روايات

رواية زواج بالاكراه الفصل السابع عشر 17 بقلم أميمة تيتو

موقع كتابك في سطور

رواية زواج بالاكراه الفصل السابع عشر 17 بقلم أميمة تيتو

رواية زواج بالاكراه الجزء السابع عشر

رواية زواج بالاكراه البارت السابع عشر

زواج بالاكراه
زواج بالاكراه

رواية زواج بالاكراه الحلقة السابعة عشر

بعد خمس شهور
فرح: انا تعبت طول اليوم مرتحتش من الشغل البيت
عمر: معلش ياجلبي
فرح: انا هدخل اغير هدومي
فرح دخلت غيرت هدومها وطلعت
عمر: ايه دا انتي رايحه فين
فرح: نازله اشوف عطر
عمر: اكده اللبس ضيق عليكي
فرح: لا عشان بطني بس
عمر: لا ادخلي غيري البسي حاجه واسعه
فرح: والله مش قادره لسه هدخل
عمر: متدخليش غيري اهنا وغمزلها
فرح: ياسلام ودخلت غيرت وطلعت طيب هنزل اشوف البنت
عمر: ماشي
تحت
هبه: اقعدي بقي ارتاحي يا فرح
فرح: فين عطر
هبه: قاعده مع ستها
فرح: ايه ستها ليه
ياعطر ياعطر
عطر: نعم
فرح: تعالي
عطر: ايه يا ماما فرح
فرح: اقعدي هنا
ناصره: انتي مش عايزة البت تقعد معايا والله عال
دي مش بنتك ملكيش حكم عليها فاهمه يافرح ولدك اللي ف بطنك بس ايوا الدكتوره قالت انك هتجيبي ولد وان كان نفسي عمر يجيب ولد بس مش هحبو عشان ابنك
عمركان نازل وسمع كلام امو وكان هيتكلم بس افتجأ
عطر: متكلميش ماما كدا دي امي بجد وانا بحبها واخويا حلو ومش لازم انتي تحبيه انتي كنتي عايزه تمو*تيه قولتلي اني اوقع ماما فرح من السلم
عمر: قولتي ايه
عطر: بصت لفرح وجريت عليها
ناصره: انتي بتقولي ايه يابت
عمر: ايه الكلام دا ياما صحيح انك قولتي لعطر تواقع فرح
ناصره: كلام ايه ده ياولدي همو*ت ابن ابني
عمر: انا لسه سامعك بتقولي انك مش بتحبيه عشان امو فرح
ناصره: ايوا مش هحبو عشان انا كنت عايزك تطلق البت دي
عمر: انت في حد يعمل كدا ف ابنو وعيال ابنو وفرح دي مرات ابنك يعني لو كنت خسرت ابني كنت تبقي انت السبب
وانت يا عطر
عطر: اتخبت وراه فرح
عمر: تعالي اهنا
فرح: انا كنت عارفه
عمر: بتقولي ايه وليه مقولتيش من الاول
فرح: عشان عطر صغيره ومش عارفه حاجه ودي ماما يعني اقولك عشان تتعصب عليها
عمر: ينفع اكده شوفي بتقول ايه ياما اللي انتي مش بتحبيها
تعالي يا فرح وشال عطر وقال ياما متجربيش من مراتي وعيالي
واخدهم وطلع
ف الاوضه
فرح: مينفعش تكلم امك كدا
عمر: والله دي كانت هتمو*ت ابن اللي لسه مجاش علي الدنيا وملت دماغ بنت صغيره ايه دا
فرح: هيا مشكلتها معايا انا
عمر: وانت عملتها ايه
فرح: طيب مانت اول جوزنا مكنتش بتعاملني كويس كنت عملتلك ايه
بس دلوقتي اتغيرت هيا كمان هتحبني مع الوقت لما تشيل ابنك يا عمر
عمر قرب منها وباسها ف جيبنها
بعد شهرين
سيف: حضري الوكل يا مرات اخويا جعان
فرح: حاضر
فرح حضرت الاكل وسيف اكل
اومال فين عمر
فرح: ف الشغل
سيف: هبه هبه
هبه: نعم
سيف: اعملي كوبايه شاي
هبه: حاضر
فرح: بوجع هبه
سيف: مالك يا مرات اخوي وجري عليها
فرح: مش قادره شكلي بولد
سيف: ياهبه هبه تعالي بسرعه
هبه: في ايه
فرح: بصويت بولد
هبه: سندتها وقعدتها
سيف: أطلعي غيري بسرعه وانزلي هناخدها المستشفى
هبه طلعت تغير هدومها
سيف رن علي عمر يقولو
هبه: يلا وسندت فرح وطلعو من البيت
سيف ركب العربيه وهبه وفرح وبعد نص ساعه واصلو المستشفى
عمر: هيا فين
سيف: جوه اخدوها
هبه: متقلقش هتبقي كويسه
وبعد ساعه
الممرضه طلعت ومعها البيبي الف مبروك
عمر: بدموع اخدو منها ابني
الدكتور: اتفضل الروشته دي فيها العلاج
وبعد نص ساعه راجعو البيت
ف البيت
ـــــــــــــ
ف اوضه عمر وفرح
الكل حوليها وفرحانين بالطفل
محمود: يترب في عزك ياولدي
ناصره: واقفه بعيد
فرح: شالت الولد ونادت علي ناصره
تعالي شوفي زين ياماما
عمر: زين
فرح: ايوا عطر كانت عايزه ولد واسمو زين
ناصره باحراج قربت من السرير
فرح: اقعدي ياماما بصي حلو ازاي
ناصره: شالتو بدموع جميل جوي ابن ابني قولتي اسمو ايه
عطر: زين اسمو زين عمر محمود الجبالي
فرح: اخدت عطر ف حضنها وباستها
ناصره: متزعليش منى يابتي حقك عليا والله يافرح
انت جيتي مليتي البيت فرح والله بس انا مكنتش فاهمكي كفايا انك كنت عارفه اني عايزه اموت ابنك ومقولتيش عشان زعلي مفيش حد يعمل اكده
فرح: عيب عليكي انتي امي مش زعلانه منك حلو زين
ناصره: بدموع حلو ينقطع لساني اموت دا ازاي حقك عليا يازين
فرح: بعد الشر عليكي متقوليش كده ازعل منك والله
عمر: انا جعان
ناصره: تعالي ياولدي احضرلك الوكل
خدي يافرح ابنك
عمر: لا انا عايز فرح تحضرلي الوكل
ناصره: اخس عليك سيبها دي لسه ولده وتعبانه هيا خليها دلوقت تعالي انا هحضرلك الوكل
عمر: طيب يلا انا نازل اكل وجاي وباس زين
تعالي كلي يا عطر
عطر: لا هقعد مع ماما وزين
سيف: انا جوعت مع اني كنت واكل قبل مامشي
ناصره: تعالي كل ياجلبي
وكلهم نزلو
ناصره: تعالي يا عطر سيبي امك ترتاح
فرح: سبيها هيا عايزه تقعد مع زين
ناصره: طيب يابتي وقفلت الباب ونزلت
عطر: حلو زين ياماما
فرح: ايوا جميل
عطر: هو هيصحا امتي
فرح: مش عارفه
تعالي نامي زيو
عطر: طيب ونامت
بعد نص ساعه
عمر طلع الاوضه
ودخل وقرب من فرح
ياااه مراتي وعيالي شكلكم حلو جوي
فرح: بضحك تعالي
عمر قعد جامبها وشال زين
اكده يبقي اسرتنا بقت كامله
عمر وفرح وزين وعطر
فرح: انا مبسوطه اوي
عمر: وانا طاير من الفرحه طول مانتي معايا هكون فرحان يافرح
انت فرحتي يا فرح
فرح: وانت عمري الحلو يا عمر
تمت 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زواج بالاكراه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى