روايات

رواية زواج خارج ارادتي الفصل الخامس 5 بقلم عبير شوقي

رواية زواج خارج ارادتي الفصل الخامس 5 بقلم عبير شوقي

رواية زواج خارج ارادتي الجزء الخامس

رواية زواج خارج ارادتي البارت الخامس

رواية زواج خارج ارادتي
رواية زواج خارج ارادتي

رواية زواج خارج ارادتي الحلقة الخامسة

_ادم. اتجوزها اتجوزها ازاي
_هاشم بسخريه. يعني اي تتحوزها ازاي زي الناس
_ادم.. ازاي اتجوزها وانا متجوز يادوبك
_هاشم بصرامه. انا قلت الي عندي
_ادم. بس انا مش هتجوزها.. دي اكيد بتحور مستحيل يكون ابني
_هاشم. مش انت الي كنت السبب ف كل ده يبقي انت تصلحه فااهم
_ادم. انا اسف يابابا بس ده مستحيل
_هاشم بجديه. وانا مش هسمح لحفيدي يتربي بره بيته
_ادم. لسه بيقول حفيدي.. انا مش موافق وده اخر كلام عندي
_هاشم. يعني مش موافق.. طيب من انهاردة يا ادم لانت ابني ولا اعرفك..
_ادم بصدمه. اي الي انت بتقوله ده يا بابا

 

 

_هاشم ساب المكان كله ومشي.. انا قلت الي عندي واصحك تكلمني ولا تقول يابابا دي تاني اعتبرني مت ولا انت لسه هتعتبرني
انت اعتبرتني مت فعلا يبقي خلاص كمل الي بدئته وانا مش هدخل فحياتك لحد ما اموت..
_ادم بحزن. بعد الشر عندك متقولش كده يابا..
_اصحك تقولها انت ابوك ماات يا ادم ماات و اتجه لغرفته وترك ادم خلفه
_ يارا. هتعمل اي يا ادم انت معقول هتتجوزها
_ادم. مش عارف مش عارف يا يارا انا دماغي هينفجر
_يارا. اوعي يا ادم تتجوزها انا مش هقدر اتحمل ارجوك
_ادم بعصبيه. مش وقتك يا يارا بطلي زن بقاا بقول دماغي دمااغي
_يارا.. انا اسفه يادم بس انت عارف اني مقدرش اتحمل اكتر انا اتقبلت الي حصل الاول انما انك تتجوزها لا عشان خاطري
_ادم زهق منها.. يوووووو مش هنخلص وساب البيت كله ومشي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ في المستشفي
_ميادة. هي هتبقي كويسه يا دكتورة
_الدكتورة. ان شاء الله تتحسن بس هي جالها انهيار عصبي انا اديتها مهدء عشان ترتاح لازم تخلو بالكم منها كويس و متضغطوش علي اعصابها حاولو تخلوها دائماً هاديه
_ميادة بحزن علي بنت قلبها. حاضر احنا ينفع ننقلها للبيت ولا تفضل هنا
_الدكتورة. تفوق و تقدرو تاخدوها جو البيت هيكون افضل من جو المستشفي.. بس ابعدو عنها اي توتر عشانها وعشان جنينها
_ميادة.. حاضر
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ في المساء في فيلا هاشم السباعي

 

 

كانو قاعدين كلهم علي سفرة الاكل ليدخل عليهم ادم و هدومه مبهدلة و شكلة كان في خناقه
_ادم. مساء الخير
الكل رد عليه ما عادا هشام الي ساب الاكل و قام متجه لغرفته
_ادم.. بابا..
_هاشم.. لا رد ومكمل المسير
_ادم.. بابا رد عليا ارجوك
_هاشم.. ولا كأنه سامعه
_ادم بيأس.. طيب مش انت عاوزني اقبل الجواز..
_هاشم.. بصله بأنتباه من غير ما يتكلم
_ادم.. انا موافق بالي حضرتك عايزه
_هاشم.. طيب تعالى ورايا للمكتب
_ادم لنفسه.. طيب ماشي مش انت يابابا عايزني اوافق هتجوزها بس محدش يلومني ع الي يحصل
كوثر ام ادم.. كانت قاعدة ومش فاهمه حاجة ولا اي حد من الموجودين الكل في حاله تعجب.. واستفهام هو اي الي بيحصل
بس كوثر قررت تطلع وراهم
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،، ـــــــــــــــ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
في المستشفي كانت مريم فاقت وميادة بتجهز لها فالخروج
…..
…..
….

 

 

ميادة.. يلا يا بنات انا وقفت تاكسي تعالو
ردينا كانت سانده مريم الي هي شبه مش داريه بالي حواليها
ركبو التكس و لحد ما وصلو للبيت و ميادة و ردينا بيكلمو ف مريم وهي ولا هنا فعالمها الموازي.. نزلو من العربيه وطلعو العمارة خبطو فتحت شادية
_شادية بسخريه.. اخيرا جيتو في ضيوف مستنينكم
_ميادة.. ضيوف مين..؟
_شادية بسخريه.. ادخلي و شوفي يختي
دخلت ميادة و ردينا ومريم وراها
_ميادة.. اول مشافتهم استغربت اي الي جايبهم تاني مش كفايه الي عملوه فيهم وطردهم ليهم جايبن ليه دلوقت
_مريم اول مشافتهم… خاااالد انت عايز اي
_خالد. في واحدة تستقبل ابن عمها الي قريب هيبقي جوزها كده
_الكل… ايي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زواج خارج ارادتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى