رواية زواج بهدف الانتقام الجزء الثاني الفصل السابع والعشرون 27 بقلم يارا محمد
رواية زواج بهدف الانتقام الجزء الثاني البارت السابع والعشرون
رواية زواج بهدف الانتقام الجزء الثاني الجزء السابع والعشرون
رواية زواج بهدف الانتقام الجزء الثاني الحلقة السابعة والعشرون
كنز: ممكن توضح انت عايز ايه بالظبط يا عمران بدل الالغاز دي.
عمران: بابتسامه الغاز تمام من غير الغاز بقي انا سمعتك وانتي بتتكلمي وبتعتذري لداليا بعد ما ماتت.
كنز بصتله بصدمه وزوغان عنين وكانت بتبص ف كل مكان ما عدا عيون عمران وكانت متوترة.
عمران: مش تتوتري كده أصله الست طلعت من عندها لوحدها وانتي كنت معاها ف طبيعي اشك قربت من الاوضه علشان اطلعك وسمعت كلامك السؤال بقي هنا ايه اللي صحي ضميرك الميت المرة دي يا زوجتي العزيزة.
كنز بصتله ف عينيه بتوتر وخوف كبير من اللي هتحكيه بس خلاص اللي حصل حصل والبنت ماتت بصتله واتكلمت.
كنز: عايز تعرف ايه يا بن عمي من الاخر.
عمران: عملتي كده ليه ضيعتي مستقبل البنت الغلبانه وجوزتيها لواحد وراها ذل ومرار ومن العذاب الوان.
كنز: عملت كده علشان بحبك يا عمران طول عمرهم بيقولوا كنز لعمران وعمران لكنز كبرت ع حبك وكان نفسي تبادلني نفس الشعور بشوفك قلبي كان بيطير بس عرفت بعدها أن قلبك مش ليا ومع حد تاني نار جوايا قادت وانت مش بتبصلي
كاني واحده مش تسوي وانا الأحق بالحب اللي ف عينيك ده كنت مستعده اعمل اي حاجه علشان تبقي ليا رحتلها وهددتها وقولتلها تبعد عنك.
فلاش باك.
كنز راحت بيت داليا وخبطت وفتحت فاطمه امها و فاطمه عرفتها بسرعه.
فاطمه: بنت العمده عندنا اهلا وسهلا يا دي النور اتفضلي
كنز: بنتك فين يا ست فاطمه عايزاها.
فاطمه: موجودة بس خير عملت حاجه ولا ايه
كنز: لا معملتش بس أنا عايزاها نادميها بسرعه.
فاطمه راحت تنادم داليا اللي استغربت أن كنز بنت الأكابر عندها.
داليا: بنت الأكابر عندنا خير يا كنز هانم عايزاني ف ايه.
كنز: اديكي قولتيها بنفسك بنت أكابر وهانم انتي بقي بتبصي لحاجه اكبر منك ليه.
داليا: أكبر مني يعني ايه تقصدي بكلامك ايه بالظبط.
كنز: اقصد عمران ابن عمي مش عيب تبصي لحاجه مش بتاعتك يا شاطرة.
داليا: بس الحب مش عيب يا هانم ولا ايه.
كنز: اه بس لما تكون مش بتاعتك وبتاعت غيرك يبقي عيب اوي يا داليا عمران لا والا هتشوفي وش تاني غير الطيبه بتاعتي.
داليا: بدموع وانا مش عملت حاجه غلط ومن حقي احب حتي لو كان عمران.
كنز: تمام بس استحملي اللي هيجرا وجزاء اللعب معانا فاهمه.
باك.
كنز: بدموع يومها طلعت من عندها وانا ميته من الغيرة كنت مستعدة اعمل اي حاجه وقلت لابوك بعدها باسبوعين مراد جالك وانت اتخانقتوا مع بعض وبسبب استفزازه كان مستعد يعمل اي حاجه علشان يحث أنه فاز باي حاجه عليك ساعتها أنا رحت وراه وقلتله يعمل ايه بس من غير ما انت تعرف هويه العريس.
أهلها جوزوها غصب عنها وابوك حكم عليهم يمشوا من البلد بس انقطعت اخبار مراد ومعرفتش بيعمل معاها ايه ولا راح بيها فين لغايه ما عرفت انها ف المنصورة وعائشه مذلوله علشان اولادها وعرفت أن اللي عملته معاها جاب نتيجه عكسيه مراد بدل ما يعيشها سعيدة وتنساك عيشها مذلوله ومكسورة طول عمرها وببكاء أنا اسفه والله مش كنت عارفه أن ده كل هيحصل ورد فعلك ايا كان أنا قابله بيه بس مش تكرهني اكتر من كده ارجوك ف الآخر أنا بنت عمك قبل ما اكون مراتك.
عمران كان بيسمعها بصمت وغضب الدنيا اتجمع فيه بس هدي نفسه وشاف دموعها ومقدرش يعمل حاجه غير أنه اخدها ف حضنه واعتذرلها.
عمران: أنا اللي اسف يا كنز عن كل حاجه حصلت ومش لازم اعتذري عن اللي عملتيه لاني أنا السبب لو مش كنت شفتها وحبيتها مكنتيش عملتي فيها كده أنا اسف مرة تانيه.
عمران باس دماغها وراح أوضاع وهي بصتله بدموع وقعدت ع الأرض وبكت كتير.
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زواج بهدف الانتقام)