روايات

رواية زواج مغصوب ولكن الفصل الثاني عشر 12 بقلم ملك

رواية زواج مغصوب ولكن الفصل الثاني عشر 12 بقلم ملك

رواية زواج مغصوب ولكن الجزء الثاني عشر

رواية زواج مغصوب ولكن البارت الثاني عشر

زواج مغصوب ولكن
زواج مغصوب ولكن

رواية زواج مغصوب ولكن الحلقة الثانية عشر

دخلت اميره وندي الفصل””للعلم هما بنفس السن “”” وجدت الفتياات يتهامسون فيماا بينهم وسمعت فتاتين
البنت 1 : شوفتي جايين ازاااي ؟؟
البنت 2 : مفكرين نفسهم الاميراات علشاان من احسن عيله
البنت 1: لا والله البنت الجديده دي الي مفكره نفسها ملكه علشاان خطبته يعني وجاايه معاه
البنت 2 : لا وايه لبسه دبله غااليه واحسن نووع
البنت 1: اوووف الوقتي لازم نعمل الصح معاها
ندي كانت رحالهم هنااك توريهم شغلهم
بس اميره وقفتها
اميره بوسوشه : بس اهدي هما لازم يحصل كده داايماا في اوول السنه و بعدين هينسواا كل حااجه
ندي : بس هما … قاطعهم صوت دخول المدرس و قامت ندي واميره بالجلووس بجوار بعضهم البعض
بدات الحصه وكاانت رياضياات وندي تعشقهاا بشده بدا المدرس بالاحمااء بمساائل ريااضياات كانت ندي تجيب عنهم جميعاا بفرح وسرور
و كان الاستااذ يمدح بها و بذكاائها وانها امتازت علي الجميع
ندي : استاااذ انا حليت اتفضل شوف الاجاابه
الاستااذ : مش معقوول ممتاازه الاجاابات صح
ندي : شكرااا
كانت البناات تشتعل غيره منهاا و يحضرن لها مقلب ولكن ليس اليوم
ثم ذهب المدرس واتب العربي واميره متميزه بهذه المااده
وكانت تجيب بسرعه وكاانت ذكيه ونالت اعجاب المدرسين و ايضاا غيره البناات واعجااب الفتياان
…تسريع للاحداث …..
في وقت الرااحه
ندي واميره كانتا جالستين في وقت الرااحه ياكلوون غذائهم و كانا محيطاان بالجميع يتكلم عنهماا بسبب جمالهم وذكائهم وايضاا علاقتهم بفهد فندي خطيبته واميره اخته
و اثنااء جلووسهم اتت مجموعه من الفتياات المغروره الي ندي تتراسهم فتااه تسمي و كنووز
كنوز : انتي يا بتااعه انتي وهياا قوموا من هناا
اميره بزعيقك : بتاعت ايه !! انتي مش عاارفه ان لينا اسماء يا كنوز
ندي كانت تاكل وتتجاهلم و غمزت لاميره ان تفعل مثلها و كانوا يتكلموا بطريقه عاااديه و كانها غير موجووده هيا و شلتها وقاطعهم ذلك اخذ كنوز الشوكلاطه ( كيت كات ) من يد ندي التي اخذتها من فهد اليووم و رمتها علي الارض بشده
ندي وشها احمر بعصبيه منهاا
اميره : اها استحملي بقا يا قطه
ندي بصريخ عاالي سمعه المدرسه : انتي يا زفته انتي ايه الي عملتيه ده مش ده حراام بردك ولا هواا بردك لسه غبااء انتي مالك انتي قاعدين فين كاان ملك ابوكي ولا حااجه امشي يا بت من هناا
كنووز بصدمه ردت عليهاا : اهعه المدرسه دي بتاعتي و تنفذ الي عوزاه انا بنت الوحيده لاكبر رجال الاعمال
ندي وهي تصفق
بنبره عااليه : لا شطره اقسك بالله انتي بتقولي ايه يا بت انا خطيبه اكبر رجل اعماال بالشرق انا خطيبه الامبراطووور انتي فااهمه بتكلمي مع مين انا سااكته من سااعتها ومكنتتش عااوزه حد يعرف عني حااجه بس انا بحذرك والله لو بس عملتيلي حااجه او من اميره انا الي هوريلك شغلك مش حد تااني فااهمه احفظي اسمي كويس ندي الغوااري فااهمه
و جرس الحصه بدا اخذت ندي اميره وتركتهم بصدمتهم الشديده
…..تسريع الاحدااث …….
وقت المروااح
البناات يصرخن بالطبع فهد كان ينتظرهم
وصلت ندي واميره وفي طريقم الي. المنزل
فهد : ايه اخبار المدرسه
اميره وندي : وحشه اووووي طبعا
فهد : ههههه مااااشي لازم تتعوده
ندي : مهو انتي السبب
فهد : ليه بقاا
ندي بنرفزه : مهوو لو مكنتش بتيجي توصلنا وتجبنا كنا مش كلام النااس
فهد ببرود : من بكره هتروحوا مع السائق
ندي ببرود : احسن
…….
تريع الاحداااث
مرت 4 اياام من بداايه المدرسه وكنوز والشله تضايقهاا بشده وندي ترد عليهم وتضايقهم بكلامها الحااد
في يوم الجميع مجتمع علي الافطااار
ندي : صباااح الخير ..انا جعاانه
الجد : امدي يا لمضه واعدي
ندي جلست بجوار فهد والقت التحيه ليه ثم بدات بالاكل
فهد : ندي انا هوصلك النهاارده لوحدك اميره تعبااانه ومش جااايه
ندي : ميرو حبيبه قلبي ماالك
اميره : تعباانه شويه معلهش هسيبك لوخدي وكنووز الكلبه
ندي : متخااافيش وراكي رجااله
ضحك اميره والجميع عليها
ذهب فهد وندي الي السيااره وكان الصمت سيدهم حتي قطعته ندي
ندي : فهد ..انااا عااوزه شوكلاطه (كيت كاات )
فهد : نعم !!! وافتكر ندي عندما كلما زعلت منه تطلبهاا دائماا
ثم اكمل : ليه انا زعلتك بحااجه
ندي : لا خااالص بس مقدمااا حسه النهااارده انك هتزعلني
فهد : بس ياا طفله
ندي : اولا انا مش طفله ثانياا انا حااسه انك هتزعلني جاامد حتي الشوكلاطه مش هتنفع
فهد : مش قلت طفله
لم تسنطيع ندي الرد عليه لانهم وصلواا الي المدرسه
كانت ندي وحيده تنتظر في المكتبه حتي يرن جرس الحصه
#فهد
يعني انا مش الوحيد كماان من الصبح و انا حااسس اني هزعلهاا مني و مش هتساامحني اوووف انا بحس انها بنتي من كتر خوفي عليهااا
# ندي
جرس الحصه رن ذهبت الي الفصل واول ما فتحت البااب اخدت دش بس فلاا كنوز و شلتهاا رموا عليها جردل مياااه والجميع ضحك عليهاا
كنوووز : علشاان تعرفي قمتك انتي فاااهمه
ندي وهي تمسح المااء من وجهها واصبحت عصبيه بطريقه شديده : انا هوريكي امتك يا زفته محدش هيحميكي من ايدي
ثم هجمت ندي عليها حاول الجميع الهروووب ولكن لم ينفع ثم احضرت ندي حبل و ربطت به كنوووز وعلقتهاا علي باب المدرسه
حاااول الجميع حل المشكله حتي المدير ولكن لم ينفع ووجدهاا عصبيه بشده المدير عرف انها ليست بوعيها لان فهد اخبره انها اذا كاانت عصبيه لا تكوون بوعيهااا ابدااا
ذهب المدير بسرعه الي مكتبه
# فهد
كاان جالس بغرفته مكتبه حتي جائها اتصاال…..: سيد فهد انا المديرفهد : ا هلا. يا فندم ازيك خير في حااجهالمدير : مفيش وقت تعاالي المدرسه بسرعه باسرع ما يمكنك انا همشي الوقتي
اغلق المدير هااتفه
خرج فهد بسرعه الي المدرسه وكاان يسووق بسرعه جنونيه
وصل فهد الي المدرسه وجد فتاااه معلقه علي باب المدرسه
ووجد ندي عصبيتها شديده تريد ان تموتها بيدهاابدون اي تحذيير فهم فهد ان ندي تريد التنمر عليها ذهب اليهاا مسرعااا وضربهااا. علي وجههها ضربه اوقعته علي الارض ثم قااامت فضربهاا مره اخره كااانت مصدوومه فلم يضرهاا احد من قبل وايضااا الضربه كانت قوويه حيث ان شفتهااا نزلت دم
وكااد ان يضربها ولكن اوقفه المدير
المدير : استااذ فهد اهدي شويه
فهد بعصبيه : سيبني والله لموتهاا تضرب وحده معملتش حااجه بيها
المدير باستغراب : بس ده بسبب ان البنت التاانبه اتنمرت عليهاا الاول و رمت بالميه وخليتها مسخره قدااام الفصل
احس فهد وان مااء ثلج انصبت عليهااا وان يتمني ان الارض ابتلعتهفهد : انتي بتقول ايه !! هيا ضربتهااالمدير : لا مضربتهااش هيا بس ربطتهاا وقالت هستني فهد يجبلي حقفهد كان يتمن ان تنشق الارض وتبلعه فلقد ضربهاا بكل قووته وليس كذلك فقط بل فقد ثقتها بهطلب من الجميع ان يذهب واخذوا معهاا كنووز
حااول فهد ان يقترب منهاا ولكن كاانت تبكي بشده وتبتعد عنه حتي عندما اقترب منهااا
ندي بصراااخ : ابعد متضربنيش انا مضربتش حد انا وفيت بوعدي ليك ابعد انت وااحد كداااب ابعد عاااااااااهاااااهاااااااااااالا اراديااا اخذها فهد الي حضنه و لكنها فقدت وعيهااا كاان فهد كالمجنووون يجري وهواااا يحملهااا فهو خاااائف عليهاااا فهي طفلته التي اعتاد عليهااا
اخذهااا فهد مسرعااا الي منزله و طلب من ادكتوره ان تذهب هناااك عندما يصل……وصل فهد الي القصر ……
وجد الدكتوره هناااك لانها كانت عند اميره واميره تصرخ باعلي صوتهااا خوفااا علي صديقتهاا التي يحملهااا فهد والدم علي وجهها من الصفعاات وفهد الذى وجهه اصفر خائف عليها ويدهه ترتجف قليلا فهو خاائف ان تدخل في غيبوبه مره اخريبعد ان اجلسهاا فهد في سريره فهو لم يجد نفسه الا انه يجري بها الي غرفته الا ليضعهااافهد بصرااخ : الد كتوره. فين بسرعه
اتت الدكتوره بسرعه وطلبت منه الخروووج خرج فهد وظلت اميره معهاا
خرجت الطبيبه
فهد بسرعه : ايه يا دكتوره
الدكتور ه : انهياار عصبي بس الحمد لله مدخلتش. بغيبوبه اظن ان جالهاا حااجه حصلت صدمه ليهااا
لم يحس فهد بنفسه الا يدخل الغرفه و ينظر الي ندي التي الدمووع تنزل منها وهيا نائمه وتذكر كلامهم صباااحااحااول الاقترتاب منهاا ولكن اخته كاانت تصرخ بوجههه
اميره بصراااخ : انتي السببب ليه كده استحلت زعيقك وبرودك عليهاا حااولت تصلحك و ده جزاتها انتي مفكرها زي اضرب وتسكت و لا ايه اخرج هياا لازم متعش هنااا ابدااا اروي الي ضربتني علشاانها كاانت عاااوزه فلوسك انتي فااهم واسمعته تسجيل بينها وبين اروي عندماا اعترفت لهاا انها لا تحبه وانها فقط تريد مااله وانها تحب شخص اخر وايضاا هوا سينفذ اوامرها في كل ما يريد واسمعته عندماا نادته اروي واخبرتهه ان اخته تضاايقه ان
فهد كاان يقف مصدوووم فهو يتذكر كيف ضرب اخته و اروي وندي وكان يقارن بينهم ف اروي كاانت تريد كل شي ولكن لم تستحمل كلامه عندما يتعصب وكانت ترد عليه اماا ندي فكاانت تسكت وتهدؤه وكاانت تبكي كثيرااا لوحدهاا فقد عذبهاا ولكن لم تتكلم ابداا وتشتكي و الان ضربهاا لقد تعدي كل الحدود لقد ادركه شعوره الان هواا لم يكن المسؤليه كاان فهد جااالس علي الكرسي امامهاا يجلي مصدوووووم واضع يده علي راسه
اتي الجميع من اشغاالهم مسرعيين
الجد كاان يصرخ عليه و يخبره انه اخطأ. في فعلته و انها اذا طلبت الرجوووع الي اهلهاا سيرجعهااا لهم وسيتبري منه كاان عصبي بدرجه شديده اماا فهد كاان يجلس ولكن لا يحس بوعيه ووجد صوت الصحاافه الموجودين بالخاارج والصور والفديوهاات التي تنشر وهوا يضربها واتي اهل ندي مسرعيين اليهااا وعندما وصلواااا كاانوا يصرخوون علي فهد وانه تحت مسؤليته كيف يفعل بهاا ذلك
ثم ساااد الصمت في الغرفه عندما سمعوا صوت
ندي بصوت ضعيف : بس بقاا ….
فهد كاان جالس علي الكرسي بجواارهاا وعينيه حمرااء ووجهه يعطي بالواان العاالم
ام ندي : اانا هخدك. معاايا ياا ندي متخاافيش
اب ندي لابو فهد : انا الي قولت هتعيش ملكه والله لو حصل ايه هخدهاا
ندي بصوت ضعييف : مش راااحه
الجميع كاان مصدوووم واولهم فهد الذي ظن انها ستذهب
ندي بعد ان ساعدتها اميره علي الجلووس
ندي :انا ……..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زواج مغصوب ولكن)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى