روايات

رواية زواج بهدف الانتقام الجزء الثاني الفصل التاسع عشر 19 بقلم يارا محمد

رواية زواج بهدف الانتقام الجزء الثاني الفصل التاسع عشر 19 بقلم يارا محمد

رواية زواج بهدف الانتقام الجزء الثاني البارت التاسع عشر

رواية زواج بهدف الانتقام الجزء الثاني الجزء التاسع عشر

رواية زواج بهدف الانتقام الجزء الثاني
رواية زواج بهدف الانتقام الجزء الثاني

رواية زواج بهدف الانتقام الجزء الثاني الحلقة التاسعة عشر

عشق فتحت الباب واثار الضرب عليها واتصدمت من اللي كان قدامها ؛ غارب عرف عنوان عشق وراح لبيتها واتضح أنه ف حارة بسيطه وسئل الناس ع بيتها وشاوره عليه طلع البيت وسمع صوت ضرب وصريخ خبط ع الباب واتصدم لما فتحتله عشق واثار الضرب معلمه فيها.
غارب: ف ايه اللي بيحصل هنا وايه اللي عمل فيكي كده.
عشق : ببكاء انقذني منه ارجوك هيموتني.
فوزي : بغضب تعالي هنا بتتحامي ف راجل غريب يا بت يعني مش بجحه لا وكمان جايبه راجل هنا كده انا عرفت بتودي فلوسك فين طلعي الفلوس اللي معايا.
فوزي كان هيضربها بالحزام مرة تانيه بس غارب مسك أيده وزقها .
غارب: ايدك لو اتمدت عليها تاني أنا اللي مش هرحمك.
فوزي: وانت ايه اللي مدخلك بينا بنتي وبربيها بعد من طريقي.
غارب: وفي حد يربي بنته بالطريقه دي انت بتتصرف وكأنها مش بنتك.

 

فوزي: وانا اعمل ف بنتي اي حاجه حتي لو موتها انت تبقي مين.
غارب: مديرها ف الشغل كنت جاي علشان اقولها ترجع الشركه علشان الشغل اللي متعطل ورقمها مش معايا ف جيت بس الواضح اني لازم أنقذها منك الاول
فوزي: اه تكمل شغل ولما هي تكمل شغل هتاخد فلوس زياده ع مرتبها.
غارب بص لفوزي من فوق لتحت والتأكد أنه راجل طماع ومستعد يبيع بنته علشان الفلوس بس هو مش ندل علشان ياخد عشق ويهينها زي ما ابوه عمل ف حوريه زمان.
غارب كان هيتكلم بس عشق سبقته ف الكلام وبصتله.
عشق: بالم اطلع برة يا غارب بيه مش قلت اللي عايزه أنا مش هقدر اجي هكمله بكره ممكن تمشي من هنا.
غارب: امشي واسيبك وانتي ف حالتك دي أنا لو سبتك ممكن يموتك.
عشق: وانا متعوده حتي لو موتني اطلع بره وياريت متعملش حاجه ؛ عشق اخدته من أيده وطلعت بره بيتها وبصت لابوها بدموع تقدر تكمل ضربك فيا.
فوزي: لا مش هكمل ما دام جاي وبيقول شغل اضافي واكيد هيزودلك فلوس يبقي اسيبك.
عشق: وانا استقلت النهاردة ومش هاخد فلوس تاني.
فوزي : مسكها من شعرها واتكلم يبقي تقطعي الاستقالة دي وتروحي تشتغلي يالا.
أما غارب مرضيش يروح الا لما يطمن عليها سمع كلامها وكان هيروح هناك تاني بس اتفاجئ لما لقي فوزي بيطرد عشق من البيت وبيقفل ف وشها الباب
عشق: بصراخ افتح الباب دي اول مرة تعملها مينفعش اللي انت بتعمله ده طيب خلاص انا هرجع الشغل بس دخلني الدنيا ليل هروح فين.

 

فوزي: الشركه اللي بتشتغلي فيها أو الشارع وفتح الباب تاني وخدي دي شنطه هدومك وغوري من هنا وقفل الباب
عشق بصت للشنطه بصدمه ولابوها اللي اول مرة يطردها برة البيت دائما كان يتخانق ويضربها ويسيبها بس اول مرة يطردها من البيت بصت لنفسها بدموع وبكاء واتحسرت ع حالها لفت نظرها غارب اللي كان متابع اللي حصل ونزلتله بغضب .
عشق: مسكته ياقه القميص انت السبب ف كل ده من يوم ما شفتك وانا علطول ف مصيبه بسبب عقابك وشرطك الجزائي الغبي رفعت صوتي ع ابويا لاول مرة واهو طردني وهو عمره ما عملها دائما كان يضربني وانا افضل ساكته بس بسببك طردني وانا مش ليا مكان اروحه انت جاي ليه ها ف عقاب تاني عايز تقوله انت ساكت ليه اتكلم.
غارب: أنا مكانش قصدي اعملك مشاكل ولو كنت أعرف أن ابوكي كده مكنتش جيت وكدبت وقلت إن فيه شغل متعطل.
عشق: اخرس ولا كلمه تانيه وروح من هنا علشان لو قعدت ثانيه هدخل فيك السجن وحالا.
غارب: من الواضح انك متعصبه ومش عارفه انتي بتقولي ايه هتر حي فين دلوقتي.
عشق: ده شئ مش يخصك ابدا وامشي من هنا حالا.
عشق كانت بتبصله بنظرة تحدي وغارب يئس أنه ياخدها ف اي مكان ومشي من قدامها وروح البيت رحيم كان صاحي واستناه.

 

رحيم: اياك تكون عملت حاجه وحشه ف البنت يا غارب
غارب بصله وحكاله كل حاجه عن زيارته ليها وأنها كانت مضروبه واكتشف أنه ابوها مستعد يبيعها علشان الفلوس
رحيم: زي والد حوريه بالظبط زمان لما تجاوزتها فهم أنه باعها ليا واتبري منها ولحد دلوقتي منعرفش هو فين أو أنا مفهمها اني معرفش مكانه.
غارب: باستغراب مفهمها انك متعرفش هو فين حضرتك تعرف مكانه فين.
رحيم: للاسف هو اتوفي بعد ولادتك بسنتين وبالرغم من أنه متبري منها إلا أنها كان دائما تسالني عليه وكلفتني ادور عليه هو فين أو تعرف أخباره من بعيد حتي بس للاسف هو مات وقلتلها اني مش لاقيه ابدا ولغايه دلوقتي متعرفش.
كانوا بيتكلموا بس فجاه سمعوا صوت تكسير جامد خرجوا من المكتب لقوها واقفه والدموع ف عينيها.
رحيم: حوريه انتي كويسه.
حوريه…..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زواج بهدف الانتقام)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى