رواية زواج تحت سيطرة وصية الفصل التاسع 9 بقلم جهاد عواد
رواية زواج تحت سيطرة وصية الجزء التاسع
رواية زواج تحت سيطرة وصية البارت التاسع
رواية زواج تحت سيطرة وصية الحلقة التاسعة
عدت الاياام وفريده بتكبر ورناا كلماا لما تكبر تتعلق بيهاا اكتر وتهتم بيهاا اكتر النهاارده يوم مش عاادي النهاارده نتيجه الثانويه بتاعت دلوعه العيله الكل متجمع علشاان يباارك ي دلوعه العيله وبرنسيسه بابهاا
رناا : هاا ي سيف ظهرت
سيف: لسه
اسر : ي خالوا متقلقوش فريده هتجيب معدل حلو
فريده : اقعد انت ي نقاق
اسر : هنق عليكي نتي ي اوزعه
عهد : باااس اي ناقر ونقير مولودين فوق روس بعض
محمد : علشاان تولدي في الساابع اهم نااقر ونقير
سيف : سيبهم ي محمد هماا هبتغيرو يعني كدا من وهما قد كداا
فريدة ( بصريخ ): بابا بابا ي رناا رنون ناا نجحت يبشر نجحت
جدتهاا : كاام ي ديدا .
اسر : ٩٥% ي تيته
رناا : مبروك ي روحي مبروك يقلب ماما
الكل : مبروك ي فري
اسر ( بتمثيل ): دا الواحد لماا جاب نتيجته من كام يوم بث ملقااش حد يقولوا مبروك ي قلقااسه
فريده : نصاااب نصااب اماال السلسله اللي في رقبتك دي اي
اسر : بنت خالي اوي 😂😂
سيف : مالوا خالك يااض
اسر : الشق حبيبي
محمد : بوظتلي الوااد ي سيف
سيف ( بفخر ): ابن خالوا صحيح
عهد : وادي هديتك ي برنسيسه
فريده : حبيبتي ي عمتوا شكراا
سيف : دايماا سبقااني كداا راعي شعوري نا ورناا يبت انتي
عهد : بنت اخوياا حبيبتي انتوا اللي متاخرين
رناا : حبيبه ماما احلي فستاان لاحلي فربده في الدنياا
فريده : مااما حبيبتي شكراا 💙💙
رناا : اي يباشاا فين هديتي انت يعم يلي عاامل تايهه انت
اسر : هاا بتكلميني ناا
رناا : ي حول الله علي الاستعبااط متشوفي اخوكي ي ست نادين
ناادين : منكوا لبعض
اسر : غمضي عينك
رناا : هاا اتنيلت
اسر : افتحي اي رئيك
فريده ( بفرحه ): الله ي اسر جميل اوي في كل صورناا مع بعض
اسر ( بفخر ): اي خدمه
سيف : بااقي اناا
فريده ( بتمثيل ): كفاايه انك موجود ي سيفوا
رناا :😂
سيف : نصاابه شبه امك
عهد : مبلاش امهاا لحسن تبات علي الكنبه النهاارده
محمد : اوباا لا لا مش دا سيف اللي اعرفوا
سيف : عاجبك كداا شمتيهم فيناا
رنا : حبيبي مبينمش علي الكنبه
سيف : اتفضلي يستي التااب اللي عوزاه
رناا : حبيبي حبيبي شكراا
“بعد لماا مشيوا عند عهد ومحمد “
عهد : نادين تعالي عوزاكي
نادين : في حااجه ي ماما
عهد : طول محناا عند خالك ونتي قالبه وشك في اي
ناادين : مفيش ي ماما
عهد : هتخبي علياا نتي لسه بتتديقي من فريده
ناادين ( بعصبيه ): وادايق منهاا لي
عهد : وااضح انك مش مدايقه يبنتي نا عااوزه افهم اي سبب الغيره اللي نتي فيهاا دي هي عملتلك اي
ناادين ( بعصبيه ودموع ): معملتليش حااجه ي ماما غيرت منهاا غصب عني كلكوا بتعملوهاا اكئنهاا ملكه مفيش غيرهاا علي الكوكب كلكوا مش بث خالوا وطنط رنا لا دا انتي وبابا واسر حتي اسر توامي بيقدي معاهاا معظم اليوم ويسبني دخلناا ازهر قبلهاا وخلصناا ثانويه قبلهاا ومحدش فيكوا عملناا ذي منتوا عملتوا معهااه النهاارده حسستوهاا انهاا جاايه من كوكب اخر لي ي ماما
عهد ( بحزن ): يبنتي هفضل طول عمري اقولك ان فريده وحيده ملهااش اخوات علشاان كدا الكل كاان بيخااف عليهاا من وهي ثغيره لو جرلهاا حااجه بعد الشر رناا ممكن تروح فيهاا طول عمري اقولك اتعملي معها علي انك اختهاا هي معندهااش اخرات وبعظين دي بتحبك اووي بدليل انهاا بتشركك في كل حااجه اسر اخوكي اتاقلم مع الوضع ومبيغرش منهاا ولا حااجه علشاان عاارف اللي فيهاا وفااهم لازم نتي كماان متغريش هي مش احسن ولا حااجه ولو ختي بالك هتلاقي كلنا بنعملكةا ذي بعض حتي عمر اخوكي مع انوا صغير بث مبيغرش فهمتي ي نادين
ناادين : فهمت ي ماما هحااول حااضر
“تااني يوم ”
رناا : فريده اصحي يالا ي حبيبتي
فريده : صبااح النور ي ماما
رناا : صبااح النور ي قلب ماما الفطاار جااهز تحت وتيته مستنيااكي وبابا
فريده : هغسل وشي وجاايه هوا
رناا : مااشي ي حبيبتي
” تحت ”
سيف : الو ي محمد
محمد : ايوه ي سيف في حاجه
سيف : لا لا بث كنت عااوزه اقولك قبل ما الكلياات ترجع وكداا نساىفر كاام يوم مع بعض
محظد : هشوف عهد كدا وارد عليك علشان عمر نتا عاارف عندو مدرسه
سيف : تمام
“بعد لماا قفل “
رنا: فريدة جاايه ورايا صبااح النور ي ماما
امهاا : صبااح النور ي رناا
سيف : صحتك بقت كويسه ولا لسه في حااجه وجعااكي
ام رنا: لا ي حبيبي ناا بخير
سيف : ربناا يخليكي ي امي
ام رناا : ويخليك يبني
فريده : ناا جيت
سيف : صح النوم
فريده : صااحيه بدري
سيف : اووي اووي بقولك ي رناا نا قلت ل محمد نساافر كاام يوم قبل ما الكلياات تفتح اي رئيك
رنا: فكره حلوه
فريده : اي دا اسر بيرن الو
اسر : سمعتي الاخباار
فريده : اه يخوياا لسه بابا بيقول
اسر : هنصيع يبت
فريده ( بوشوشه ): الله يحرقك الحكومه 😂
اسر : ااه اه طيب هنروح نقدم في الكليه بتاعتك بق قبل منساافر
فريدة: اوكي.
سيف : كاان عااوز اي الرخم دا
فريده : بيقولي علي الكليه وكدا
سيف : اااه
“بعد مرور اسبوع ”
فريده : مش تحااسب ي جدع انت
الشخص : نتي اللي خبطي فياا
فريده : ناا اللي خبطت فيك ولا نتاا اللي مااشي باصص في التلفون
الشخص : الشكل مش غريب علياا نتي اسمك اي
فريده : ونتاا مالك واحد سقيل
اسر : فريده في حااجه ولا اي
فريده : الحيوان داا
قاطع كلمهاا
الشخص : اسر باشا مش فاكرني
اسر : يااه دا يوسف جارناا بتاع زماان مش فكراه
فريده : اوووف
يوسف : ونا اقول اللساان الطويل داا مش غريب علياا
فريده : ونا اقول الرخاامه دي مش بعيده عني
اسر : ي جدعاان اهدو خالي لو جه هيقتلناا زي زماان
يوسف : ههههه ولله وحشتوني
“عند العيله”
اسر : معاايا حد عااوز يسلم عليك ي خالي
سيف : مين
يوسف : اناا ازيك ي عموا
سيف : يااه فينك يبني من سااعه معزلتوا واحنا منعرفش عنكوا حااجه
يوسف : مشااغل يعموا ازيكوا كلكوا ازيك ي نادين
نادين : مش ساامعه صوت حد سرحت مع اللي دخل عليهاا حب طفولتهاا اللي ساافر فاجااه ومعرفتش عنوا حااجه
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية زواج تحت سيطرة وصية)