روايات

رواية زواج اضطراري الفصل السادس 6 بقلم أروى عادل

موقع كتابك في سطور

رواية زواج اضطراري الفصل السادس 6 بقلم أروى عادل

رواية زواج اضطراري الجزء السادس

رواية زواج اضطراري البارت السادس

زواج اضطراري
زواج اضطراري

رواية زواج اضطراري الحلقة السادسة

عمر٠٠ عندك حق.. اهو أخد بريك من خناقاتك
إللى مابتخلصش
أروى٠٠ انا من رأيي تاخد بريك على طول..عشان الكل يرتاح
عمر٠٠ انت لسانك طويل محتاجه تتربى من أول وجديد
(هنا جذابها عمر أروى من ايدها وقال
عمر٠٠ ان كنتى فاكره سكوتى ده ضعف منى تبقى غلطانه..انا بس مش عايز اوريكى وشى التانى..لأنك ساعتها هتزعلى منى اوى كمان
(قال جملته ثم تركها بغضب )
أروى٠٠ انت بنى ادم همجى
عمر٠٠ انا همجى طيب انا هوريكى الهمجى هيعمل فيكى ايه
( ركضت أروى من أمام عمر ثم وافقت على الفراش عندما حاول عمر الإمساك بها )
عمر٠٠ انزلى من على السرير
أروى٠٠ مش نازله
عمر٠٠ طالما انتى خايفه أوى كده بتغلطى ليه من الأول
أورى٠٠ مين قالى أنى خايفه منك
عمر٠٠ طالما مش خايفه انزلى من على السرير
أروى٠٠ مش نازله
عمر٠٠ يعنى انتى كده بعيد عنى
(عندما حاول عمر الإمساك بأروى من فوق الفراش و هنا وقعت أروى و وقع عمر فوقها
مرت ثوانى وعمر ينظر فى عين أروى و يتأملها هو مستمتع بقرب منها

كاد عمر ان يقبلها لكنها دفعتو من فوقها فى اللحظه الاخيره ثم خرجت تركض من الغرفة)
■■■■■■■■■■■■■
عندما رأتها ياسمين تركض قالت
ياسمين٠٠ بتجرى كده ليه يا أروى
أروى٠٠ لا .. اه عشان متاخره على الجامعة
جيلان٠٠ جامعة ايه تانى هو احنا مش فى إجازة
أروى٠٠ انا فى طب يعنى مش عندى أحوالنا
ياسمين٠٠ ايه ده انتى مش هتسفرى معانا العزبة
أروى٠٠ لأ مش رايحه
جيلان٠٠ امال مين هياخد باله من الاولاد
أروى٠٠ حضرتك ..
أتصدمت جيلان رد أروى
جيلان٠٠ قصدك ايه
أروى٠٠ حضرتك جدتهم يعنى أحق واحده برعايتهم
جيلان٠٠ انتى ازاى تتكلمى معايا كده
( قطعت أروى عبارتها وقالت ببرود)
أروى٠٠ اهدى شويه اعصابك..
ياسمين٠٠ خلاص يا ماما انا هخلى بالى على الاولاد روحى انتى يا أورى
( غادرت أروى الى الجامعة تركت خلفها جيلان تشتعل بنيران الغضب لذلك قالت ياسمين
ياسمين ٠٠ ماما اهدى مش كده . انا هروح اجيب الدوا
هنا جاء عمر وقال
عمر٠٠ م ماما مالك متعصبة ليه كده
جيلان٠٠ مراتك ناوى تموتنى ..اه ه
عمر٠٠ مالك يا ماما
جيلان ٠٠ حد يجيبلى دوا الضغط
هنا جاءت ياسمين تركض بالدواء
ياسمين٠٠ اتفضلى يا ماما الدوا اهو
عمر٠٠ هو ايه إللى حصل
جيلان٠٠ مراتك مش عجبها اي حد طيحه فى الكل . حتى انا
عمر٠٠ معقول دى اكيد اتجننت .. طيب لما اشوف اخرتها معاكى ايه يا أروى
■■■■■■■■■■■
بعد عدة ساعات فى إحدى مطاعم
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
أروى و أصدقائها
شهد٠٠ افرضى حد فى البيت أكتشف انك بتكدبى عليهم وانك مش عندك دراسه الاسبوع ده
أروى٠٠ هيعرفوا من فين .. بعدين انتى عايزانى اضيع الفرصة دى من ايدى.. انتى متعرفيش انا فرحانه ازاى دول اسبوعين هكون لوحدى فى الفيلا ..اسبوعين من غير أوامر ولا طلبات و لا خناقات
داليا٠٠ طيب و جوزك بردوا هيسافر
أروى٠٠ اه عايز يرتاح منى الأستاذ
(هنا رن هاتف اروى كان الاتصال من عمر )
لذلك نظرت أروى للهاتف
شهد٠٠ ماتردى على تليفونك إللى صدعنا
أروى٠٠ ده عمر دى أول مره يتصل بيا
داليا٠٠ طيب شوفى يمكن فى حاجه
أروى ٠٠ هيكون فى ايه يعنى يمكن عايز يكمل خناقاته على التليفون
شهد ٠٠ ردى يا أروى أحسن ما يعملك مشكلة
( ذهب عمر الى لجامعه وهنا علم ان أروى بتكدب عليه أن لديها اجازه أسبوع من الكلية لذلك جعله يشعر بالغضب منها أكثر
……..
هنا ردت أروى على الهاتف
أروى٠٠ الو
عمر٠٠ انتى فين
أرزى٠٠ فى حاجه
عمر٠٠ بقولك انتى فين
أروى٠٠ هو استجواب .
عمر ٠٠ متعصبنيش و ردى على طول
أروى ٠٠ فى الكلية
عمر ٠٠ انتى كدابه انا دلوقتى فى الجامعة و عرفت مافيش عندك جامعة النهاردة .. كدبتى عليا ليه
( كان صوت عمر عالى لدرجه ان شهد و داليا سامعين صراخه من الهاتف)
أروى٠٠ انا أعده مع صحابى فى مطعم
عمره٠٠ المطعم ده فين
أروى٠٠ فى الحسيني
عمر٠٠ انا جاى .. اسم المطعم ايه
قفل عمر الخط بسرعة بعد ما قالت أروى أسم المطعم
…………
شهد٠٠ هتعملى ايه دلوقتى
أروى٠٠ انتى سمعتى
داليا٠٠ صوته كان عالى اوى
أروى٠٠ لما نشوف هيعمل ايه أبن الألفى
(بعد مرور عشر دقائق فقط وصل عمر )
(لكنه عندما رأى أروى تجلس مع أصدقائها حاول يكون هادى لذلك سيطر على انفعاله وهو يقول
عمر٠٠ مساء الخير
داليا٠٠ مساء الخير انا داليا صاحبة أروى ..و دى شهد
شهد٠٠ معلش احنا إللى صممنا ان أروى تطلع معانا النهاردة عشان كدا انا بتأسف ليك
عمر٠٠ انا معنديش مشكله تطلع مع صحابها فى اى وقت ..بس انا عندى مشكله مع الكدابين
شهد٠٠ طيب يا أروى احنا هنمشى بقى
عمر٠٠ لأ كملوا أكلكم الأول
داليا٠٠ لا احنا خلصنا من بدرى يلا سلام
بعد ما غادروا الفتيات قال
عمر٠٠ ليه كدبتى عليا
أروى٠٠ بلاش تعرف احسنلك
عمر٠٠ لأ قولى انا اتعوت على سفالتك لسانك الطويل
أروى٠٠ انا ماشية
عمر٠٠ أقعدى
أروى٠٠ مش معقوله هنتخانق كمان قدام الناس
عمر٠٠ يبقى تقوليلي كدبتى ليه من غير مقدمات
أروى٠٠ عشان اتخنقت تعبت..تعبت من الاوامر و الطلبات..تعبت من التمثيل دور المطيعه تعبت من كلمة نعم و حاضر ..مش قادرة استحمل.. ايه حرام ارتاح اسبوعين لوحدى فى البيت
عمر٠٠ ايه إللى مانعك تقولى لأ.. ايه إللى مخليكى مستحمله ده كله
أروى٠٠ معنديش خيار تانى
عمر٠٠ يعنى انتى أعد معانا غصب عنك ..
أروى ٠٠ أنا قولتلك بلاش اتكلم احسن
عمر ٠٠ تمام يلا عشان اروحك
■■■■■■■■■■■■■■
فى سيارة عمر
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
أورى٠٠ انت ليه جيت ورايا الجامعة
عمر٠٠ عشان الل عملتى الصبح مع ماما
أروى٠٠ انا قولت بردوا ايه الاهتمام إللى ظهر فجأة ..يعنى حضرتك جاى ورايا الجامعة عشان تتخانق معايا
عمر٠٠ اسمعى يا أروى انا عارف انا ماما صعبه شويه . بس هى كمان أعصابها تعبان من يوم ما علاء مات .ياريت تبطلى تدايقها عشان ضغطها بيعلى من اقل حاجه
أروى٠٠ يا بخت إللى له حد بيخاف عليه
■■■■■■■■■■■■■■■■
بعد يومين
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
اليوم التالى بعد سفر العائله كلها الى العزبة
كانت أروى مستغربه ان عمر لم يقول لاحد انها فى اجازة .هى لا تعلم ايضآ انا عمر سوف يرجع من السفر غدآ
أروى٠٠ أمل امل
أمل٠٠ نعم عايزه كوبية قهوة من ايدك الحلوه فى الجنينه ..و الغدا بردوا يكون فى الجنينه و العشا كمان
أمل٠٠ حاضر
(قامت أروى بالاتصال بأمها)
أروى٠٠ الوو ماما
نادية٠٠الوو أروى وحشتنى اوى عاملة ايه يا حبيبتى
أروى٠٠ انا مية مية وزى فل كمان
نادية٠٠ ايه سبب الفرحه إللى فى صوتك دى
أروى٠٠ انى بكلمك هو فى حاجة اكتر من كده تخلينى مبسوطه . اكتر من انى بكلم حبيبت قلبى
نادية٠٠ حبيبتى ربنا يخليكى ليا .. بس ايه الدلع ده كله انا مقدرش على كده
(اتكلمت أروى مع أمها لمدة ساعتين متواصله)
عدى اليوم كأنه حلم و هى لوحدها فى الفيلا
■■■■■■■■■■■■■■■■■
مساء اليوم التالى
اتصال من شهد
شهد٠٠ الوو
أروى٠٠ الوو
شهد٠٠ ايه الاخبار..و انتى لوحدك
أروى٠٠ هدوووووء
شهد٠٠ يا رايقه ..اه بس كويس ان عمر ماقالش ليهم انك عندك اجازة
أروى٠٠ اه يا شهد . انا بردوا مستغربه
شهد٠٠ بصراحه إللى انا شوفتوا فى المطعم مش هو خالص إللى انتى بتتكلمى عليه
أروى٠٠ لاء واللهى هو ياختى.. بس هو كده مع اى بنت غيرى . اصله عشق الجنس الناعم
شهد٠٠ صح هو لسه ابن عمه بيطاردك
أروى ٠٠ اه .. بس انا اخر مره بهدلتو
شهد٠٠ ده بنى ادم متخلف ازاى يفكر فى مرات ابن عمو و صاحبو .. صحيح يا أروى انتى ليه بتقوليش لعمر على إللى اسمه رامى ده
أروى٠٠ ساعتها الكل هيكدبنى…جيلان هانم ما تسدق تطلعنى أوحش إنسانه فى الكون كله.. بالنسبالهم هو اسدق منى
شهد٠٠ عندك حق.. يلا تصبحى على خير
أروى٠٠ وانتى من أهلو
(انتهت المكالمة )
…………..
نامت أروى على طول بعد انتهاء المكالمة
وهنا رجع عمر من السفر دخل الغرفة كانت أروى مستغرقه فى النوم فجلسه عمر بجوارها على الفراش
هو يتأمل ملامحها بدء يتحدث معاها وهى نايمة ويقول
عمر٠٠ تعرفى انك زى الملاك وانتى نايمه.. و جميلة اوى ..فيكى مقومات تسعد اي راجل فى الدنيا.. يمكن لو كنا اتقابلنا فى ظروف غير دى كانت مشاعرك اتجهى اتغيرت

تصبحى على خير يا مراتى
ظل عمر يتأملها طول الليل حتى نام بجوارها
…………
فى الصباح اليوم التالى
٠…………………
استيقظت أروى و عندما شعرت بيد محاوطه خصرها لذلك شعرت برعب وهى تتطلع بجوارها و عندما رأت عمر نائم بجوارها صرخت
وهنا استيقظ عمر على صوت صراخ أروى ثم قال عمر بخضة
عمر٠٠ فى ايه.. ايه إللى حصل
أروى٠٠ انت بتعمل ايه جانبى على السرير
عمر٠٠ حرام عليكى فى حد بيصاحى حد كدا
أروى٠٠ انا اتخضيت لما لاقيتك نايم جانبى
عمر٠٠ ليه عفريت
أروى٠٠ حاجة زى كده
عمر٠٠ لمى نفسك
أروى٠٠ ايه إللى جابك ..قصدى جيت ليه..قصدى رجعت من السفر امتى
عمر٠٠ لسانك عايز قطعو
أروى٠٠ زى رقابتك مش كده
عمر٠٠ تقصدى انى عايز قطع رقابتى
أروى٠٠ زى ما انا عايزه قطع لسانى
عمر٠٠ لأ انتى صعبه قوليلى انتى مستحمله نفسك ازاى
أروى٠٠ تقصد ايه يع٠٠٠٠٠٠
ا(قطع عمر عبارته)
عمر٠٠بس.. بس..بس. ايه متقدريش تسكتى شويه..اسمعى احنا هنقعد اسبوعين فى وش بعض .. ايه رايك نعمل اتفاق او هدنة او اجازه اسبوعين من غير ما تتخانق ..بعد أسبوعين اعملى إللى انتى عايزاه
أروى٠٠ قصدك ايه انا إللى بتاعت مشاكل
و انت يا عين ملاك مغلوب على أمرك مش كده
(هنا اقترب عمر وقبلها من شفتيها حتى تصمد)

لذلك وضعت أروى يديها على فمها بصدمة
و صمت
و هنا قال عمر انا كده عرفت الطريقه إللى هتخلينى اسكتك بيها بعد كده

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زواج اضطراري)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى