رواية زواج مغصوب ولكن الفصل الثامن عشر 18 بقلم ملك
رواية زواج مغصوب ولكن الجزء الثامن عشر
رواية زواج مغصوب ولكن البارت الثامن عشر
رواية زواج مغصوب ولكن الحلقة الثامنة عشر
ركب فهد سيااارته و وصل الي المنزل
الحواار بالانجليزيه
رئيس الخدم *وليام* : اهلاا بعودتك سيدي
فهد : اين الفتاتان ؟؟
ولياام : لقد عادتان و كل وااحده دخلت غرفتهاا ثم خرجت الانسه اميره و تنااولت الغذااء و لكن الانسه ندي رفضت وامرت ان لاا يوقضهاا احد
فهد : اطلب من احدي الخادماات ان توقظ ندي واميره للعشااء و قل لهم انه امر
ولياام بانحنااء : حاضر يا سيدي
.بالعربيه….: فهووودي .ازييك . وحشتني ؟؟
يلتف فهد ليري خلفه
فهد بابتساامه خفيفه : اهلاا يا عمر ازيك
عمر ( الصديق الصدووق لفهد ويمتلك احدي الشركاات وهو غني جداا مواصفااته طوويل و ابيض لون و له عين خضراء و شعر بني في اصفر مرح ومضحك و الفتياات كلها تحبه ) : يعني تيجي انجلتراا ومتقووليش ؟؟
فهد بابتساامه : معلهش في حااجات شغلااني
عمرو يصطنع الحزن : في حد ينسي صاحبه و اخووه ؟
فهد : خلااص بقاا معلهش
عمرو بابتساامه : سمعت انك جااي مع خطيبتك و اختك اممم ولاو لعبت معااك يا معلم
فهد ببعض من العصبيه : اتلم يا عمرو بدل ما اموتك بايدي و ملكش دعووه بيهم
عمرو : خلااص.. خلااص علي فكره اناا رااجع معاك مصر اصل الحااجه حلفاالي اني لو مرجعتيش هتموتني
فهد : طيب مااشي تعالي يلاا علشاان نتعشي
ثم ناادي علي وليام وطلب منه ان يحضر له ايضاا و ان يخبر. فااطمه وندي بان هناك ضيف
اثنااء حديث فهد و عمرو عن الشغل نزلت فااطمه
فااطمه : السلاام عليكم
فهد و عمرو : و عليكم السلاام
عمرو بحب : ازيك يا انسه امييره ؟
اميره بخجل : الحمد لله
فهد : بلاا يا اميره روحي نادي ندي
امييره ببرود : ملكش دعوه بيهاا هي حره
فهد باستغرااب : ماالك ياا اميره في اييه ؟؟
اميره بنفس اللهجه : مفيبيش . ندي ناازله الوفتي
اماااااا عند ندي
ندي تتكلم ببكااء علي الهااتف
….: اهدي يا ندي . معلهش
ندي : اهدي ازاااي ياا فااطمه بقولك كاانت ماسكه ايده اودامي لاا و احرجني كماان كاني ولا حااجه
فاااطمه : متزعليبش اكيد في حااجه و من كلامك فهد مش بيحب النوع ده ؟
ندي : مش عاارفه اناا بحبه اووووي
فاااطمه : معلهش . انا همشي الوقتي بقاا
ندي : يا رب توصلي بالسلاامه و تروحي بيروت بامان مع انك هتوحشيني
فااطمه : انا معااكي دايماا وهكلمك علي طوول و لو فيه حااجه كلميني و سافريلي بابا مش هيمانع و القصر كبير
ندي : اووووك و سلميلي علي عموو اسعد اووي
فااطمه : اوووك مع السلاامخ
ندي : مع السلاامه انا هنزل بسرعه لانه امر بالعشاا
..
اثنااء حديث اميره و فهد و عمرو
نزلت ندي و دخلت الغرفه
و كاانت عيناها حمراوتاان جداا و وجهاا احمر و يبدوو عليهاا البكااء الشديد فبالرغم من محااوله اخفااؤه بالمكيااج و لكنه واضح عليهاا
سلمت ندي عليهم و عرف عمرو عن نفسه
فهد ببرود : اتفضلي اعدي استنانكي كتيير
اومئت ندي و الدمووع بعينيها من معاامله فهد لهاا
عمرو لفهد : في اييه ياا فهد المعاامله مش كده منتااش شايفهاا عاامله ازاااي.
فهد ببرود و عصبيه : ملكش دعووه
و لكن من دااخله ،: اناا ايف عاارف انك زعلاانه مني جدااو مضايقه بس لاازم كده لاني مش عااوز احبك اكتر من كده عااارف ان النهاارده عيد ميلاادك بس ساامحيني
ندي ذهبت للجلووس و الدمووع تترقرق من. عينهاا في معااملته
اميره : كل سنه و انتي طيبه ياا ندي
ندي بابتساامه خفيفه وصوت مبحوح : و انت طيبه
عمروو بفرح : اييه ده كل سنه و انتي طيبه مش تقووولي نعملك حفله كبيره
ندي بابتسااامه : و انتي طيب . لاا مش عاوزه
عمروو : لا ازاي احناا هنعمل حفله صغيره بيناا احنا الاربعه
اميره : ايووه و مينفعش تعترضي خاالص
اومئت ندي بابتسامه ونضرت الي فهد و جدته ينظر اليهاا ببرود و لم يهتم و ياكل فقط
ندي كانت تاكل و لا تحس بلذه الطعاام ابداا
تاكل و الدمووع تترقرق من عينيهاا
اميره و عمرو حزينوون عليهاا
و فهد كاان يبدوو عليه البرود و لكن من دااخله قلبه يتمزق 100 مره عندماا تنزل دمعه من عينيهاا
ذهب فهد الي عمله و ندي استاذنت و صعدت الي غرفتهاا تبكي
عمروو وامييره يستعدوون و يجهزووون
امييره اخبرت عمرو عن كل شي الذي حزن حزناا شديداا عليهاا و هوا يعلم ان صديقه يحبها و هوا يعاند فقط و ذلك لانه عندما يكلمه كاان يتكلم عنهاا دائماا و يتكلم بحب
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زواج مغصوب ولكن)