رواية زواج القاصرات والصعيد الفصل الرابع 4 بقلم دعاء أحمد
رواية زواج القاصرات والصعيد البارت الرابع
رواية زواج القاصرات والصعيد الجزء الرابع
رواية زواج القاصرات والصعيد الحلقة الرابعة
شمس صحي من النوم لقى نجمه نايمه على صدره وحضناه بقوه لفه ايديها حوالين رقبته بص ليها ولشكلها الجذاب وعيونها الضيقه بعدين نزل عنيه لشفايفها اللي لون الكريز و أنفاسه تسرعت و دقات قلبه بقيت أعلى
نجمه بدأت تصحى
فتحت عينيها لقيت شمس صاحي وحضنها مبتسم بدأت تسحب ايديها من حوالين رقبته بكسوف وتبعد عنه
شمس اداير ونام على جانبه وبقي وشه في وشها وبابتسامه جميله. صباح الخير
نجمه. صباح النور
شمس. نجمه هو انتي خايفه مني
نجمه بتوتر. ها اه لا اوف
شمس ضحك على شكلها وعدل خصلات شعرها وحطها وراء ودانها. نجمه شوفي انا مش عايزك تخافي مني فاهمه لاني عمري ما هاذ”يكي الا اذا انتي غلطتي وغلط مقصود
نجمه. يعني ايه
شمس. يعني انتي دلوقتي مرات شمس الأنصاري يعني لما تتعاملي مع الناس تتعاملي على الأساس دا متخافيش منهم. احترميهم. مش عايز حد يشتكي منك اعملي اللي عليكي وحاولي تاخدي الكل في صفك واوعي اوعي يا نجمه تخافي من حد. اعرفي اني دايما في ضهرك وهحميكي. فاهمه يا نجمتي
نجمه. حاضر
شمس. تاب ياله قومي خدي شاور عشان ننزل
نجمه بابتسامه . ماشي
…………………………….
في اوضه زين
زهره بتصحا من النوم بتفتح عنيها بصدمه زين بيبو”سها وبيتعمق بسرعه زقته وقامت بتمسح شفايفها بقر”ف
زين بحده ورفعه حاجب. في ايه
زهره بحده مماثله. انت ازاي تعمل كدا يا بني آدم انت
زين شدها من وسطها بقوه وبقي يضغط على خصرها. مراتي وبعدين وانت بتتحدتي معايا توطي صوتك فاهمه يا بنت الشرقاوي
زهرة بعند. لا مش فاهمه وبعدين انت مش مكسوف على د”مك دا انا قاصر عي”ب عليك
زين بخبث ووقا”حه. وماله يا قطه وبعدين انتي اللي يشوفك يديك بنت ١٨ وبصراحه انتي مزه اوي
زهره. انت و”قح
زين. وانتي جليله الربايه
زهره زقته بكل قوتها وقامت من على السرير
زهره بعند. على جث”تي يا ابن الأنصاري انك تقربلي غصب عندي امو”ت ولا ان حد يجبرني على حاجه يا خمورجي ولو يعني عايز اوي روح لبتوع الخما”رات هتلقي هناك بنات رخ”يصه كتير مش بنت الشرقاوي
وسابته ودخلت الحمام
زين بابتسامه تحدي. شكلك هتتعبيني يا بنت الشرقاوى وانا احب النوع دا
…………………………..
بعد مده
وزهره اخدت دش ونزلت لوحدها كل الخدم بقوا مستغربين زهره انها نزلت لوحدها
زهره. صباح الخير
ابو زين وامه. صباح النور
ابو زين ( سليم). اومال فين زين يا بتي؟
زهره بضيق وهي بتفكر فيه. نازل دلوقتي يا عمي
سليم. تاب اقعد يا بتي
نجمه وشمس نزلوا سوا
نجمه. صباح الخير
فتحيه ام شمس. صباح الورد يا بتي
نجمه بهدوء راحت ناحيه سليم وقبلت يديه باحترام. صباح الخير يا عمي
شمس بص لنجمه وابتسم على طيبه قلبها
سليم. صباحك ورد يا مرات ابني
سبحان الخالق بنات الشرقاوي زي القمر
فيروز (اخت زين وشمس). صباح الجمال على عيونكم
الكل. صباح النور
سليم. اقعدوا يا ولاد
شمس انا خليتهم يجهزوا فيلاتك انت واخوك في اسكندريه تاخد مراتك وقضوا اسبوعين كدا. عايز في خلال تسع شهور اشيل عيالك انت واخوك
زهره لنفسها. دول بيستهبلوا ولا ايه
شمس بص لنجمه اللي مش فاهمه حاجه اصلا وبابتسامه . انا عن نفسي مستعد
زين نزل بغضب والشرار بيطق من عنيه وماسك حزامه
زين بحده. زهره
رهزه اتفزعت وقامت بسرعه استخبت وراء فتحيه
زين بشر. بقى انتي بتحكي عليا و تعملي نفسك تعبانه يا بنت🐕
نجمه. عملتي ايه يا بت المحر”وقه
زين بحده. سيبي امس وتعالي هنا
زهره بخوف لكن عناد. مش بروح لحد اللي عايزني يجيلي
اوعي تفكر اني خايفه ولا من الحزام اللي في ايدك دا لا دا انا ممكن الفه حوالين رقبتك واجرك بيه
لتتوسع عينيه بغضب وصدمه من جران تلك الفتاه. وحياه امك لخلص عليكي النهارده يا زهره
وفضلوا يجروا وراء بعض
سليم قاعد بيضحك عليهم
زين مسكها من افها زي حرامي الغسيل وطلع على اوضتهم. بقى انتي يالي لسه مطلعتيش من البيضه بتتضحكي عليا ام وريتك يا زهره واه صحيح حقوقي هاخدها واوعدك في خلال تسع شهور هتكوني حامل في ابني
زهره بردح. وحياه امك بطل نفش الريش دا ياض وانا اصلا على تكه منك يا خمورجي
زين بصلها بهدوء مريب. تمام اوي كدا
راح ناحيه الدولاب وجاب من فوقه حبل
زهره. انت هتعمل ايه
زين مسكها بقوه وربط ايديها بقوه ورجليها ور”مها على السرير
زهره. فكني يا زين بقولك فكني
زين. انا هسيبك مربو”طه كدا و بكرا احنا رايحين اسكندريه وهناك هنلعب سوا و ابقى وريني شطارتك يا مزه
زهره. ام وريتك يا زين مبقاش بنت الشرقاوي
زين سابها وطلع وقفل الباب بالمفتاح
……………………….
في الجنينه
شمس. عملت ايه في مرتك يا ابن ابوي
زين بص للجر”ح اللي في ايد شمس وطلع ايديه المجر”وحه من جيبه
زين. ايه رايك
شمس. كنت خايف تبقى حيو”ان
زين. شمس دي مراتي واللي يحصل بينا محدش له علاقه بيه تاب بذمتك انت مكنتش عايز تقرب من نجمه
شمس مسكه من ياقه قميصه واتكلم بحده. زين اسم مراتي ميجيش على لسانك انت فاهم يا خويا
زين بهدوء. شمس مراتك تبقى اختي انا بس بفهمك ان الموضوع مش بالسن على العموم انت رايح الشركه
شمس. هروح اخلص شويه ورق عشان نطلع بكرا على اسكندريه
زين. تمام ياله بينا يا خويا
…………………….
في المطبخ
فتحيه ونجمه وفيروز وقفين
فتحيه بضحك. اختك شكلها هتدوخ زين معها
نجمه بابتسامه هاديه. زهره طيبه والله بس عنيده
فتحيه بحب. انا عارفه عشان كذا اختارت زهره لزين عشان تعلمه الادب. إنما شمس طيب هو ساعات يبقى قا”س بس قلبه ابيض عشان كدا اختارتك له
نجمه. بس انا كنت عايشه مع جهاد في اسكندريه ومجيتش الصعيد الا من سنه تقريبا
فتحيه. انا عارفه انك كنتي عايشه مع امك في اسكندريه وجيتي الصعيد من مده بسيطه بس هنا مفيش حاجه بتستخبي يا بتي وانتي اللي يشوفك يعرف انك هاديه ربنا يهدي سرك انتي وشمس يا رب ويهديك يا زين
نجمه لنفسها. هو فعلا شكله طيب بس ساعات بيخوف يارب قلبي في ذمتك
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زواج القاصرات والصعيد)