رواية زواج تحت سيطرة وصية الفصل الخامس 5 بقلم جهاد عواد
رواية زواج تحت سيطرة وصية الجزء الخامس
رواية زواج تحت سيطرة وصية البارت الخامس
رواية زواج تحت سيطرة وصية الحلقة الخامسة
سيف : ايوه مين
الشخص : احنا لقينا التلفون داا جمب واحده عاامله حاادثه في الطريق
سيف : حاادثه اي وفين
الشخص : عربيه جات وخبطتهاا وهي معديه وطلعت جري
سيف (بعصبيه) : انتوا فين
الشخص : في مستشفي …….
ام رناا : بنتي بنتي جرلهاا اي
سيف : رناا عملت حاادثه ونااس نقلوهاا المستشفي
عهد : يالا نروحلهاا
” في المستشفي ”
سيف : في واحده جات في حاادثه دلوقتي هي فين
الممرضه : نقلوهاا اوضه العملياات
” قداام اوضه العملياات وبعد حوالي نص سااعه خرج الدكتور ”
سيف : مالها ي دكتور بقت عاامله اي
ام رناا : بنتي طمناا ي دوكتور
الدكتور : احناا عملنا اللي علينا والبااقي علي رناا الحاادثه مكنتش هينه وازيتهاا جاامد
سيف ( بعصبيه ): يعني اي ازي عملتوا اللي عليكوا
ام سيف : اهدي ي سيف
الدكتور : اهدي ي استااذ المدام دلوقتي حالتهاا عدت مرحله الخطر بس لسه مش مستقره خلال ٢٤ سااعه الجااين وهنشوف ادعولها عن اذنكوا
عهد : نقدر نشوفهاا امتاا
الدكتور : شويه وهتتنقل اوضه عااديه بس بلاش الضغط علي المريضه
” بعد شويه في اوضه رناا ”
ام رنا ( بعيااط : رناا حبيبتي فوقي يارتني مكنت سيبتك تساافري
عهد : اهدي ي طنط تعالي معايا تشربي حااجه مينفعش حالتك دي
ام سيف : يالا وهنرجعلهاا تااني
” بعد اما مشيوا ”
سيف : رناا نا اسف صدقيني مكنتش اتمني يحصل كداا ارجوكي فوقي مليش غيرك ولله سمعااني نا عاارف انك سمعااني قومي يالا
” بعد مرور اسبوع ”
ام رنا : طب قابليه طيب ي رناا اسمعيه لو لمره وااحده
رنا : حااضر ي ماما
سيف : اخيراا وفقتي تشوفيني
رناا : عاايز اي ي سيف
سيف : من سااعه مخرجتي من المستشفي ونتي مش عااوزه تشوفيني ومدتنيش فرصه اشرحلك حااجه
رنا : لو كنت يوم لما طلبت الطلاق منك مردتش وقلتلي الكلام اللي بتقوله داا مكنش دا بقا حالنا ي سيف
سيف : كنت عااوز ابقاا اختياارك ي رناا مش ابقا مفروض عليكي
رناا : لو كنت اتمسكت بياا مكنتش هرفض ي سيف
سيف : انا اسف ي رناا ملوش لازمه العتااب تعاالي نرجع وبلاش نضيع وقتنا
رناا : يااريت كاان ينفع
سيف : ونا مش هسيبك ي رناا ونا مطلقتش
رناا : ازاي
سيف : نتي شوفتي ورقه طلاقك لا يبقاا نا مطلقتش يالا ي مدام جهزي نفسك علشاان نروح بيتناا
رناا ( بتريقه ): كاان علي عيني ي سي سيف
سيف ( بضحكه ): ههههه تصدقي دمك خفيف هتيجي بردو ي رناا وبلااش ندخل محاكم الاسره بينا
رناا : ناا هااجي معااك بس علشاان خااطر ماما بس متحلمش كدا مجرد حلم اننا مش هنطلق
” بعد مرور بعد الوقت ”
سيف : اتفضلي ي مدام شقتك الجديده
رنا : مش بطااله
سيف : ايوه مش من مستواكي نا عاارف
رنا : كويس انك عاارف فين اوضتي
سيف : للاسف الشقه دي باوضه وااحده كبيره والبااقي رسيبشن و مطبخ وحمام
رناا : نعم .
سيف : اللي سمعتيه
رنا : اووووف
سيف : في باله : دناا هوريكي
“تااني يوم الصبح صوت منبه قوي في البيت ”
رناا : اوووف اي الارف داا اي الصوت داا
سيف : قومي ي هاانم كل داا نوم
رناا ( بعصبيه ): في حد يصحي حد با الطريقه الزفت دي
سيف ( بستفزاز ) : اهاا فين ناا
رناا ( بعصبيه ): دنتاا مستفز عااوز اي علي الصبح السااعه ٧ كداا
سيف (ببرود ) : عااوز افطر
رناا : نااااااعم متعمل لنفسك بتصحيني علشاان اعملك فطاار حد داحك عليك وقالك اني الخداامه الفلبنيه ولا حااجه
سيف : لا حد قاالي انك مرااتي والمفروض تفطريني قبل ممشي بدل ما السكرتيره تفطرني
رناا ( بتفكير لا السكرتيره اي جو خياانه بق ونا مش نااقصه صدااع اما اقوم افطروا واناام بعد ميمشي )
لقيتهاا قاامت وعملت الفطاار اي البت المجنونه دي من غير ولا كلمه كداا
رناا : سيف يالا الفطاار جهز
سيف : اقعدي افطري
رناا : لا نا مبفطرش ولا مش عاارف
سيف ( في باله لا عاارف بث هتفطري بردو ) : لا معرفش واقعد
رناا (بغيظ ): قعدت
خلصناا فطاار وهو قاام علشاان يلبس
سيف : ناا مخلتكيش تجهزي هدومي بس بعد كداا هتجهزيهم
رناا : في المشمش احلم احلم
لبس ومشي
رناا : اوووف اخيراا مشي اماا اروح اناام بق
” بعد شويه من تقليبهاا علي السرير
رناا : ااه يبطني منك لله يسيف
” في الشركه ”
سيف ( في باله ياتري رناا كويسه ولا لاء عمرهاا ما فطرت الصبح علشاان بيتعبهاا بس هتبقاا كويسه دي قرده
” عند رناا ”
رناا : الو ي عهد
عهد : اي يبنتي
رناا : تعليلي وهااتي معااكي دواا مغص
عهد : في حااجه ي رناا
رناا : اخوكي الحيواان خلاني افطر الصبح
عهد ( بضحكه ): اه لو يسمعك حااضر حااضر جاايه
رناا : تمام في صيدليه جمب بيتناا علشاان متقفيش في الطريق
عهد : خلاص مااشي
” بعد شويه عند عهد “
عهد : لو سمحتي ي انسه عااوزه دواا للمغص
البنت : معااكي اسم دوا
عهد : نا معرفش اسم
البنت : نا مش هعرف اديكي دوا ممكن يكون غلط معلشي اصل النهاارده اول يوم لياا استني الدكتور جااي
عهد : طيب ناا هرجعلك تااني
” عند بيت رناا ”
عهد ( بنرفزه ): مش تحااسب
الشخص :انتي اللي مش باصه قدامك
عهد : يعني غلطاان وبتبرر اي النااس دي ياااربي
” مشيت وسبتوا ”
الشخص : لساانها طويل بث حلوه 😂
” عند رناا ”
رناا : اخيراا جيتي فين الدوا
عهد : ملقتش الدكتور في الصيداليه
رناا : يااربي عليكي انتي واخوكي
عهد : هااخد بوء ماايه وانزل اجبلك تااني يختي
” بعد لما استريحت شويه نزلت الصيداليه تااني
عهد : لو سمحت
لف لهاا
عهد : انت
الشخص : انتي
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية زواج تحت سيطرة وصية)