رواية زواج بالخطأ الفصل السادس 6 بقلم همس حسن
رواية زواج بالخطأ الجزء السادس
رواية زواج بالخطأ البارت السادس
رواية زواج بالخطأ الحلقة السادسة
فرح جريت جابت الفازة اللي ع الكومودينو وضربتها في دماغ مصطفى .. 💥🩸
قعد مصطفى ع الأرض حط ايده على دماغه اللي غرقت دم وبدأ يتألم
فارس بيبص لفرح : ايه اللي عملتيه دا يخربيييتك 😱 انا هروح انده اي ممرضة تيجي تتصرف بسرعة
*بعد ساعتين*
فارس بيفتح باب الشقة وايسل جنبه
فارس : ادخلي ياايسل
ايسل : للمرة التانية طلعتني بالغصب !
فارس : هتدخلي بهدوء ولا اشيلك ؟
ايسل : هدخل يافارس
دخلت ايسل الشقة ولسة هتدخل على اوضتها رجعت تاني
أيسل : هو انت مش هتوديني اشوف عمي بكرا ؟
فارس : وده من حبك فيه يعني
أيسل : بحبه او مبحبوش ده عمي ولازم اشوفه
فارس : ولما يقعد يقتت فيكي ويقولك صحبتك اللي عملت واللي سوت ؟
أيسل : ساعتها هقوله إنها اضطرت تعمل ده عشان كان حاطط الازازة على رقابتك
فارس : طيب ربنا يسهل بكرا نتكلم في الموضوع ده
ايسل : طيب عايزة اسألك سؤال تاني
فارس : اتفضلي
أيسل : هو انت مشوفتش شاب خارج من اوضتي في المستشفي قبل ما تدخلوا ؟؟
فارس : شاب مين اللي هيخرج من اوضتك !
أيسل : شاب وخلاص يافارس
فارس : لا مشوفتش ، مين ده بقي؟؟
أيسل : لا خلاص متاخدش في بالك
دخلت أيسل على اوضتها .. قعدت على السرير
بصت على ايديها والجرح اللي فيها وبدأت تمشي ايديها عليه وهي بتعيط ، وفجأة عملت فلاش باك على الوقت اللي كان قاعد معاها فريد وبدأت تفكر إذا كان هو فريد فعلا ولا حد غيره ؟ طب ازاي اختفى بالشكل دا أول ما امل وفرح ظهروا ؟!
قامت وقفت فتحت الدولاب وجهزت هدومها ودخلت الحمام عشان تاخد شاور
🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍
*في بيت مصطفى *
مصطفى نايم على سريره ودماغه ملفوفة بشاش وبلاستر .. سماء مراته داخلة وفي ايديها طبق شوربة
سماء : عملتلك شوربة لسان العصفور اللي بتحبها أهو ، هتخليك زي الفل
مصطفى : مش عايز حاجة
سماء : وده اسمه كلام بردك !
متغلبنيش بقي واشرب الشوربة
مصطفى : بقوووولك مش عايز اتزفت اشرب حاجة خلصنااا
سماء : خلاص يااخويا متعصبش نفسك ، ادي الشوربة اهي بلاش منها بس روق كدا
مصطفى : بنت الكلب بتضربني انا بالفازة على دماغي ، لولا كنا في المستشفى كنت طلعت بروحها
سماء : مانت بردو كنت واقف في وضع غريب يامصطفى عايزهم يسيبوك تقتل الواد ؟؟
مصطفى : حسابهم الجوز معايا بعدين
سماء : يوووه .. هتفضل طول حياتك تصفي في حسابات ، ياأخي كفاية بقي تعبنا
مصطفى : انتي ايش اخششك انتي في حساباتي واللي عايز اعمله ؟؟! قومي ياولية اعمليلي كوباية طفح اشربها
سماء : حاضر يامصطفى ، حاضر
🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍
*في الشقة اللي تحتهم*
أمل : بس انتي بردو مكانش ينفع تضربي مصطفى الضربة دي يافرح ، افرضي كان راح فيها ؟
فرح : يعني كنتي عايزاني اسيبه يموت فارس ياعمتو ؟ منا كنت لازم أتصرف
أمل : واشمعنا انتي اللي تتصرفي وتوقعي نفسك في الغلط ماكلنا كنا واقفين
فرح : انا اللي جه في دماغي التصرف ده وقتها بقي ، خوفت بصراحة لا يعمل فيه حاجة
أمل باستغراب : وانتي ايه اللي خوفك على فارس اوي كدا
فرح بتبلع ريقها : مش المفروض بقي جوز أختي خلاص ، يعني لو حصله حاجة اختي هتبقى أرملة من تاني يوم جواز
أمل : اممم .. ماشي
ربنا يسترها بقي ويعديها علي خير ومصطفى ميحطكيش في دماغه
فرح : خليها على الله ياعمتو
🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍
فارس واقف في أوضة النوم بيجيب هدومه من الدولاب ومستغل فرصة إن أيسل في الحمام بتاخد شاور .. وفجأة وسط تركيزه في الهدوم ، باب الحمام اتفتح وخرجت ايسل على الأوضة لابسة هدومها بس شعرها مبلول
بصلها فارس وسرح لثواني
ايسل : فيه حاجة ولا ايه !!!
فارس : لا لا مفيش حاجة ، انا هاخد هدومي بس واخرج واسيبك براحتك
ايسل : ماشي
جرس الباب رن .. فارس ساب اللي في ايده وراح عشان يفتح الباب ، ووراه أيسل عشان تشوفه مين اللي جالهم
سلوى داخلة بغضب : مانتو موجودين اهو !! اومال مبتفتحوش ومبتردوش ع التليفونات ليييييه نشفتوا دممممي
ايسل بتنزل كم البيجامة على ايديها عشان تداري الجرح اللي في ايديها
فارس : كنا في مشوار ياامي ولسة جايين
سلوى : مشوار ايه ده اللي تروحوه تاني يوم فرحكو الصبح كدا ؟!!!!
فارس : طيب تعالي نقعد الأول وبعدين هقولك
*دخلوا هما التلاتة قعدوا ع الانتريه*
فارس : عم ايسل تعب فجأة فاضطريت اخدها ونروح نشوفه ، الأصول بتقول كدا
سلوى : ومقولتليش ليه إنك رايح مشوار ؟
فارس : مكانش فيه وقت ياامي ، وبعدين انا من امتي بقولك وانا رايح او جاي
سلوى : من اول دلوقتي ياحبيبي
بتبص بطرف عينيها على ايسل : من اول ما تدخل في حياة جديدة مع حد غريب لازم تقولي تحركاتك عشان ابقي متطمنة عليك
فارس بيضحك بسخرية : متحسسنيش إني طفل بقي يا سوسو روقي كدا
ايسل : طمنيني عليكي ياماما عاملة ايه
سلوى : كويسة
انتو اخباركو ايه ؟؟ طمنيني
ايسل : بخير الحمدلله
سلوى : بقولك طمنيييني
ايسل بعد سكوت لحظات : اطمنك على ايه
سلوى : لا متعمليش عليا الشويتين دول بقي ده انتي ام المفهومية كلها ، طمنيني عليكو ياماما
امبارح كانت دخلتكو
ايسل بتبص لفارس ووشها أحمر من الكسوف والخجل
فارس : مفيش داعي نتكلم في الكلام ده ياامي
سلوى : لا ده فيه وفيه كمان ، اوعى يكون إحساسي صح !!
فارس : وهو ايه إحساسك
سلوى : قضيتوها اخوات ؟!
فارس وايسل ساكتين وباصين في الأرض
سلوى : اه يبقي إحساسي صح
بتبص لايسل : هما أهلك قبل ما تيجي مفهموكيش الأصول ياحبيبتي !!
ايسل : فهموني اكيد ياماما ، بس حضرتك اكيد عارفة إن وضعي انا وفارس مش وضع اي اتنين متجوزين عادي .. احنا يعتبر متجوزين بالغلط كدا
سلوى : بلا متجوزين عادي بلا متجوزين كدا وكدا ، انتي اتحسبتي علي ابني زوجة يبقي تديله كل حقوقه .. ولا هو كان حلال لاخوه اللي مكانش جوزك وحرام عليه اللي هو جوزك !
أيسل بصدمة … نعم !
سلوى : نعم الله عليكي ياماما .. اوعي تفكريني هبلة ولا مكنتش دريانة باللي كان بيحصل بينك وبين أحمد
فارس بيبرق … أيسل وشها احمر وعينيها دمعت من الصدمة والغضب
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زواج بالخطأ)