روايات

رواية زواج عنيف الجزء الثاني الفصل الخامس 5 بقلم منار مجدي

رواية زواج عنيف الجزء الثاني الفصل الخامس 5 بقلم منار مجدي

رواية زواج عنيف الجزء الثاني الجزء الخامس

رواية زواج عنيف الجزء الثاني البارت الخامس

رواية زواج عنيف الجزء الثاني
رواية زواج عنيف الجزء الثاني

رواية زواج عنيف الجزء الثاني الحلقة الخامسة

حمزه:بس ادينى فرصه
ملك بتفكير اتنهدت:تمام يا حمزه انا عندى سفريه شغل انهارده لما ارجع عايزه يبقا معاك الدليل تمام
حمزه ابتسم لانه حس بأمل:تمام اوى اوعدك هترجعى وتلاقى الدليل لانة معملتش حاجه وانا متأكد
ملك بابتسامه:اتمنى.
قامت ملك دخلت اخدت دش ولبست واخدت شنطتها وخرجت
حمزه:ملك
ملك بصيت ليه
حمزه:خلى بالك من نفسك صحيح هترجعى امتى
ملك بصيت قدامها:معرفش بس احتمال أتأخر كل إلى هطلبه منك محدش فى البيت هنا يعرف حاجه عن إلى حصل بينا وياريت مشاكلنا نحلها احنا
حمزه:اكيد
ملك:خلى بالك من إلين ومن نفسك
حمزه ابتسم:وانتى كمان
نزلت ملك وحمزه وراها
كان مازن مستنيها

 

 

 

حمزه بص لمازن بغيظ شديد
مازن:يا ربى ابو لهب هيقتلنى
ضحكت ملك:طيب اتحرك يالا
مازن ابتسم بمزاح:اه صحيح صباح العسل
ملك:صباح الفل ياسيدى ناوى تتحرك وله هنتاخر عن الطياره
مازن شغل العربيه:طلباتك اوامر
ملك ضحكت واتحركو للمطار
ملك طلعت تليفونها على صوره ليها هى والين وحمزه
مازن بص معاها كرخامه يعنى بس بعدين صعبت عليه:انا عارف انك جايه على نفسك جدا بس احب اقولك انك بتنقذى كتير
ملك:ده إلى مصبرنى قولى يا مازن زين عرف احنا رايحين فين
مازن بجديه:اه طبعا فى سفريه شغل للشركه
ملك فهمت:تمام يالا على الطياره
فى مطار إيطاليا
ملك بابتسامه: وحشنى اوى المكان هنا
مازن:انا بقا عمرى ما جيت هنا متنسيش متخرج جديد
ملك:عارف اول مره جيت هنا كنت صغيره اتعلقت جدا بالمكان ده لحد ما اشتريت بيت فيه
مازن بفرحه:يعنى مش هنروح فندق
ملك ضحكت:لا طبعا هنروح ده بيتى انا و(وشها قلب) انا و …
مازن:خلاص يالا على الفندق
ملك خرجت مع مازن
ملك:لا اصدق ديف

 

 

 

ديف:مدام ملك لا اصدق أحقا هذه انتى
ملك:أجل لقد تغيرت يا ديف
ديف:أجل كبرت أصبح لى عائله انتى أيضا تغيرتى
ملك:أعتقد أن جميعنا نتغير فهذه دائره الحياه
ديف:إذا هل نذهب الى منزلك انتى و السيد حمزه
ملك بابتسامه:لا إلى فندق فأنا معى ضيف
ديف:اه هل هو شقيقك
ملك ضحكت:لا مجرد صديق وزميل عمل
ديف:اوه تشرفنا
مازن لملك:اقطع دراعى لو فهمت حاجه
ملك:اسكت انت
مازن:طيب هى الترجمه هتتأخر
ملك ضربته بكوعها فى بطنه براحه:ديف هل يمكنك أن توصلنا إلى الفندق لأننا حقا مجهدين للغايه
ديف:بالطبع تفضلو
ملك:اتنيل قدامى
مازن:حاضر هتنيل
ركبو
مازن:اعتقد كده وبمهارتى الفذه اعتقد أننا محتاجين عربيه خلال الفتره الى هنقعدها هنا
ملك:شششش بلا مهارات بلا بتنجان ديف معانا
ديف بص ليها بابتسامه
ملك:ديف هل انت مشغول الفتره القادمه
ديف:للأسف فأصبح لدى مسؤوليات ولكن أن كنتى تحتاجين إلى فأنا معك
ملك:ليس حقا اشكرك ديف
مازن:الترجمه
ملك:محتاجين عربيه كمان مش هعرض ديف للخطر بسببى ابدا هو عنده عيله برضو
مازن:طيب وبعدين
ملك:انا هتصرف
ملك:ديف هل تستطيع أن تساعدنى فقط اريد ان اشترى سياره
مازن:مش غاليه ها
ملك:اسكت انت

 

 

ديف:هل تريدين سياره فخمه ام عاديه
ملك:أقل من عاديه وفخمه الاثنين معا
ديف:هنا استطيع أن اساعدك لدى صديق يعمل في مستودع للسيارات القديمه
ملك:هل تستطيع أن ترينا إياه غدآ
ديف:أجل بالطبع لكن فى اى ساعه تريدين
ملك:فى اى وقت تكون فيه متفرغ
ديف:حسنا غدا فى الثامنه صباحا
مازن:هو قال ٨ الصبح
ملك:هو ده إلى فهمته
مازن:اه قالها زى ما اتعلمتها فى المدرسه
ملك:اه هيجى بكره الساعه ٨ عشان نروح نجيب العربيه
مازن:قصدك نجيب لبن
ملك بصيت لمازن بضيق:حسنا ديف فى انتظارك غدا
ديف:حسنا ها قد وصلنا
ملك:اشكرك ديف وانت انزل متشلنيش
مازن:حاضر حاضر متزوقيش
مازن دخل الفندق وملك وقفت مع ديف
ديف:لطيف صديقك
ملك:مجنون قليلا لكن لا بأس به
ديف:ما اخبار سيد حمزه
ملك بابتسامه:جيد
ديف:لماذا لم يأتى
ملك:مشغول قليلا
ديف:حسنا اراكى غدا
ملك:نلتقى
دخلت ملك ورا مازن
مازن كان واقف بيزعق
مازن:بقولك فى حجز
الموظفه:اسفه لا افهم
مازن بزعيق:لا بقولك ايه يا وليه انتى انا دافع فلوس ومش انا إلى يضحك عليه جو الخواجات ده مش عليا ده انا صايع قديم يا بت

 

 

الموظفه بخوف:أمن أمن
ملك:لحظه لحظه اعتذر جدا من تصرف صديقى الاحمق لكنه معتوه قليلا اعذريني
الموظفه صعب عليها مازن:أحقا هل يحتاج إلى طبيب
ملك:لا لا انا استطيع تولى أمره فقط كان هناك حجز لغرفتين بأسم مازن الكادى وملك السيناوي
الموظفه:أجل سيدتى تفضلى المفاتيح
مازن:ما كان من الاول
الموظفه وهو صعبان عليها: اتمنى لك الشفاء العاجل ايها الجميل
ضحكت ملك:انبسط يا عم بتقولك يا جميل
مازن بابتسامه فرح:بجد والله
ملك ضحكت:ده احنا داخلين على ايام عنب
مازن:أما انا هموت وانام
ملك: وانا كمان احسن معرفتش انام فى الطياره خالص من صوت شخير واحد كده ربنا يسامحه
مازن:بجد مش عارف ايه الناس ديه ما يعملو عمليه اللحميه ونخلص
ملك بصيت لمازن:وانت بقا عملت اللحميه
مازن بفخر:اربع مرات
ملك:وفرحان كده ليه شكلك محتاج العمليه الخامسه
مازن: ايه
ملك:تصبح على خير يا مازن ربنا يكون فى عون إلى هتتجوزك الله وكيل هتنتحر تانى يوم من صوت شخيرك
مازن:انتى كان قصدك عليا بجد كنت بشخر
ملك:لا انا كنت بحلم تصبح على خير يا مازن
تانى يوم
مازن بضيق:حاضر يالى على الباب يوه ما قولنا جايين ايه خطير وبعدين فى التكنولوجيا والتقدم مش المفروض مفيش رد تدخل تشوف عايز ايه وتخرج لازم اقوم يعنى
فتح الباب

 

 

ملك:هو ده تعريفك عن التقدم ياخى اتنيل لا بجد اتنيل وروح غير لبس الاطفال ده عشان ديف مستنى تحت
مازن:ايه مالها البيجاما بتاعتى بتاعت سبيدر مان
ملك بتكتم ضحكتها:ملهاش معلش انا مبفهمش فى الموضه روح ياعمنا غير خلينا نمشى
مازن: حاضر حاضر مش عارف احنا نازلين دلوقتى نعمل ايه نبيع لبن ده انا طول طفولتى نفسى اكبر عشان مصحاش بدرى للمدرسه اصحى بدرى عشان اشترى عربيه والشغل هو انا هرتاح امتى بقا
ملك:فى قبرك هترتاح فى قبرك تحب اوصلك ليه دلوقتى عشان اخلص من الندب ده على الصبح
مازن:خلاص هتكتم هتكتم
بعد فتره خرج مازن
ملك:ده انت لو بتجهز لفرحك مش هتاخد الوقت ده كله
مازن:سورى سورى
ملك ابتسمت بسخرية:سورى سورى إنجليزى ده يا مرسى
مازن:طبعا طبعا أنا الانجليزيه بتاعتى توب
ملك:اه واضح
مازن:انا بس بقالى كتير متكلمتش إنجليزى بس هتدرب وانا شغال
ملك:لما نشوف يالا
نزلو ملك ومازن لديف
مازن:جود مورنينج ديف
ديف ابتسم:صباح الخير يا سيد
ملك:يدعى مازن
ديف:مازن هل الاسماء العربيه جميعها صعبه
ملك:لا اعلم هل تجدها صعبه
ديف: أجل قليلا
ملك:مع الوقت ستتأقلم

 

 

 

ديف:إذا هل نتحرك
ملك:أجل سريعا من فضلك فلدينا الكثير من العمل اليوم
ديف:حسنا لا تقلقو فالمكان ليس ببعيد
ملك:حسنا
مازن:كان بيقول ايه الأخ
ملك:المكان مش بعيد
مازن:بقالكم ساعه بتقولو تعاويذ والآخر الترجمه ديه بس
ملك بصيت ليه بضيق:يووووه يا سيدى صديقى صديقى مينفعش اتفك مع الراجل بكلمتين ابدا
مازن:مانا زهقان يا ملك
ملك بابتسامه:يعنى تطلع زهقك عليا يا مازن.
مازن:يا ستى قربنا نخلص ومش هزهقك تانى
ملك:اخرس انت هتفضل معايا وتزهق فيا
مازن:يا راجل حبيت الزهق بتاعى وله ايه
ملك: والمصحف انت لو حد تانى دلوقتى كان زمانى شلفطت وشك فين مازن بتاع زمان الجدى
مازن:ده مع الغرب بس يا لوكتى
ملك:بس بس بطل تلزيق
مازن:البنات كلها بتحب الناس تتدلعها الا انتى مش عارف ليه بتحسيها أهانه على فكره بشكر فيكى
ملك:مش بحب التلزيق وقولتلك من اول مره انا مش زى اى بت عرفتها
مازن: عارفه مش عارف دلوقتى افرح فيكى وله ازعل ليكى
ملك:وله ده وله ده سمعنا سكوتك عشان وصلنا
ديف:ملك لقد وصلنا تعالى معى لأعرفكم على صديقى ماك
ملك:حسنا
نزلو سوا
ديف:مرحبا ماك اعرفك هذه ملك
ماك:ملك التى اخبرتنى عنها
ديف:هى بالفعل

 

 

ماك: شرف كبير لى مقابلتك
ملك بابتسامه:الشرف لى انا لا اعلم ما قاله لك ديف ولكنى انسانه بسيطه
ماك:بسيطه كيف بطله الالعاب الرياضيه ليست ببسيطه ابدا
ملك بابتسامه كسوف:اشكركم بشده
ماك:كيف استطيع تقديم المساعده لكى
ملك:فى الواقع نحتاج سياره لا فى الواقع اثنتين
ماك:ما الانواع التى تريدينها
ملك:واحده مناسبه للأعمال وواحده للتدمير
ماك بصدمه:تدمير
ملك:أجل للأعمال الصعبه
ماك:حسنا تفضلو معى
دخلو مكان فى عربيات فخمه
مازن مسك ملك من أيديها:انا مش هدفع حاجه وبعدين احنا اتفقنا على عربيات قديمه كحيانه
ملك:افهم يا استاذ واحده عشان الشراكه وواحده للمراقبه يا اذكى اخواتك وبعدين من امتى انت بتدفع كتك الهم
مازن:مش عارف ليه حاسس بذل سيكا
ملك:ذل ايه بقا يا عم اقعد ساكت خلينى اعرف اختار
مازن:لا طالما هنختار يبقا سيبى عليا انا العربيات الفخمه دول لعبتى اكيد مرسيدس
ملك:كنت متاكده واكيد سوده
مازن:وده فيها كلام

 

 

ملك:طيب ايه رأيك بقا هجيبها نبيتى
مازن🥺:وعشان خاطرى
ملك اتنهدت:حاسه انى شغاله مع ابن اختى بجد حسنا ماك نريد هذه المرسيدس السوداء
ماك:حسنا هى لكى
مازن:والتانيه
ملك:ممكن تسيبنى اختار انا
مازن: ماشى انتى واحده وانا واحده كدا تعادل
ملك 🙄
خرجو لجراج فى عربيات موديلات قديمه
ملك وقفت قدام عربيه صغيره لونها صفرا ابتسمت
مازن:انا مستحيل اركب عربيه صفرا مستحيل
ملك😏:ماك سأخد هذه
ماك:هذه اسرع سياره وانا قمت بتعديلها كثير فأصبحت اقصى سرعه من المرسيدس حتى
ملك:اعلم
ماك:حسنا
بعد فتره خرجو وملك اتفقت مع ديف يجيب العربيات الفندق هو اما ملك ومازن راحو الشركه بتاعتهم إلى فى إيطاليا
زياد للسكرتير:سوف تلغى هذه الشراكه فأنا لا اسمح بتأخير المواعيد
ملك:حتى ليا
زياد لف وضحك:برو
ملك ضحكت:فوااااز
مازن:ما تفهمونا يا جدعان
زياد:مين الشبح
مازن بصدمه:شبح وفى إيطاليا لا انا كده اطمنت على نفسى

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية زواج عنيف الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى