رواية زواج بهدف الانتقام الجزء الثاني الفصل الثامن عشر 18 بقلم يارا محمد
رواية زواج بهدف الانتقام الجزء الثاني البارت الثامن عشر
رواية زواج بهدف الانتقام الجزء الثاني الجزء الثامن عشر
رواية زواج بهدف الانتقام الجزء الثاني الحلقة الثامنة عشر
عمران : أنا هقولك جابتك هنا ليه يا بوي بس قلي الاول ايه وصل مراد الشيمي عدو الجامعه والبيزنس دلوقتي لداليا مراد مكانش يعرف اني بحب واحده ابدا انت بعد ما عرفت اني بحبها وهي كمان بتحبني سبتها تعيش ف بلدها وأبوها يشتغل فالارض بس بعدها بيوم لقيتك وبكل جبروت وقسوة الدنيا ممشيهم من بيتهم والأرض وبالصدفه عرفت انها اتجوزت مراد ليها تلات سنين رد عليا يا ابويا توصل بيك قسوتك عليا انك تبيع ابنك لابن جبران الشيمي
جبل: انت ازاي تسمح لنفسك تقول الكلام ده انا معرفش مراد الشيمي ابدا وبعدين انت شوفتها فين وازاي تتهمني اتهام زي ده.
عمران: مش مهم شوفتها فين المهم اني عرفت انها متجوزة مراد اللي يطيق العمي ولا يطيقني وببكاء وقهر هونت عليك يا بويا للدرجه دي كنت عايز تمحي السعادة مني جاوبني دلوقتي مين اللي قلك تطردهم من بلدهم قول.
جبل: بعصبيه وانا قلت ماحدش أمرني بده أنا لما عرفت سبتهم اه بس لما فكرت فيها عرفت انك مش ختبعد غير لو هي بعدت ف بطل اتهاماتك دي فاهم ولا لا يا عمران وألزم حدودك واعرف انك بتكلم ابوك اللي لو قرر يدور ع داليا ويمحيها هيعمل كده
عمران: مفيش داعي تدور ولاتمحيها من الدنيا.
جبل: قصدك ايه بكلامك ده.
عمران: بغموض ولا حاجه هتعرف بعدين
كنز: عمي بلاش وقفتك دي تعالي ارتاح أنا رتبتلك اوضه تكون بتاعتك تقعد معانا يومين اتفضل هي الاوضه اللي ف الوش دي.
جبل اتحرك ع الاوضه وكنز كانت هتروح وراه بس عمران مسكها من دراعها جامد.
عمران: أنا عارف انك جبتيه هنا علشان تقوليله اني عرفت مكانها ومعاها اولاد أنا مكنتش بهلوس كانت لعبه مني واديكي جبتيه هنا علشان تقوليله بس حاولي واعمليها كده تهدي اللي قولته ف البلد هيتنفذ وهطلعك منها بفضيحه فاهمه ولا لا.
كنز: انت بتهددني وبعدين أنا مش جايباه علشان كده صدقني.
كنز: اه بهددك وبلاش دور البريئه ده عليا سامعه روحي من هنا.
عمران زقها جامد وهي راحت لاوضه جبل تشوف طلباته وكانت مساهمه وجبل بينادي عليها مش بترد هزها وانتبهتله
كنز: بتوهان ها بتقول حاجه يا عمي.
جبل: كنت بقول جايباني هنا ليه عرفتي حاجه عنها.
كنز: بصتله كتير واتكلمت لا لا ياعمي معرفتش حاجه.
جبل: امال جايباني ليه هنا.
كنز: يمكن عندك اجابه لسؤالي.
جبل: اللي هو ايه بالظبط.
كنز: ليه محبنيش ربع الحب اللي حبه لداليا يا عمي.
جبل: سالتي الشخص الغلط اجابه السؤال عند عمران مش عندي أو يمكن شاف فيها ميزة مش عند حد حاولي تسأليه.
كنز: بتنهيدة حاضر هبقي اساله.
عند غارب مش كان طايق الشركه باللي فيها بعد اللي عملته عشق وأنها لتاني مرة تضربه قام وراح بيته وصل ودخل ووقف ف نص البيت وهو متعصب مسك المزهريه وضربها بكل قوته من الصوت حوريه ورحيم طلعوا من المكتب.
رحيم: ف ايه يا غارب حصل ايه للعصبيه دي كلها ف مشاكل معاك.
غارب: الغبيه اللي متحلمش اساسا انها تشتغل عندي مجرد مساعده هنا عملتها للمرة التانيه.
رحيم: مين دي قصدك البنت اللي جات هنا عملت ايه معاك تاني.
حوريه شافت وجنته معلمه وعليها اثار قلم شديد.
حوريه: بصدمه هي مدت أيدها عليك تاني ضربتها معلمه جدا انت عملت ايه ليها.
غارب حكالهم اللي حصل والحوار اللي دار وهما غلطوه.
رحيم: انت غلطان يا غارب ت عاقبها بخصم ع الأقل بس بتزودلها ساعات العمل وكمان عايز تحبسها بشرط جزائي.
حوريه: بس ولو متوصلش للضرب مرة تانيه.
غارب: أنا هعرف اعاقبها ازاي؛ طلع فونه واتصل ع الHR وطلب عنوانها.
عشق روحت البيت متعصبه ودخلت اوضتها وأبوها شافها ودخل وراها.
فوزي: مرتبك فين يا بت.
عشق جابت آخرها من ابوها ومن تصرفاته واتعصبت عليه.
عشق: ارحمني بقي كفايه راعي اني بنتك واطمن ع أحوالي شوفني عايشه ازاي مش كل ما تشوفني مرتبك مرتبك أنا خلاص تعبت منك أتخصم نصه النهاردة ولو قبضت مش هنشوف مني جنيه واحد أنا خلاص تعبت منك.
فوزي كان بيسمعها بغضب من بجاحت*ها استناها لما خلصت ومسك فيها ض*رب وهي تص*وت ومفيش حد ينجدها اللي أنقذها جري الباب جرت عليه فتحت للبيخبط اتصدم*وا من بعض هما الاتنين.
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زواج بهدف الانتقام)