رواية زواج تحت سيطرة وصية الفصل الرابع 4 بقلم جهاد عواد
رواية زواج تحت سيطرة وصية الجزء الرابع
رواية زواج تحت سيطرة وصية البارت الرابع
رواية زواج تحت سيطرة وصية الحلقة الرابعة
“صبااح اليوم التالي
رناا : اووف اي الصدااع اللي عندي داا اهاا دناا ينهاار ابيض عليااا اي اللي نا هببتوا امباارح داا
سيف : افتكرتي اللي هببتتيه
رناا : لو سمحت ملكش كلاام معاايا كلهاا كاام شهر ونطلق
سيف : ههههه دنتي بتحلمي
رناا : اي بحلم دي احناا بيناا اتفااق
سيف : بليه واشربي ميتوا طلااق مش هطلق
رناا : برااحتك انت الخسراان مش هتتجوز حبيبه قلبك نسرين
سيف ( بتريقه ) : هو نا مقولتلكيش
رنا ( بنفس التريقه ) : لا مقولتليش
سيف : مش ناا متحوز نسرين اصلا وناا بردو اللي جيبهاا تقعد معانا هناا
رناا ( بصدمه ) : اييييييه انت ازي تعمل فياا كداا
سيف : اعمل فيكي اي انتي لا بتحبيني لسمح الله ولا بتفكري وبتكرهيني وجوزناا علي ورق وهينتهي
رناا : سيف ارجوك متعملش فياا كدا متكرهنيش فيك اكتر اعملي حااجه حلوه في حيااتك
سيف : ونتي لا محبتنيش لي مخلياهم كلهم يفكروا فياا تفكير وحش واني ممكن ائذيكي مفيش غير عمي الله يرحموا اللي كاان مصدقني لي عملتي فياا كداا
رناا : يعني اي ناا مش فااهمه
سيف : يعني كل الحوار داا نا اللي عملوا علشاان احسسك بلي حسوا
رناا : اييييه ووصيه بابا
سيف : لا لا الوصيه ناا مكنتش اعرف عنهاا حااجه بث جت في صالحي جاامد
رناا : سيف طلقني ي سيف
سيف : مش قبل متجوبيني خليتيهم كلهم يفكروا اني كنت قااصد اوقعك واحناا صغيرين واموتك انتي عاارفه انهاا كاانت حاادثه ونا مليش ذنب فياا
رناا ( بصريخ ودموع ) ايوووه ايووه ي سيف نا اتبليت عليك علشاان كنت ديماا تقول هتجوزك لما نكبر وكلهم كانوا غصبيني عليك نا حبيتك ي سيف بث لو مكنوش فرضينك علياا كنت هتجوزك صدفني علشاان نا ….. بحبك ي سيف
سيف : ياااه ي رناا للدرجاادي ناا مفروض عليكي خلااص ي رناا نا هخلصك مني وهطلقك ذي منتي عااوزه
رناا ( بصدمه ووجع ) : سيف انت مااشي ي سيف نا هلم هدومي وهمشي ورقه طلقي توصلني
“لميت هدومي ونزلت تحت علشاان امشي ”
ام سيف : راحه فين ي رناا
رناا : مااشيه ي طنط ناا وسيف هنطلق
ام سيف : اييه
عهد : ازي متتكلم ي سيف
سيف : اللي بتقولوا رناا بجد احنا مش متفقين وهنطلق علشاان منظلمش بعض اكتر من كدا
رناا : عن اذنكوا
نسرين : رنا رايحه وين
رناا : انتي تسكتي خالص متعمليش فيهاا البريئه
سيف : رنااا
رناا ( بخنقه ) : هه بتدافع عن دي مااشي ي سيف
” في بيتي ”
ام رناا : رناا حبيبتي وحشتيني ايدا اي الشنطه دي
رناا ( بدموع ) : هنطلق ي ماما هنطلق نا وسيف
الام : اييه لي ي رناا
رناا : خلاااص ي ماما مينفعش نكمل لغاايه كداا
الام : وسيف هيطلقك
رناا : ايوه هيطلقني ماما ناا عااوزه اساافر
الام : هنساافر ي رناا كلوا علشاان خاطرك بس نستني نشوف اي اللي هيحصل
رناا : معلش ي ماما نا هساافر لوحدي وسيف اكيد هيطلقني مفيش راجعه عن اذنك طالعه ارتااح واحجز تذاكر الطيران
الام ( بحزن ) : طيب ي بنتي
” بعد مرور اسبوع ”
سيف : رناا فين ي طنط
ام رناا : عااوز منهاا اي مش خلاص الحكاايه خلصت انسهاا بق وسيبهاا تنسااك
سيف : ي طنط ارجوكي قوليلي مكاان رناا
ام رناا : لي يسيف تعمل في بنتي كدا يعني عمك يامنك عليهاا ويعملك وااصي وناا اجوزهالك بايدي وفي الاخر بكل بسااطه تتجوز عليهاا وطلقهاا
سيف : متجوزتش كاانت لعبه كلوا كاان لعبه علشاان اعرف لي رناا كاانت ديماا كرهااني نا سيبتهاا علشاان مبقااش مجبور عليهاا وهي تختاري بمزجهاا تقومي تسيبيهاا تساافر و لوحدهاا
ام سيف : قوليلوا رناا فين هو ندم
ام رناا : معرفش مكانهاا مردتش تقولي
سيف ( بقلق ) : ربناا يستر وميحصلش حااجه
ام رناا : حااجه ذي اي
سيف : رناا في خطر علي حيااتهاا
ام سيف ورناا ( بصدمه ) : ايه
سيف : ايوه عمي الله يرحموا كاان لي اعداء كتير وكلوا كاان طمااع في ثروتوا علشاان كداا عمي عملني واصي علي رناا وسلمني كل فلوسهاا علشاان ميبقااش في خطر عليهاا نا كنت عاارف بوصيه عمي ناا مطلقتش رناا ناا بس بعتهاا علشاان تحبني وتختارني
عهد : طب رناا هنجيلها ازي
ام رنا : ناا عااوزه بنتي ي سيف
سيف : ثواني هرد علي التلفون الو
الشخص : انت سيف
سيف : ايوه مين
الشخص ؛ مدام حضرتك ………
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية زواج تحت سيطرة وصية)