روايات

رواية زواج تحت سيطرة وصية الفصل الثامن 8 بقلم جهاد عواد

رواية زواج تحت سيطرة وصية الفصل الثامن 8 بقلم جهاد عواد

رواية زواج تحت سيطرة وصية الجزء الثامن

رواية زواج تحت سيطرة وصية البارت الثامن

زواج تحت سيطرة وصية
زواج تحت سيطرة وصية

رواية زواج تحت سيطرة وصية الحلقة الثامنة

بعد مرور ٨ شهور
رناا : اخباار حملك ي عند
عهد : تعباانه ي اختي علطول
رنا : امشي يبنتي علي الفتمين
عهد : بمشي اخبارك نتي اي
رناا : كويسه بث النهاارده مش عاارفه حاسه بوجع كداا
ام سيف : الساابع بق ي رناا
ام رناا : نكلم سيف ونروح للدكتور ي رناا
رناا : لا ملهوش لازمه
” بليل ”
رناا : معلشي ي عهد كنت عااوزه اقعد معااكي بث تعباانه شويه
عهد : ولا يهمك ي حبيبتي محمد شويه وجااي يخدني
طلعت نمت مكنتش قاادره و بليل حوالي الفجر كدا
رناا : ااااه ي سيف الحقني سيف
سيف ( بنوم ): اي ي رناا في اي
رناا : مش عاارغه تعباانه اووي وحااسه بوجع جاامد
سيف : ثواني هناادي امي ولا طنط
ام رنا : ماالك ي رناا
رناا : تعباانه ي ماما بطني مش قاادره

 

 

 

ام سيف : طب قومي معاياا نروح الحمام يمكن تهدي
ام رنا: ينهاار اي ي رنا الدم دا
رناا بصت للدم واغمي عليهاا : اه ابنيييييي
سيف ( بقلق ) : هااتي حااجه بسرعه نلبسهالهاا ونروح المستشفي
“في المستشفي ”
سيف : دكتوره نساا وولاده بسرعه
موظف الاستقباال : مفيش غير دكتور اللي متوفر حالياا
سيف ( بعصبيه ): يعني اي نستشفي طويله عريضه مفهااش دكتوره نساا
ام سبف : ي سيف عديهاا المره دي البنت هتروح مننا والجنين
سيف ( بزهق ): خلاص خليه يجي
بعد مرور نص سااعه ورناا في اوصه العملياات
ام رنا : طمناا ي دكتور
الدكتور : الحاله ولاده مبكره ساابع في خطر علي حيااه الام ي ننقذ الام يا الجنين ودي ورقه ان العمليه علي مسؤليتكم الخااصه
سيف : هاات الورقه دي ناا عااوز رناا مش عااوز الجنين اهم حااجه هي
بعد شويه خرجت الممرضه وهي شاايله بنت ذي القمر
الممرضه : المدام جابت بنوته
سيف : ورنا عاامل اي
الممرضه : هي كويسه عدت مرحله الخطر بث حصل نزيف واطريناا اننا نشيل الرحم
الجميع : اييييييه
الدكتور : دا اللي قدرناا نعملوا علشاان ننقذهاا نا اسف
ام رناا : طب هات البنت
الممرضه : هتروح الحضاانه علشاان نطمن عليهاا علشاان مولوده بدري
ام رناا : اتفضلي ي يبنتي
سيف ( بحزن ): امتاا نقدر نسوفهاا
الدكتور : هتتنقل اوضه عاديه كماان شويه تقدروا تشوفهاا تكون فاقت من البنج عن اذنكم
“بعد شويه رناا اتنقلت اوضه عااديه واحنا روحنلهاا “

 

 

 

سيف : حمدلله علي السلامه ي حبيبتي
رناا ( بتعب ): الله يسلمك ي سيف البيبي فين
سيف : جبتي بنوته ذي الفمر يروحي شبهك كداا
ام سيف : مبروك ي رورو
ام رناا : مبروك يروحي
رنا: الله يبارك فيكم بث هي فين عااوزه اشوفهاا
سيف : هروح اجبهاالك
روحت اوضه الحضاانه ووقفت قدام بنتي قمر اوي وواخده من رنا ومني جاامد فضلت افكر ياتري رناا هتتقبل يكون عندهاا طفل وااحد بث هتستقبل خبر انهاا مش هتعرف تخلف تااني ازي شيلت البنت ولقيتهاا مبتسمه كداا بريئه اووي واحساس عمري مجربتوا بث احساس جميل
رناا ( بلهفه ): هاتهاا ي سيف هاتهاا
اللله ي سيف قموره اووي حبيبتي ي بنتي
ام رناا : هتسموهاا اي بق
سيف : هسميهاا فريده فريده سيف
رناا : جميل نسميهاا فريده
الامهاات : مبروك ي حبايبي
عهد ( بمزاج ): كدا من غير ما عمتهاا تيجي
محمد : لا لا ي عهد مستهترين بموضعك كا عمه خالص😂
سيف : عم البوتجااز اهدي 😂
عهد : مش مهم المهم ان فريده و رناا كويسين
سيف ( بحزن ): اه الحمد لله
“بعد مرور يومين علي وجودهم في المستشفي وفي مره كانت الممرضه بتشيل الجلكوز ل رناا ”
رناا : مش عاارفه لي بطني بتوجعني فاجاه كداا
الممرضه ( بتلقائيه ): دا طبيبعي بعد ازاله الرحم
رنا( بصدمه ): ايييه ازاله رحم
سيف ( بعصبيه ): اطلعي اطلعي اي الغبااء داا
رنا ( بدموع ): يعني اي ي سيف اللي بتقولوا صح يعني مش هخلف تااني غير فريده
سيف : اهدي ي رناا اهدي ربناا عاوز كداا ي حبيبتي والحمدلله ان عندناا فريده
رناا ( بدموع ): هتهالي ي سيف ارجوك

 

 

 

سيف : اهيي ي حبيبتي اهدي
رناا : نا اسفه يروحي ان مش هعرف اجبلك اخوات ناا اسف ي سيف مش هيبقاا ليك غير ابن وااحد
سيف : ناا مش زعلان كفااايه فريده ونتي عندي با الدنياا
في نفس اليوم اخدت رناا وىجعنا البيت ولقيناا الكل في استقبلهاا وفرحنين جداا بيهاا
الجميع : حمدلله علي سلمتكم
رناا ( بتسهيم ) : الله يسلمكم
ام رناا : رناا حبيبتي تعالي معاايا
رنا: هاات فريده ي سيف معاايا فوق
سيف : خليهاا ي رناا معاايا وهجبهالك كماان سويه
ام رناا : يالا ي رناا متقلقيش علي فريده
” في اوضه رناا ”
ام رناا : رناا حبيبتي مش ناا امك واكيد هخااف عليكي
رناا : طبعاا ي ماما لي بتقولي كداا
ام رنا : نتي اكيد عرفتي با العمليه اللي عملتيهاا ونتي بتولدي
رنا (بحزن ): اه ي ماما عرفت
ام رناا : مينعش ي حبيبتي تبقي كداا داا قدر ربناا كتبهولك مش احسن من انك تكوني مش بتخلفي خالص
رناا : اه ي ماما احسن
ام رنا : كلناا زعلنين ي رناا وعارفين اللي نتي فيه بث فريده عندناا با الدنياا والحمدلله انكم جيتوا با السلامه ادعي ان ربناا يخليهالك ويحميهاا ومتزعليش
رنا : معااكي حق ي مااما

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية زواج تحت سيطرة وصية)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى