبا ليستريحااا بالفندق
احس فهد بالراااحه هنااك
و تذكر كللااام جده
Flash Back
الجد : اناا حاسس يا ابني السفريه دي فيهاا خيير
فهد : ان شااء الله
الجد : دور عليهاا يا فهد هتلااقيهاا
فهد : حااضر يا جدي
كااان الجمبييع لديهم بقلبهم امل كبير بهذه السفريه
End flash Back
ارتااااح فهد قليلااا هوا و عمر ثم ذهباا لمكاان الاجتماااع
……اما عند ندي ……
استيقظ ندي مسرعه لانهااا تاخرت علي الاجتماااع بشده
ثم اتصل بهاا عم اسعد
عم اسعد :فيه ايه يا بنتي بقاالي ساعه برن عليكي ؟؟؟؟
ندي باسف : معلهش انا اسفه انا صحيت متاخر و النهاارده اديت اجااازه لطنط سميحه و امال
(اسم الخادمتين )
عم اسعد : طب بسرعه هماا جاايين بالطرييق
ندي بعجله : حاااضر ربع سااعه و قداامك انا همشي بسرعه
ذهبت ندي مسرعه للصلااه و ارتدااء ملاابسهااا
……
وصل فهد و معه عمر و بعض المسئوليين بالشركه
فهد كاان بدخل و عليييه العظمه و هتافات البناات عليه و لكنه لم يهتم و كاان يبحث عنها فيما بينههم فهكذاا اصبح حااله يبحث بين الحشوود عنها فقط
و هكذاا كاان عمرو و لاكن كااان يشير بيده علي انه مخطووووب و لا كن هذا لم يجدي نفعااا
استقبل اسعد فهد بالترحااب
اسعد : اهلاا . اهلاا .. شرفتنااا يا سيد فهد
فهد بابتسااامه خفيفه : ده نورك ممكن نبدا الاجتمااع
جلس الجمييع بمكااانهم الا مكاان كاان بجواار اسعد لم يكن موجوود
فااطمه و جوزهاا موجودون فهم كانوا يعملوون و من حظ فااطمه ان فهد لم يرها و لا مره
فهد : مبروووك يا هانم علي الحنل
فااطمه بتردد : الله يباارك فيك
ثم و جهه فهد انظااره الي اسعد
فهد باستغرااب : احناا مش هنبدا و لا اييه
اسعد بارتباااك : لسه بس درااعي اليمين بالشغل مجااش معلهش اول مره تتاخر كده و الله و هياا بالطرييق الوقتي
فهد بضييق : مش مشكله .. نستني
اسعد : الصبر .. الصبر مش يمكن هيجبلك حااجه مستنيهاا
كااان سيساائل عن ماذا يقصد و لكن سبقه صووت انثوووى يعرفه جيدااا بل يحفظه
انهاا حبيبه قلبه ندي
ندي : انا اسفه يا فندم بجد
التف فهد ليري اماامه فتاااهجميله لقد اصبحت اجمل ترتدي تضع ميك اب خفيف الذي زاااد جمالها و سحرا
لقد كاان مصدوووم وهوا يرااه احس ان رجليه ليست موجووده ففهد الذي لا يخااف من شى يخافها هي و رده فعله
لقد وجدهااا و جد ملااااكه الحبيب
ندي كااانت تلعب في الورق الذي بيده و لم تنظر لاحد فلقد انطلقت سريعااا الي مكاانها و لم تنظر لاحد و كاانت مشغوووله جداا
كااان المكااان هادئ جدااا حتي عمرو كاان مصدووووم لقد وجدهاا هل يصرخ لقد دام فرااقهاا 6 سنووات الجميييع يتعذب في بعدها و فراقهاا
اسعد.و فااطمه و زوجهاا كاانوا ينظرووون لبعضهم فهذه كااانت خطتهم ان يفعلووا ذلك حتي يتلاااقوون فهم يعرفووون ان ندي حتي لو كاانت تضحك معهم فهياا حزينه من قلبهاا فكم مره كاانوا يجدونهاا في الحديييقه تبكي بشده و خي تعييييد الفيديووو المنحووووس
جلست ندي و وضعت ورق الصفقاات التي فقط تلقته و هياا تدخل فالسكرتيره اعطتهاا لها و هي دااتخله فلم تري ندي اسم الشركه او مالكه بل فقط نظرت الي المشروووع
فهد بصووت مبحووح : ندي
تسمرت ندي في مكاانها فهي تعرف هذاا الصوووت جيداا بل هي تحفظه
رفعت ندي و جهها ببطء ناااحيه الصوووت رات فهد ندي كاانت كالثوور الهاائج فلقد انتفضت من علي كرسيهاا بسرعه شديده حقاا
و قف الجميييع بمجرد وقوفهااا
نظت ندي الي اسعد و فااطمه التي اغرقت عينهاا بالدمووع و قاالت بصوووت عاالي : ليييييييع عملتوووا كده ؟؟؟
عم اسعد : يا بنتي انتم لازم تحلوووا مشااكلكم انتي بتمووتي مننا بتضحكي مش من قلبك عيوونك هتروووح كل يووم تعيطي لوووحدك
ده مينفعش و فهد بيدووور عليكي بقاالوووا سنيين اناا وفيت بوعدي و مخلتوووش يعرف عنك حاااجه بس كفااايه كده
ندي بصراااخ هز الشركه : لاااااااااا ده خااااين لاااااااااا
امسكتهاا فاطمه و ضربتهاا علي وجهها و هي تبكي :علشااااان خاطري فووقي بقاا فووقي اسمعبه الاول انتي بتمووتوا انتوا الاتنين
ندي و قد اصابتها الهسترياا و بدات بالصرااخ : لاااااا خااااين ..خاااااين …خااااني اناا اااااااااااااااه
لم يعد احد يستطييع الكلاااام فهم يحسوون بالماسااه خاصتهاا فلقد اصرت نفسياا بهاا
فهد لم يكن يهتم بماا حوووله كل الذي يراااااه حبيبه قلبه امااامه و تصرخ
فهد بصراااخ مثل ندي :انااااا مخنتكيييش
الجمييييع اترعب من نبره صوتهاا الي ندي التي كااانت تصرخ و تعااارضه
امسك فهد ندي بيده مسرعااا و بدا يهزهااا و هوا يعلم انها لييست بوعيهاا انهااارت ندي بشده الذي ادي الي سقوووطهاا بين يديه مغمي عليهااااا
الجميييع كااان يصرخ باسمهاا اما فهد فشالها و كان يجري بهاا مسرعهه الي المستشفي و كانت تنتفض بين يديه و تردد كلمه خااين
و صل الجمييع للمستشفي اخبرهم الطبيب انها اصيبت بانهياار عصبي و انها الان اعطاها مهدا و ستستيقظ بعد ساااعتين
ظل الجميييع اماام غرفتها حتي اخبرهم الطبيب بحاالتهاا و انها استيقظت طلب فهد ان يدخل هواا فقط لهاا يريد ان يشرح لهاا ماا حدث
دخل فهد و جد اميرته ا نائمه بوجهه شااحب جداا
التي عندما رات بدات بالبكاااء و ترتدد بصووت خافت خاين خاين
ذهب فهد اليهااا و نظر اليهاا ثم دمعت عيناااه
ندي كااانت مبهوووره و نصعووقه فهياا تعلم ان فهد لم يبكي ابداا علي اي شي انه فهد فهد المسيطر بالرغم انهاا تعتبره خائن الي انها تحبه شديدااا
فهد و هوا ينظر الي عينيها : صدقيني مخنتكييش انا اسف فعلاا اني كنت بكلمك ببرووود اناا مش اناا الي بوست مريم هياا الي عملت كده و الله و معاايا دليل
اظهر فهد هااتفه و جعلهاا تري الفديو. من اوله لاخره و كيف صفعهاا علي و جهها و كاان كالثور الهاائج
ندي كانت تبكي بفرح : فهد
فهد بدمووع : انا بحبك انتي و بس محبتش غيييرك صدقيني البيت بقاا وحش انا مفتحتش قلبي لحد بعد وفااه امي و البيت كله كاان مجرووح و حزيبن لحدااايه مجيتي دخلت النووور للبيت عرفتينا يعني ايه عائله
البيت بقا وحش من غيرك امييره مش بطبطل عييط عليكي و بقت مش بتكلمني خاالص الاول وبعد كده سامحتني جدوو بقا مش بيخرج من قوضته لاحسااسه بالذنب
الخدم بقاا بيعييط لما يفتكرك كل الي عرفينك هيمووتوا عليكي
ندي و هيا تبكي : انا بحبك اوووي و الله و بحبهم كلهم متعرفش انا تعبت ازاااي انا استمريت سنتين عند دكتووور نفسااني انا كنت تعبااانه خالص و اعصاابي مدمره خاالص و الله
اخذهاا فهد الي حضنه وهوا يربت علي راسهااا
و بقوول انه سيعوضهاا لن يجعلها تحس بندم مره اخري ندي كانت تضحك بالرغم من بكائهاا
دخلت فااااطمه و هي ووادتها التي بدات الزغاريط تملي المكاان بسبب رجووعهم
و لكن فجاااه بدات فااطمه بالصرااااح
فااااطمه : ااااااااااااه الحقووووووني يا ناااس ياا لهوووووي انا بولد
شرع الجميييبه بالجري و ندي ايضاا التي انتفضت من مكاانهاا و بدات بتهداه صديقته
بعد الكثيير من المشااجرااات التي حصلت فيماا بينهاا و بين زوجهااو ندي التي ظللت تقوول انت السبب انتي السببب
ولدت فاااطمه فتااه جميله جدااا
التي اسمتهاا ندي فكاانت ندي تبكي فرحاا علي هذااا السبب و لم تجعل احد يحملهااا
ظل الضحك و المرح
طلب فهد من ندي ان يسااافرووا غداا غلي اول طاائره رفضت ندي بالاول و قالت ان عملها هنا والمشروووع و لكن اسعد اخبرهاا ان المشروووع بالفعل يستطييع ان ينتهي الان
و فعلاا بدا الاجتمااع بالمشفي و انتهي كل شي
سلمت ندي علي عمروو الذي الاتنين شرعاا بالبكااء و ثم الضحك ثم البكااء مره اخرري الذي اقر فهد انهما مجنونان رسمياا و طلبت منهم ان لا يعرف احد انهاا رجعه
…..في الطااااائره ….
ندي : يااااااه وحشتيني ياااا مصر يا حبيبتي
مقولتوولييش ايه الاخباار هنااةك ؟
عمرو : مفيييش انا و اميره اتخطبناا .و هنجوز بعد 3 شهووور
ندي بصدمه : اتخطبتوووا
عمر: اااه عندك ماانع و نظر اليهاا
ندي : لااا فله كمل يا زميييل
عمرو : تصدقي انا مش عاارف كنت عاايشه في بيروووت ازاااي
ندي : لا يعم دي لغه الاصل مبنسهاااش دي حتي الخداامين خليتهم يتكلمووا زيي
عمرو : تقدري بردك
ظل الاثنين يضحكوون و يتسامرون وفهد ايضا كان يشاااركهم و ينظرالي ندي
…وصل الجمييع امااام منزل العائله
ندي كاانت مرعوووبه و سعيده بنفس الوقت وطلبت من عمرو ان يسبقهم و يجمعهم بالحديقه
و فعلاا عمرو فعل ذلا للان والدي ندي اصبحوووا يعيشوون معهم بعد اصرار الجد
الجد : في اييييه يا بني جامعناا هناا لييييه
عمروو : اصبر بس يا جدي
امييره : مهوو يا عمر جاي فجاه كده مش كنت مساافر و بعدين رجعت و عاوزنا نتجممع
والد ندي : يا بني خلصني وراانا اشغاال
طلب عمرو من الجميييع ان ينظروووا الي جهه البااب الذي دخل منه فهد ووقف معم
اميره : احنا هنستهبل لهي دي المفااجاه
وجهه عمرو وفهد نظرهم الي البااب مره اخري
الذي دخلت منه ندي و هي تمشي كالملاااك بفستاانهاا النبيتي و الضحكه التي كاانت علي زجههاا و الدمووع الفرحه
كااان الجميييع مصااابين بصدمه
و فجاه صرخ الجميييع باسمهاا مره وااااحده
و اندفعووا عليها يقبلوونها ويبكوون في ان واحد
ظل الجميييع علي هذاا الحاال
حتي الم ايضاااا
عدي يومييين علي جلوووس ندي
بعد ذلك فاجاهم فهد بان فرحه هوا وندي بعد اسبوووعيين
كاان الجميييع مصدوووم و بالاخص ندي و كاانت تقووول لااا انا لسه صغيره مش عاااوزه
اجووز و لكن من يعااارض فهد
تم الفرح وكااااان شبه اسطووووري كاانت ندي تبدووو كالملكه
تزووووجت امييره و عمرو بعدههم
و عاااش الجميييع بها بسعااده
تمت بحمد الله
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زواج مغصوب ولكن)