رواية زواج إجباري الفصل الثاني 2 بقلم زينب محمد
رواية زواج إجباري البارت الثاني
رواية زواج إجباري الجزء الثاني
رواية زواج إجباري الحلقة الثانية
_______________________💙”
صباح جديد على ابطالنا مليء بأحداث
” في ڤيلات ندي ”
” في غرفه ندي ”
سميره : بت يا ندي
ندي : ……..
سميره : ندوشا حبيبتي قومي يلا
ندي : ……..
سميره بنفذ صبر : ندااااااااااااااااااااااااااا
ندي بخضه : اي في اي البيت بيولع
سميره باستفزاز : لا يختي بصحيكي
ندي : هو في حد يصحي حد كده
سميره باستفزاز. : اه في ويلا يختي قومي خدي دش وتعالي على شان تفطري عقبال ما يارا ومي و الميكاب ارتست يجو
ندي بزهق : حاضرررر
••••• خرجت سميره من عندي ندي وذهبت ندي الي المرحاض لي تاخذ دش وخرجت بعد مرور بعض من الواقت و ارتديت شورت چينس ازرق و بضي قط عريض اسود و عملت شعرها كحكه ولبست شبشب ونزلت الي الأسفل •••••
” في الاسفل ”
سميره : يلا على شان تفطري
ندي : حاضر
جلست ندي على السفره وتناولت الفطور هي و سميره في صمت تام بعد مرور بعض الوقت القصير انتهو من تناول الطعام
سميره : الحمد الله شبعت
ندي : وانا الحمد الله
سميره : جهزتي الفستان الي هتلبسي انهارده
ندي : اه جهزت كل حاجه
سميره : طيب كويس مصطفي واحمد جايني صح
ندي : ايو طبعاا
سميره : طيب قومي اتص لم تكمل ورن جرز الباب
قامت سميره تفتح و جدت يارا و مي
يارا بمرح : عامله اي يا ام العروسه
سميره بضحك : الحمد الله يا اخت العروسه
مي بمرح : عامله اي يا سوسو
سميره بضحك : الحمد الله يا قلب سوسو خشو يلا
دخل يارا و مي وهم يغنون اغنيه لا ولا ولا ولا عندنا فرح وانتو لا
ندي بضحك : اي الي انتو بتعملو ده
يارا بمرح : بنعمل اي عندنا فرح وبنغني منغنيش
مي بمرح : لا يابت يا يوري هنغني واحلي ظغروطه من ليكو و لولولولولولولولولولولولولولولولولي
سميره بضحك : جدعه يا بت يا يويو
مي بمرح : حبيبتي يا سوسو
يارا : يلا يا ندي نقعد فوق في قوضك عقبال ما الميكاب ارتست تيجي
مي : اه يلا
ندي : طيب ماشي
يارا : سوسو مصطفى و احمد جايني دلوقتي على شان يسعدوكي و هيلبسو هنا
سميره : طيب كويس اطلعو انتو
ذهب البنات الي غرفت ندي
وبعد مرور وقت جه مصطفى واحمد وظلو يساعدون سميره في تزيني الفيلا و تحضير الطعام
________________________💙”
” في ڤيلات خالد ”
” في غرفه خالد ”
نهال : خالد خالد
خالد بنوم : امممم
نهال : قوم يلا
خالد : حاضر
نهال : يلا قوم خد دش وانزل على شان تفطر عقبال ما كريم و مراد يجو
خالد : حاضر يا ماما
••••• خرجت نهال و ذهب خالد الي المرحاض لي ياخذ دش وخرج بعد مرور بعض الوقت وارتدا بنطلون ملتون رمادي و تشرت احمر بنص كم و صرح شعرو و نزل الي الأسفل •••••
” في الاسفل ”
نهال : يلا يا حبيبي على شان تفطر عقبال ما مراد وكريم يجو
خالد : طيب
وجلس خالد علي السفره ويتناول الفطور هو و نهال في صمت تام و بعد مرور بعض الوقت القصير انتهو من تناول الطعام
خالد : الحمد الله شبعت
نهال : وانا كمان
خالد : بالهنا والشفا يا نونو
نهال : هو كريم ومراد كل واحد هيجي خاطبتو لما يجي هنا صح
خالد : صح يا حبيبتي
نهال : طب اتصل بيهم
خالد : حاضر هت لم يكمل ولقا جرس الباب رن
ذهبت نهال لي تفتح الباب ولقت مراد و نرمين و كريم و سرين
كريم بمرح : مبروك يا ام العريس
مراد بمرح : مبروك يا نونو
نيرمين بمرح : مبروك يا ام العريس
سرين بمرح : مبروك يا قلوبي
نهال بضحك : الله يبارك فيكو يا حبايب قلبي خشو يلا
دخلو ويغنو وهما دخلين سكسك
خالد بضحك : بطلو هبل اي ده
نهال : متسبهم يا رخم
كريم بضحك اهي نونو الي قالت
نرمين بمرح : مبروك يا عريس
نسرين بصياعه : مبروك يا برنس
خالد بضحك : الله يبارك فيكو
مراد : يلا نطلع احنا قوضك على شان نظبطك
كريم : ده بعد ازنك يا نونو
نهال : اتفضلو يا حبايبي
ذهب الشباب الي غرفت خالد
نهال : انا انتو بقا تعالو ورايا على شان تختارولي البس اي وتورني هتلبسو اي
نسرين بصياعه : وراكي يا معلمه
نرمين بصياعه : يلا يا كبيره
ذهب البنات الي غرفت نهال لي كي يساعدوها أن تختار شئ مناسب ترتادي
استنا هنا كده يسطااا 💙😂
( نرمين خطيبت مراد تتميز بعيون سوداء وشعر بني طويل وبشره خمري و جسم ممشوق وقصيرة عنده 25 سنه و تشتغل في شركه باباها وتحب مراد بشده)
( نسرين خطيبت كريم تتميز بعيون بني وبشره بيضاء و شعر اسود قصير وجسم ممشوق وقصيرة عندها 26 سنه تشتغل في شركه باباها وتحب كريم بشده )
نرجع هنا كده يسطااا 💙😂
__________________________💙”
بعد مرور بعض الوقت الطويل
” في ڤيلات ندي ”
” في غرفه ندي ”
سميره بدموع : بسم الله مشاء الله زي قمر يابنتي
ندي وهي تمسح دموع امها : بلاش دموع بقا وبعدين انا مش هسيبك ابداااا وديمااا هجيلك
سميره بابتسامة : حاضر يا بنتي
يارا بمرح : هي قمر واحنا وحشين يعني
مي بدموع مزيفه : شكلنا كده يختي
سميره بضحك : كلوكو قمرات مشاء الله عليكو
مي و يارا : حبيبتي يا سوسو
سميره : طب مصطفى واحمد عايزين يشوفوكو
ندي : دخليهم يا ماما
سميره : يا مصطفى يا احمد
دخل مصطفى واحمد وانصدمو من منظر البنات
استنا هنا كده يسطااا 💙😂
•••••ندي كانت ترتدي فستان نبيتي غامق قصير يصل قبل الركبه قب و ديق من عند الوسط و منفوش ومترز بسيط جداا وجزمه كعب سوداءوفارده شعرها وعامله ميكاب •••••
••••• يارا كانت ترتدي فستان بيچ قصير قبل الركبه ضديق ميال على الأكتاف وجزمه كعب سوداء وفرده شعرها وعامله ميكاب •••••
••••• مي كانت ترتدي فستان اسود قط خلف خلاف من عند الصدر ضيق يصل الي قبل الركبه وجزمه كعب حمراء وفرده شعرها وعامله ميكاب •••••
ارجع هنا كده يسطااا 💙😂
يارا بستغراب : مالك يا مصطفى
مي بستغراب : مالك ياض ياحمد
ندي : احي عليا ملكو
مصطفى واحمد بصدمه : في البنات
سميره وهي تكتم ضحكتها : اهم وتشهور عليهم
مصطفى واحمد بصو لي بعض ثم قالو : ابطل افريقيا
ضحك الجميع على كلمت مصطفى واحمد
مطصفى : دي يارا
احمد : ولا دي مي وندي
مصطفى : انتو بقاتو مزز ازي كده
ندي : لي يا خويا اول مره نلبس فستين ولا اي
يارا : انا عارفه يختي
مي : مالك يا حمد بتبصلي كده لي
احمد : انا هنفخك على الفستان ده
مصطفى : وانتي يا يارا هانم حسابك معايا
سميره بضحك : احسن
يارا بخوف : ع ع ع عاديي ي ي عني م م لوو الف ف فستان
مصطفى : بعدين مش هنا
احمد : وانتي يا استاذ مي عاجبك الفستان
مي بشجاعه مزيفه : ايو عاجبني
ندي : يختي اتوكسي
مصطفى : انتي بقا يا ندي جوزك الي يحسبك مش احنا
سميره : صح ياواد يا مصطفى
” نسبهم بقا شويا ”
__________________________💙”
” في فيلات خالد ”
” في غرفة خالد ”
كريم : يبني قوم البس ميفعش كده
مراد : امك لو جت وشافتك كده هتزعل منك اوي
خالد : انا مش عايز اتجوز
هنا دخلت ام خالد وانصدمت عندما شافت أن خالد لم يرتدي ملابسه
نهال بصدمة : ملبستش لي
خالد : مش عايز اتجوز اتصلي و قوللها مش هتجوز
نهال بجمود : ……………
خالد بصدمه : اي
_________________________💙”
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زواج إجباري)
تم
هه
…………
…………الروايه تحفه تسلم ايدك ❤️❤️❤️
حلوة اوي ماشاء الله
🥰🥰🥰🥰🥰😀😀😀😀🤩💗💕💕😍💕💚♥️💜♥️😍😘😘
888555552222
8885💜💜💜💜💜💜55552222
تم