رواية زواج في بيت العيلة الفصل التاسع 9 بقلم لمياء رفعت
رواية زواج في بيت العيلة الجزء التاسع
رواية زواج في بيت العيلة البارت التاسع
رواية زواج في بيت العيلة الحلقة التاسعة
طارق : 🤨 مش فاهم تقصدي ايه؟
هاله : (اتحرجت جداااااا بعد ماقالتله كده) مش قصدي حاجه بعد اذن حضرتك…وجات تخرج طارق قام من على المكتب وقف ومشي وراها ومسك ايدها
طارق : اتكلمتي في حاجه خلصيها قبل ماتخرجي
هاله : (ب احراج) انااااااااااا انااااااااااا
طارق : انتي اييييييييييييه ؟اتكلمي
هاله : انا عايزه اروح علشان ابني
طارق : رفع حاجبه …ياسلام
إياد دخل المكتب : آسف يا طارق بس كنت جي اشوف هاله لاني محتاج منها شغل بره
طارق : (اضايق اكتر) البنات كتير بره يااياد مش شرط هاله…هاله خلاص بقت السكرتيرة بتاعتي يعني مبقاش ليها في الشغل بره
إياد : (ب استغراب من طريقة طارق ) مالك ياطارق في حاجه
طارق : لا لا مفيش حاجه بس مضغوط شويه
إياد : طيب بعد اذنكم
هاله : ابتسمت وحست بفرحه مش طبيعيه من طريقة طارق
طارق : انتي بتضحكي على ايه
هاله : انااااااااااا…لا ابدا اصلي مضغوطه شويه (بتريقه)
طارق : امممم طيب كويس
تليفون طارق رن
طارق : الووووووو
المتصل : ————————————
طارق : هاااا
المتصل : ————————————–
طارق : طيب اعمل المطلوب وكل اللي في ايدك
المتصل : ————————————-
طارق : تمااااام …سلام
طارق : هاله
هاله : نعم
طارق : طليقك رفع عليكي قضية بحضانة الطفل
هاله : (بصدمه) اييييييييييييه…يعني ايه ابني هيروح مني
طارق : ماتخافيش قولتلك قبل كده طول ماانا جنبك ماتقلقيش
هاله : (بدموع) عايزه اروح دلوقتي
طارق : يلا بينا
(فلاش بااااك )
منصور : الموضوع خلص البت دي لازم تطلق انا قولتلك اهو سامع يامحمود ولا مش سامع
بسمه : ونبي من غير ماتقول انا كده كده ماشيه ومستحيل أقعد معاكم ساعه بعد كده …وراحت خارجه
محمود : الظاهر كده يابا ده ذنب هاله
منصور : هاله مين دي كلها أشكال مايعلم بيها غير ربنا انا مش عارف بتقع في الحريم ده فين
محمود : سكت
(فلاش بااااك )
طارق وهاله وصلوا الفيلا ودخلت على طول عند ابنها وبقى في حضنها وتعيط
لينا : طارق بيه اجهز لحضرتك العشاء
طارق : مش وقته ياليناا…وتليفونه رن
طارق : الووووووو
المتصل : —————
طارق : لازم من الحفله
المتصل : —————————–
طارق : تمام …وراح قافل
طارق دخل عند هاله الاوضة….وبعدين مفيش غير دموعك كل شويه…قولتلك محدش هاياخده منك اثقي فياااا
هاله : خايفه اوي ومش عارفه ليه قلبي مقبوض
طارق : اهدي صدقيني محدش هاياخده منك وبعدين الطفل في الحضانة بتاعتك انتي يعني مستحيل لو حصل ايه يعرف ياخده منك سبيه يعمل اللي يقدر عليه….بس تعالي هنا انتي ازاي كنتي عايشه مع الناس دي؟
هاله : ليييييييييه؟
طارق : ليييييييييه ايه انتي مش شبهم خالص وطريقتهم غريبه جداااااا تحسي انهم من عالم تاني
هاله : هههههههههههههه
طارق : اخيرااا ضحكتي…ايه رأيك تخرجي معايه دلوقتي
هاله : فين
طارق : معزوم على حفله ايه رأيك تكوني معايه
هاله : اكييييد ده شرف لياااا
طارق : طيب سيبي الولد مع لينا واجهزي على مااجهز
هاله : (بفرحه) ماااشي
طارق : راح الاوضة بتاعته وتليفونه رن
طارق : ( بحزن) ايوه يادكتور
الدكتور : —————————–
طارق : بلاش تتعب حضرتك وتتعبني التقارير والأشعة وسفري بره كله اكدلي مش هعيش اكتر من شهور يبقى بلاش من العلاج وسيبني اعيش الشهور دي بدون وجع
الدكتور : —————————-
طارق : انا آسف هقفل مع حضرتك علشان مش فاضي وراح قافل
طارق : مسح دموعه ودخل اخد شاور ولبس بدله سوده ورفع شعره لفوق وكان طالع بكل اناقته ونزل تحت
هاله : لبست فستان جميل اوووووي زهري وحطت ميكب ولبست طرحه وكانت ملفته للنظر..ونزلت
طارق أول ماشافها مبقاش قادر يشيل عينيه من عليها وبقى غاير جداااااا من الملابس بتاعتها لأنها كانت طالعه جميله اوي….وهاله بقى عجبها جداااااا طارق وبقت تحاول تداري عينيها منه
طارق : جاهزة
هاله : آآآآآآه
طارق : يلا …ركبوا العربيه وراحو الحفله
ودخلوا الفيلا اللي فيها الحفله
إياد : راح عند طارق وسلم عليه…وكلموا بشويش…يابني ريحني هي مراتك ولا مش مراتك
طارق : بص ل هاله وقال لا إياد….مراتي يااياد
إياد : اخده في حضنه…طيب وكنت مخبي ليه
طارق وقف يسلم على صحابه والناس بتوع الشغل وبقى واقف وسامع كلام الشباب واعجابهم ب هاله وبقوا يسلموا على هاله
طارق : حس بغيره جااامده ومبقاش قابل يكمل ويقف في الحفله….وراح عند هاله …يلا هنمشي
هاله : في اييييييييييييه احنا لسه داخلين
طارق : بقولك يلا
هاله : حاضر
طارق مشي هو وهاله وركبوا العربيه
هاله : ممكن تقف هنا وقف لو سمحت
طارق : وقف بالعربيه وكان قدام بحر
هاله : نزلت من العربيه…انزل حابه اقعد معاك هنا شويه
طارق : مش خايفه
هاله : من إيه
طارق : المكان ضلمه وفاضي من الناس
هاله : بس انت معايه
طارق : بمعنى؟
هاله : يعني وانت معايه عمري ماخاف انا اصلا مش بحس بالأمان غير وانا جنبك ياطارق
طارق : ابتسم…اول مره تقولي ياطارق
هاله : لفتت وشها بعيد واتكسفت
طارق : قرب من هاله جامد ورفع ايده على وشها وحط ايده على خدها وباسها من شفايفها…..هاله قربت منه اكتر واخدته في حضنها….
طارق : انا بحبك اوي ياهاله من يوم مادخلتي بيتي انتي وابنك ومستعد اعمل اي حاجه علشان اشوفك سعيده
هاله : وهي في حضن طارق افتكرت كلامه مع رزان انه تعبان وهيموت…بقت تاخده في حضنها اكتر وتعيط
طارق : مسحلها دموعها ورفع وشها لفوق….مالك ياهاله بتعيطي ليه
هاله : (دموع الفرحه) اني في حضنك ياطارق وقريبه منك
طارق : تتجوزيني ياهاله؟
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية زواج في بيت العيلة)