رواية زواج بالإجبار الفصل الرابع 4 بقلم خولة
رواية زواج بالإجبار الجزء الرابع
رواية زواج بالإجبار البارت الرابع
رواية زواج بالإجبار الحلقة الرابعة
الممرضة: دكتور أيهم ألحق البنت إبتدت تصحى
جري أيهم ودخل قرب منها
أيهم: إنتي كويسة سمعاني
ملاك بضعف: آه
أيهم: طيب حاسة بأي وجع
دمعت عينيها: جسمي مش عارفة أحركوا واجعني
حس أيهم بوجع عليها: طيب حديلك مسكن عشان الوجع
يخف
هزت راسها
أيهم: ما تخافيش حتبقي كويسة
ملاك بحزن: وحيفرق فإيه لما أبقى كويسة حيوجعني ثاني
سكت أيهم عشان عارف أن كلامها صح إدالها مسكن
أيهم: حنادي لدكتورة زميلة ليا عشان تبقى معاكي حروح
أعمل عملية و أرجع أهتم بيكي بنفسي
هزت راسها من غير نقاش وفضلت باصة للسقف تنهد أيهم
وطلع جريت سمية ليه
سمية: هي كويسة يا أيهم
أيهم: جسمها ضعيف جدا دلوقتي حتقعد فترة كدة مش
هتعرف تقوم من السرير
سمية: الحمد لله الحمد لله على الأقل فاقت
أيهم: أنا رايح يا ماما عندي شغل حبعت أميرة تبقى معاها
سمية: طيب يا حبيبي
قعدت سمية مستنية
أميرة: طنط سمية
سمية: أهلا يا حبيبتي
أميرة: ما تقلقيش حدخلها
دخلت أميرة لقتها متسطحة وباصة للسقف
أميرة: أهلا أنتي ملاك
إكتفت ملاك بهز راسها بصت ليها بحزن وقربت قعدت جنبها
أميرة: أنا دكتورة أميرة
فضلت ملاك ساكتة
أميرة: إنتي ممكن تتكلمي معايا على فكرة هساعدك إعتبريني
أختك
ملاك بسرعة: ممكن تهربيني من هنا من فضلك
أميرة بصدمة: عايزة تهربي
ملاك عيطت: مش عايز أرجع عندو ثاني مش عايزة أبقى
تحت رحمتو أرجوكي أنا مجرد بنت كنت عايشة عادي آه
فقيرة بس راضية والله جيه هو غير كل حاجة أنا بكرهو أنا
ما كرهتش فحياتي حد قدو
حضنتها أميرة وعيطت معاها: إهدي يا روحي
ملاك بانهيار : أرجوكي طلعيني ما بقتش قادرة
أميرة: هو مين ده
ملاك بكره: ليث أنا مراتو هو إلي عمل فيا كده
بصتلها بصدمة: لييث
ملاك بحزن: مش مصدقاني مش كده
أميرة: لا مصدقاكي إنتي مصلحتك إيه تكذبي عليا
ملاك: طيب والنبي ساعدني هربيني
أميرة: بصي ليث مش سهل هو حيلاقيكي بكل سهولة
ملاك بحزن: طيب أعمل إيه مش عايزة أرجع معاه
أميرة: ملاك أنتي لازم تبقي قوية فاهمة مش عايزة أشوف
الضعف ده قدامي ثاني أوقفيلو يا ملاك ما تسيبيش حقك
هو مستضعفك عشان كده بيعمل إلي هو عايز انا حفكر
إزاي أقدر أطلعك من كل ده حهربك ما تقلقيش
بعدت ملاك و مسحت دموعها
أميرة: أيوة كده أنا مش حسيبك فاهمة
ملاك إسترجعت ثقتها بنفسها من كلامها اول مرة حد يقولها
الكلام ده أخوها باعها و أبوها سابهم عمرها ما سمعت كلمة
مش حسيبك من حد
ملاك: شكرا
أميرة: ما تشكرينيش يا ملاك أنا مش حسيبك وليث حياخذ
جزاتو فاهمة مش عارفة هو طلع لمين أيهم مش زيو
ملاك: آه أيهم طيب
إبتسمت أميرة: جدااا
ملاك بتسرع: هو أنتي بتحبيه
أميرة رفعت إيدها: خطيبي
ملاك بخوف: والنبي مش تقوليلو و حياتك
أميرة: ما تخافيش يا ملاك أنا عمري ما أرجع عن كلامي
وإنتي من دلوقتي أختي الصغيرة و مش حسيبك ليه أنا
شايفة هو عمل فيكي إيه مش حستناه لما يقتلك
حضنتها ملاك عيطت حاسة بالأمان لاول مرة من يوم ما
ماتت مامتها
فجأة إتفتح الباب ودخل ملاك إتجمدت مكانها من الرعب
إتجه ليها ملاك صارت تنتفض من الخوف ودخلت فحالة
هستيرية
ملاك بصراخ : لا لا مش ثاني لا سيبني لا لا
حاولت أميرة تثبتها بس ما عرفتش لانها صارت تتحرك
عشوائيا وتصرخ قرب ليث بكل هدوء وثبتها مكانها
ليث بحزم: أسكتي
تجمدت حركتها و ما بقتش تتحرك
أميرة: ليث أطلع لو سمحت
ليث ببرود: ولو ما طلعتش يا حضرة الدكتورة
أميرة بتحدي: حطلبلك الأمن
ليث: مش حطلع
فجأة مسكت ملاك كاسة وكسرتها و مسكت زجاجة حطتها
على رقبتها
أميرة برعب: ملاك
إنتبه ليث ليها
ملاك صرخت: خلاص بقى خلاص خلاااااص ما تقربوش لو
حد قرب حقتل نفسي
أميرة برجاء: أوعي تعملي كده
ملاك إنهارت: خلاص مش قادرة مش قادرة أنا تعبت خلاااص
أميرة عيطت: لا يا حبيبتي إهدي يا ملاك
ملاك وجهت كلامها لليث: بتعمل فيا كده ليييه أنا ما عرفكش
أصلا بتعمل فيا كده ليييه
ليث: إطلعي برة يا أميرة
أميرة : لا مش حطلع
ليث: إطلعي مش حعملها حاجة
أميرة: حقعد قدام الباب لو عملت حاجة مش حسيبك
طلعت أميرة
ليث: سيبي إلي فايدك
هزت راسها برفض: مش عايزة
قرب منها بحركة سريعة و أخذها منها
رجعت لورى برعب
ليث بكره: عايزة تعرفي بتتعاملي كده ليه عشان أنتي ملاك
منصور بنت أكثر حد بكرهو فحياتي دمر عيلتنا وقتل بابا
وأختي لو سمع عنك حيكشف مكانو وحيطلعلي
ملاك بانهيار: مش أنت بس إلي دمرك حياتك فاهم مش أنت
بس أنا منصور مش أبويا ما تقولش عنو أبويا ثاني أنا أبويا
مات لما سابنا مات لما رحت أترجاه يساعد ماما ويعالجها
ورفض
ليث زعق: فاكراني حصدق الشويتين دول
ملاك: أنت لو فاكر حييجي عشاني فأنت غلطان عمرو ما
حييجي فاهم لو إستنيت العمر كلو هو مش فاكرني أصلا
سكت ليث
ملاك بإنهيار: أنا مش بنت منصور ما تقولش عني بنت منصور
ثاني فاهم مش بنتو مش بنتو أنا ملاك بس أنا مش ملاك
منصور ملاك بس
أغمي عليها حس جواه أنها صادقة حاول يكذبها بس قرب
وشالها وحطها على السرير هو مش حيكتفي بكلامها بس هو
حيتأكد بنفسو منو سابها وطلع
ليث ببرود ظاهري: أدخلي هي أغمي عليها
أميرة بغضب: عملت فيها إيه
سابها ليث وطلع من المستشفى وهو طالع لقى أحمد
أحمد بذعر: ليث في إيه حد حصلوا حاجة
ليث: لا يا عمي
أحمد: مالك يا ليث أنت كويس وشك متغير
ليث بغموض: ما تقلقش أنت روح أدخل بس ماما شفتها
رايحة للكافيتيريا شوية و تيجي
طلع ليث وركب العربية وساق بسرعة
ليث فنفسوا: طيب لو طلع كلامها صح يبقى أنا ظلمتها لا لا
مش ممكن هيا بتكذب عشان أسيبها بس لو طلعت بتكذب
فعلا حتشوف
مسك تيليفون
ليث: ألو يا مالك مسكتو ولا لا
مالك: هو فالمخزن يا ليث باشا
إبتسم ليث بشر: روقوه لحد ما أوصل
قفل التيليفون و ساق للمخزن
دخلت أميرة وحاولت تفيقها فتحت عينيها بتعب
ملاك: هو إيه إلي حصل
أميرة: ما حصلش حاجة يا حبيبتي
لعبت بشعرها وحاولت تهديها لحد ما نامت
أميرة بحزن: مش حسيبك ليه أبدا
وصل للمخزن نزل من السيارة ودخل.
ليث: تؤ تؤ ريان باشا زعلان منك عايز تهرب ما إحنا نسايب
ريان: ليث باشا أبوس رجلك سيبني مش خذت ملاك هي
زعلتك عملت حاجة
مسك ليث رقبتو: أنا هسالك دلوقتي وعايزك تجاوبني فاهم
ريان: أامرني يا باشا
ليث: هو منصور فين
ريان برعب: والله ما أعرف يا ليث باشا هو سابنا من ثلاث
سنين ما نعرفش مكانو والله
ليث بشر: أنت كذاب
ريان: ووووالللله يا باشا ما بكذب وحتى قبل ما يسيبنا راحت
ملاك ليه عشان يديرها فلوس عشان علاج ماما بس طردها و
من وقتها ما نعرفش عنو حاجة لو مش مصدقني إسألها ده
حتى ما جاش لجنازة ماما
رماه على الأرض و رجع شعروا لورى وطلع لبرى وقف جنب
السيارة وضرب عليها بغضب
ليث بغضب: يعني إيه يعني مش بتكذب عليا
مالك: ليث باشا أنا عملت إلي قلت عليه وسالت المستشفى
هما قالو أنو بنت الست ما قدرتش توفر فلوس عمليتها
وماتت بسبب ده
ليث فضل ساكت ركب العربية وساق بجنون مش عارف
يعمل إيه يسوق فالشارع من غير هدف مش عاوز يرجع مش
عاوز يواجهها لاول مرة يخاف من مواجهة يعني
فجأة
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زواج بالإجبار)
nxkzxksishdbdbhdbbnh
dhbdbdhdhfhfufb