روايات

رواية زواج بهدف الانتقام الجزء الثاني الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم يارا محمد

رواية زواج بهدف الانتقام الجزء الثاني الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم يارا محمد

رواية زواج بهدف الانتقام الجزء الثاني البارت الخامس والثلاثون

رواية زواج بهدف الانتقام الجزء الثاني الجزء الخامس والثلاثون

رواية زواج بهدف الانتقام الجزء الثاني
رواية زواج بهدف الانتقام الجزء الثاني

رواية زواج بهدف الانتقام الجزء الثاني الحلقة الخامسة والثلاثون

غارب: هو انتوا تعرفوا بعض ولا ايه.
عمران: أيوة انسه آيل هي اللي خبطت فيها امبارح وحكتلك عنها.
غارب: الملاك اللي بعيون فيروزي دي كان قصدك عليها.
آيل: باستغراب افندم ملاك بعيون فيروزي قصدك ايه.
عمران ضرب غارب ضربه خفيفه وابتسم قدامها.
عمران: لا ولا حاجه متاخديش ف بالك مش مهم طمنيني اخبار رجلك ايه كويسه
آيل: بابتسامه قلتك امبارح اني كويسه ومفيش حاجه بس العموم متخافش أنا كويسه مش حاسه بوجع ابدا انا بعرف اركب عجل كويس بس العجله هي القديمه شويه أصلها رفيقه طفولتي بس.
غارب: بابتسامه ممكن نتكلم ف الشغل انسه آيل.
آيل: اه اكيد أنا جايه علشان كده بس لما شوفت استاذ عمران فرحت اني قابلته تاني.
عمران: وانا كمان مبسوط اني شوفتك
عمران كان باصصلها وتايهه ف ملامحها اللي سحرته وغارب لاحظ ده طلعه من شروده وبدأوا يتكلموا ف الشغل والصفقه اللي عايزين يشتغلوا فيها واتفقوا ومضوا العقود.
آيل: تمام كدا اجتماعنا خلص بتمني نكون ضيوف خفيفه ع شركته عن اذنكم.
عمران: استني هوصلك
آيل: مفيش داعي تتعب نفسك.

 

 

عمران: لا مفيش مشكله عندي.
عمران وصل آيل لعربيتها واتكلموا مع بعض.
عمران: انا مبسوط اني شفتك مرة تانيه مكنتش متوقع تبقي انتي المستثمرة عندنا.
آيل: بابتسامه قلي بقي ايه حكايه الملاك بعيون فيروزي دي انتي وصفتني كده.
عمران: بابتسامه اه انتي شبه الملاك وعيونك حلوين مكنتش متوقع انك تأسريني بيهم كده
آيل: بخجل احم أنا همشي اتاخرت
عمران: هشوفك تاني صح.
آيل: الجايات كتير عن اذنك.
آيل مشيت وعمران كان مبتسم ليها وراح مكتب غارب يكملوا الشغل.ابا
غارب: قلي بقي ايه الحكايه بالظبط
عمران: حكايه ايه تقصد.ڜ
غارب: هتخبي عليا يا عمران دي اول مرة.
عمران: بس أنا مش بخبي عليك حاجه وهخبي ليه يا غارب.
غارب: قصدي آيل وعيونك اللي بطلع قلوب اول ما شوفتها هو ف ايه انت حبيتها ولا ايه.
عمران: مش عارف شكلي كده تخيل أنا وقعت في الحب ومن بنت مش شفتها غير مرتين.
غارب: غريبه مش شوفت النظرة دي لا مع داليا ولا كنز ايه اللي غيرك.
عمران: لأن داليا كنت حاسس ناحيتها بالذنب ومنكرش إن فيه جوايا حب من ناحيتها وكنز شفتها اختي وبس يا غارب أما دي شئ تاني.

 

 

غارب: بس تعرف بتمنالك السعادة معاها البنت لايقالك جدا.
بعد شهرين الحياه اتحسنت مع كنز وبقي ليها شغلها الخاص وعمران عارف بده من الاول وفرحان ليها ومشاعره ناحيه آيل زي ما هي مش اعجاب وراح وحس معاها بالحب وقرر يتقدم ليها وطلب يقابلها.
آيل: خير يا عمران جايبني هنا ليه وسط الشموع دي ف حاجه.
عمران: من غير لف ودوران أنا بحبك يا آيل وعايز اتجوزك تقبلي طلبي.
آيل: أيوة بس أنا مش انفعلك يا عمران.
عمران: وليه بقي مش تنفعيلي ست ناجحه وبتشتغلي ناقصك ايه.
آيل: بصراحه انا مطلقه مش انسه واكيد أهلك مش هيقبلوا بيا.
عمران: وايه المانع أنا كمان مطلق مفيش مشاكل مهما قلتي أنا راضي ها قلتي ايه.
آيل: بابتسامه موافقه طبعا كفايه انك بتحبني زي ما بحبك انا كمان.
بعد اسبوع عمران راح لابوه علشان يفاتحه ف الموضوع وقعد معاه
جبل: خير يا عمران ف ايه
عمران: عايزك تنزل معاي مصر علشان هخطب بنت بتشتغل معانا.

 

 

جبل: تتجوز واحدة من اختيارك المرة دي ويا تري بتحبها ولا هتعذبها معاك.
عمران: بابتسامه لا من اختياري وبحبها كمان هتيجي معايا ولا ايه ولا دي كمان هترفضها علي فكرة مش بنت بسيطه.
جبل: خلاص قفلنا الموضوع ده اهدي بقي مين اللي هتتجوزها
عمران: آيل شاكر المحمدي.
جبل: بغضب بنت عمدة الكفر اللي جنبنا انت اتجننت اه اكيد زقها عليك علشان ينتقم مني بما اننا منافسين زمان ملقتش غيرها
عمران: منافسين بس أنا مش اعرفه ولا عمري شوفته أنا معرفش مين عمدة الكفر اللي جنبنا.
جبل: واديك عرفت لو أطبقت السما ع الأرض بنت المحمدي لا يا عمران.
عمران: بس أنا المرة دي مش هسمع كلامك وهنفذ اللي ف دماغي ولو انتقموا مني أنا راضي حتي لو هي مش حبتني
جبل: وانا قلت لا حتي لو وصل الأمر اني احبسك.
عمران: أيوة بس.
بس انت فاهم غلط يا جبل أنا مش بنتقم منك أنا نسيت عدواتنا دي من زمان وظهور بنتي ف حياه ابنك مش مدبر.
جبل: انت.

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زواج بهدف الانتقام)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى