روايات

رواية زواج في بيت العيلة الفصل الثامن 8 بقلم لمياء رفعت

رواية زواج في بيت العيلة الفصل الثامن 8 بقلم لمياء رفعت

رواية زواج في بيت العيلة الجزء الثامن

رواية زواج في بيت العيلة البارت الثامن

زواج في بيت العيلة
زواج في بيت العيلة

رواية زواج في بيت العيلة الحلقة الثامنة

محمود : اييييييييييييه مراتك؟؟؟
طارق : (بصوت عالي)ايوه مراتي مين انتوا بقى وفاكرين نفسكم مين اطلعوا بره بدل ماجيب الأمن هو اللي يخرجكم بره
منصور : احنا عايزين الولد الصغير ابننا و ده حقنا
محمود : طيب بم انها مراتك احنا عايزين الولد
والد هاله : اطمن وقعد يرتاح لم عرف ان بنته متجوزه
هاله : (باانهيار ودموع ) وقربت من طارق ومسكت بدلته ب ايديها الاتنين…لا ابني لا ماتسمحش لحد ياخد ابني انتي اكتر واحد عارف اني مقدرش اعيش من غيره
طارق : اهدي محدش هاياخد ابنك
محمود : محدش هاياخده ازاي انت عارف انت بتقول ايه انا مش خارج الا ب ابني
طارق : (بصوت عالي) انت مالكش أولاد عندنا وأعلى مافي خيلك اركبه …ياامن ياامن
الأمن : امرك ياطارق بيه
طارق : خرج الناس دي بره ولو حصل منهم حاجه وصلوهم للشرطة
الأمن : امرك ياطارق بيه …مسكو محمود ومنصور وخرجوهم بره
هاله : قربت من ابوها…سامحني يابابا اني مشيت بس صدقني كان غصب عني من اللي انا شوفته منهم
والد هاله : ضربها بالقلم على وشها…حسبي الله ونعم الوكيل عمري ماهسامحك …بسببك في البلد بيقولولي بنتك طفشت وجابت ليك العار …وسابها وخرج
طارق : كان واقف وماحبش يدخل بينها وبين ابوها

 

 

إياد : طارق
طارق : نعم يااياد
إياد : قرب من طارق واتكلم بشويش…هي هاله فعلا مراتك؟
طارق : بعدين هحكيلك انا ماشي دلوقتي ..وقرب من هاله يلا علشان هنروح
هاله : مشت معاه وركبت العربيه وبقت دموعها كلها على وشها وبقت منهارة من العياط وبقت تعيط بدون صوت
طارق : بقى حاسس بيها وبقى مستغرب العادات والتقاليد بتاعتهم وبقت حرفياااا صعبانه عليه بس مش قادر يهون عليها ولا قادر يتكلم معاها مع انه كانت في حاجه بتشده من جواه …طارق وصل الفيلا ونزل هو وهاله
لينا : البيبي نايم ياهانم
هاله : بدون رد جريت على الاوضة واترمت على السرير وبقت تعيط
لينا : اجهز لحضرتك العشاء ياطارق بيه
طارق : مش وقته يالينا
طارق : راح اوضته واخد شاور وغير ووقف في البلكونة..بقى سامع صوت هاله وعياطها في الاوضة بتاعتها..طارق رفع شعره من على وشه وسند ضهره وربع ايديه وبقى يفكر فيها ومش قادر يشيلها من دماغه…دخل الاوضة ينام على السرير بقى مش عارف ينام كل مايفتكر عياطها واللي حصلها في المصنع…قام خرج من الاوضة بتاعته وراح عندها ..خبط على الباب
هاله : قامت من على السرير ومسحت وشها..ادخل
طارق : دخل …ووقف قدام هاله…انا معرفتش انام بسببك انتي ليه بالحاله دي وعامله ليه في نفسك كده انسي وعيشي علشان خاطر ابنك
هاله : محدش هيسبنى في حالي منهم انا متأكده
طارق : لمس كتف هاله ب ايده.. طول ماانا جنبك ماتخافيش وماتقلقيش من حد
هاله : حست بالأمان لم قالها كده(وبدموع) انا عمري ماهنسى اللي حضرتك عملته بسببي النهاردة
طارق : انا معملتش حاجه انا عملت واجبي
هاله : انت كل يوم بتزيد في نظري اوي
طارق : (رفع حاجبه)طيب على فكره انا جعان ومش هاكل لوحدي
هاله : (ابتسمت) طيب يلا بينا ناكل

 

 

نزل طارق وهاله ياكلوا
( في الصباح )
منصور : محمود عملت اييييييييييييه
محمود : انا خلاص يابا اتفقت مع المحامي على كل حاجه وطمني اني هاخد الولا
منصور : طيب كويس
محمود : ان ماعلمتها الأدب مايبقاش انا
شريفه : محمود بقى اسمع مراتك الجديدة دي ياانا ياهي في البيت انا بقولك اهو البت دي متستناش في البيت خالص سمعتني
محمود : حصل ايه بس ياما
شريفه : البت مالهاش اي لازمه في البيت وبترد وتغلط ولا كأني ام جوزها خلاص مبقاش في ربايه
منصور : ايه… تغلط فيكي ده لا عاش ولا كان ..(بصوت عالي ..يابت يابسمه…انتي يابسمه
بسمه : يانعم
محمود : هو ايه اللي يانعم ماتكلمي حلو مع ابويا يابت
منصور : اتعدلي يابت بدل مااعدلك
بسمه : (بصوت عالي) هو ده اللي ناقص… كلكم عليا …مش عايزه تقولي حاجه انتي كمان ياست شريفه مع ان الخدامة اللي جات ليكم حقكم
شريفه : اسمع ياواد يامحمود والله ياانا ياالبنت دي انا قولتلك اهو
بسمه : اسمعي ياوليه انتي ماهو مش كل الطير اللي يتاكل لحمه لو مش هتتعدلو معايه بيت ابويا يلزمني بدل القرف ده
محمود : يابنت الكل*ب بتكلمي امي كده ليه ووقف علشان يضربها
بسمه : ( بصوت عالي ) يالهووووي الحقوني ياناس الحقوني ياناس … الناس كلها اتلمت
بسمه : الموكوس اللي عامل راجل بيضربني علشان ابوه وامه ابن امه اللي ماكنش ليه جواز انا عرفت دلوقت مراتك القديمه طفشت ليه

 

 

(فلاش بااااك )
هاله قامت من النوم اخدت شاور ولبست بنطلون جينز وتيشرت وبليزر لحد الركبه
ولبست طرحه وحطت ميكب خفيف وكانت انيقه اوي
طارق : في الاوضه بتاعته جهز ولبس بدله زهري ورفع شعره لفوق ورش البرفان بتاعه وبقى يفكر في الشهور اللي بتعدي من عمره وبقت عينيه بتلمع من الحزن
نزل تحت وبعد شويه نزلت من فوق هاله
طارق بص ل هاله ولفتت نظره قد ايه هي طالعه شيك وهاديه ورقيقه وجميله
هاله : (في نفسها وهي نازله على السلم ) كل مافكر انك هتروح ياطارق قلبي بيوجعني اوي خسارة شبابك وجمالك ده كله انا لا أول مره أشوف راجل بالشكل ده
طارق : صباح الخير
هاله : صباح الخير
لينا : جابت الطفل الصغير ل هاله
هاله حضنته وطارق بقى يبص عليها مع ابنها
هاله : سابت ابنها مع لينا
طارق وهاله فطروا وبعدين ركبوا العربيه
ووصلوا المصنع
رزان كانت واقفه قدام المصنع واول ماطارق نزل من العربيه رزان جريت عنده واخدت طارق في حضنها…وحشتني اوي
هاله : ( اضايقت وحست بغيره مش طبيعيه) دخلت المصنع
طارق : بعد رزان عنه …ايه فكرك بيا مش قدمتي الاستقاله بتاعتك؟
رزان : ماقدرتش ابعد عنك
طارق : ندمت اوي اني عرفتك مرضي ماكنتش متوقع منك انسحابك ده لم تعرفي اني مريض
رزان : ( بدموع) طارق انا اتصدمت ومن الصدمه ماكنتش عارفه انا بعمل ايه
طارق : بعد اذنك علشان عندي شغل وسابها ودخل المصنع
(فلاش بااااك )
إياد : جميل جداااااا البليزر ده
هاله : شكراااااا

 

 

إياد : ده صنع ايدي على فكره
هاله : هههههه ده بجد
إياد : آآآآه والله هههههههه انتي اشترتيه من فين حتى شوفي اسم المصنع هتلاقيه عليه
طارق دخل المصنع وشاف ضحك إياد وهاله مع بعض …حس بغيره عليها
طارق : هاله
هاله : رفعت وشها لفوق وكأنها لا أول مره تسمع اسمها…لأن طارق أول مره ينادي عليها ب اسمها
هاله : راحت عنده ودخلت وراه المكتب
طارق : (بطريقه كلها خنقه) على فكره ماينفعش اللي بيحصل ده
هاله : ايه اللي حصل
طارق : ده مكان شغل مش مكان ضحك وهزار انك تبقي واقفة تهزري مع إياد
هاله : ( بدون تردد ورد سريع منها وبدون تفكير) بس ياطارق بيه الهزار ساهل شويه عن الاحضان في مكان الشغل مش كده برضو
طارق : 🤨

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية زواج في بيت العيلة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى