روايات

رواية زواج بالغصب الفصل الثاني 2 بقلم الكاتبة الصغيرة نور

رواية زواج بالغصب الفصل الثاني 2 بقلم الكاتبة الصغيرة نور

رواية زواج بالغصب البارت الثاني

رواية زواج بالغصب الجزء الثاني

رواية زواج بالغصب
رواية زواج بالغصب

رواية زواج بالغصب الحلقة الثانية

عند نور كانت قمر
نور بذهول: الله انا شكي حلو أوي يا سالي
سالي بدموع: قمر يا نور ربنا يوفقك ف حياتك
نور بدموع: حياتي خلاص معتش فيه حياه
سالي: كفايه بقا دموع وعيشي النهاردا بس وبعدين عيطي زى ما انتي عاوزة متنسيش هما جايين ليه
نور مسحت دموعها: هوريهم النهاردا اللعبه هتتقلب عليهم
سالي: طب يلا عشان محمد وصل برا
نور خرجت واديتلوا ضهرها ومحمد جاي ومعاه بوكيه ورد
محمد: طب عاوز اشوف وشك بقا
نور بداخلها: شافتك عقربه يا بعيد
محمد لفلها وانبهر بجمالها
محمد بحب: ألف مبروك يحبيبتي وباس ايدها
سالي بداخلها: هتديك قلم الوقتي هيرن😂
نور وهي تتحدث عند اذنه: متعيشي الدور اوي دا النهاردا بس
محمد بخبث: سيبيني أعيش حاجه
سالي بضحك: من ناحيه هتعيش ف انت هتعيش ايام سودا يلا عشان القاعه بدأت وراحوا القاعه
ف القاعه
فريدة وعبير بنتها وسماح وسمر بنتها قاعدين يتهامسوا ويضحكوا ويشمتوا ف فاطمه اللي قاعدة قصادهم إلي ان دخلت نور القاعه وهي ممسكه بيد محمد وبتضحكلوا
قعدوا لكتب الكتاب وانتهى المأذون بجملته الشهيرة بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما فى خير وهنا نور كادت ان تنفجر من العياط فجري عليها محمد وضمها بشدة لقلبه ومسح لها دموعها قائلاً: عشان خاطري افرحي النهاردا بس
نور: حاضر
وظل العقارب يتهامسون بحقد 🦎واشتعلت الأغاني ونور كانت ترقص بفرحه مزيفه الى ان انتهى الفرح وذهبوا إلى الشقه
فاطمه بوداع نور: خلي بالك من نفسك يا حبيبتي
نور وهي تنظر بدموع لباباها: مش عاوز تقول حاجه
ابراهيم وقلبه يحترق عليها: عاوز اقولك ان هيجي اليوم اللي تشكريني على اختياري ليه
نور بدموع: لأ شكراً ع رميتك ليا يا بابا
فريدة وعبير بخبث: احنا نازلين يا حبيبي مش عاوز حاجه
محمد: مع السلامه وخرج الجميع وذهبت نور إلى غرفه الأطفال وظلت تبكي بحرقه
محمد وقلبه يؤلمه عليها خبط ع الباب ودخل
محمد: ممكن أتكلم معاكي شويه
نور بدموع: نعم
محمد: انا بحبك والله العظيم وهسيبك براحتك انا مش بفرض نفسي عليكي احنا هنعيش كدا من غير حاجه بس كل اللي طالبه نبقا صحاب وتحترميني ادام الناس احنا ف الشقه كأننا متجوزناش هيكون في حدود بس لما ننزل تحت عند أهلي او نروح عند أهلك نتعامل كأننا زوجين عادي
نور بفرحه: انت طيب اوي علفكرا وانا موافقه ع كلامك
محمد: يلا تصبحي ع خير وخرج راح اوضته وغير
نور ف اوضتها بتحاول تفك الفستان بس مش عارفه ف خرجت وراحت اوضته خبطت ودخلت
نور بتوتر: احم ممكن تفكلي الفستان عشان مش عارفه افكه
محمد: علفكرا مش لازم التوتر والخوف دا كله انا جوزك يعني حلال وفكلها الفستان
نور بحرج: شكراً وراحت اوضتها تغير ولبست برمودا وسيبت شعرها ونامت
ف الصباح خبط جامد ع الباب محمد فتح
عبير بخبث: صباحيه مباركه امال فين العروسه
محمد: نايمه تعبانه
عبير: تلاقيها غلبتك دي عقربة
نور وهي خارجه من غرفتها: لما انا عقربة انتي ايه حربايه دا الحربايه اهون منك
عبير: عجبك كدا يخويا بتشتمني ادامك
محمد: انتي اللي اتعديتي حدودك الأول يا عبير
عبير: انا عارفه عاجبه فيكي ايه
نور: ع الأقل مش بايرة شكلك
عبير بدموع مزيفه: يعني عجبك كدا يا اخويا انا ماشيه وخرجت
محمد خبط ع نور ودخل
محمد: يعني ينفع اللي عملتيه برا دا
نور بدموع: وهي لما شتمتني كان ينفع
محمد: انتي بتعيطي ليه دلوقتي وبعدين لو كنتي كبرتيني كنت اخدتلك حقك
نور وسكتت ودموعها بتنزل
محمد بحنان: انتي بتعيطي ليه دلوقتى ما احنا صحاب بس اهوه كأنك ف بيت أهلك
نور بدموع: بس ف بيت اهلي مفيش عبير وفريدة
محمد بحزن: انا عارف انهم مش بيحبوكي وانتي كمان بس محدش بيختار اهله فحاولي عشان خاطري تتأقلمي معاهم عشان احنا هنعيش معاهم
نور بدموع: حاضر هحاول
محمد: خلاص بقا متعيطيش وباس راسها
نور: انا هقوم اغير واجهز الفطار
بعد شويه نور لبست برمودة وسيبت شعرها وراحت تجهز الفطار وخلصت خبطت ع اوضته ودخلت
نور: الفطار جاهز
محمد بذهول: الله شعرك جميل اوي تعرفي ان دي اول مرة اشوفه من وقت ما كنا صغيرين
نور بتوتر: ايوة طبعاً عشان كنت غريب عني
محمد وهو بيقرب لها: طب ودلوقتي
نور: دلوقتي انت جوزي يعني عادي اكون بشعري ادامك
محمد بحب: ينفع احضنك 😍
نور بكسوف: لا
محمد وهو يملس ع شعرها: ليه مش أنا جوزك
نور بتوتر: متخلنيش اندم اني بعاملك كويس خلينا صحاب احسن
محمد وقد ضمها إلى صدره: انا محتاج لحضنك اوي 🥰♥
نوروقد بعدت: طب يلا عشان نفطر وذهبوا
محمد: طب ما انتي بتعرفي تعملي اكل اهوه
نور: اه ما شاء الله عليا بعرف اعمل بيض 😂
محمد : بس!
نور بجديه : واندومي
محمد وقد انفجر ضاحكاً: لا ما شاء الله كتير
نور بضحك: امال يبني
الجرس رن
محمد: خشي انتى جوا ليكون راجل ولا حاجه
نور: حاضر ودخلت
محمد: أهلاً وسهلاً اتفضلوا يا بنات
ريناد: امال نور فين
محمد وقد شالها: طب سلمي عليا الأول
ريناد سلمت عليه: ها نور فين
محمد بضحك: ف الأوضه دي
ريناد جريت عليها ودخلت
نور بفرحه: رينو جيتي مع مين يا قلبي ❤
ريناد وهي تحتضنها: ماما واخواتك برهو
نور: طب ثواني هلبس وجايه
نورلبست وخرجت
نور وهي تحتضن امها: وحشتوني ❤
فاطمة بحب: البيت ملوش حس من غيرك
نور والدموع ف عينيها: امال بابا فين
سالي: تعبان شويه مقدرش يجي وداليا قعدت معاه اهم حاجة انتي عامله ايه ومحمد عامل ايه معاكي
نور: كويس
قعدوا شويه ومشيو
نور قعدت ع الركنه وجابت كتبها وقعدت تذاكر
محمد: هتنزلي الكلية امتا
نور: بكرا عشان عندي سكاشن كتير
محمد: تمام وانا كمان هنزل الكليه من بكرا
نور: هو انت ازاى قادر توفق بين الشغل والدراسه
محمد: ربنا بيدبرها اهم حاجه خدي دول 1000جنيه مصروفك لأخر الشهر ولو احتاجتي حاجه قوليلي
نور: بس انا معايا فلوس
محمد: انتي دلوقتي مراتي يعني ملزومة منى
نور: ماشي انا هدخل انام عشان عندي محاضرة الصبح بدري
محمد: وانا كمان نبقا نروح مع بعض
نور بابتسامه: تمام ودخلت اوضتها
نور لنفسها: دا طلع طيب اوي
عقلها: طب ما علي كان طيب فوقي لنفسك
قلبها: محمد مش شكل علي
عقلها: بس دا ابن فريدة
نور: بس بقا كفاية ونامت
عند محمد
محمد وهو ممسك بهاتفه يفر صورها: اه لو تعرفي انا بحبك اد ايه يا نور وظبط المنبه ونام
ف الصباح نور صحيت وجهزت الفطار وسمعت منبه محمد بيرن وهو مصحهاش
نور: مش كان عنده محاضرة بدري هروح اصحيه ودخلت اوضته وجدت من كان غارقاً في احلامه فصلت المنبه وكشفت الغطا لتنصدم بذاك النائم عاري الصدر فبدأت تصحيه بحرج
نور وهي تهزه : محمد قوم بقا عندك محاضرة ولم تشعر بذاك الذي شدها لحضنه و………

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زواج بالغصب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى