روايات

رواية زواج إجباري الفصل الاول 1 بقلم زينب محمد

رواية زواج إجباري الفصل الاول 1 بقلم زينب محمد

رواية زواج إجباري البارت الاول

رواية زواج إجباري الجزء الاول

رواية زواج إجباري
رواية زواج إجباري

رواية زواج إجباري الحلقة الاولى

ندي بعصبية : يعني اي يا ماما كتب كتابي بكره
ام ندي وتدعي (سميره) : زي مسمعتي وبعدين ده مش حد غريب ده ابن صاحبتي
ندى بدموع : ماما انتي عاوزه تخلصي مني على شان تتجوزي
سميره بصدمه : انتي هبله يا بت انتي اتجوز بعد ابوكي ده لا يمكن
ندي بعيط : امال لي عايزه تجوزين خالد وانا مش بحبو وكمان انا لسه مخلصتش جامعه
سميره بحنان : يحبيبتي انا خايف عليكي وعايزه اطمن عليكي قبل ما اموت
ندي بسرعه : بعد الشر عليكي يا ماما
سميره : دي الحقيقه ومحدش هيغيرها كلنا ريحين المهم انتي هتتجوزي لو لي خاطر عندك
ندي بجمود : موفقه يا ماما
سميره بفرحه : بجد يا بنتي
ندي بابتسامة مزيفه : اه يا حبيبتي
سميره : طب انا هروح اكلم نهال وابلغها بي موفقتك
ندي : تمام
ذهبت ندي الي أصحابها
عندك هنا كده يسطااا 💙😂
( ندي بنت جميله تتميز بعيون زرقاء و بشره بيضاء وشعر اسود طويل وجسم ممشوق وطولها وسط عندها 21 في كليه اداره الاعمال تعيش هي وي امها لوحيها بعد وفاء ابوها وهي واحيده امها )
( سميره ام ندي أمره عندها 40 سنه تحب ابنتها بشدة طيبة و حنونه وتمسك شركت زوجها بعد وفاته)
ارجع هنا كده يسطااا 💙😂
______________________ 💙”
خالد بعصبية وزعيق : اي الي بتقولي ده يا ماما
ام خالد وتدعي (نهال) : اولا متعليش صوتك عليا ثانيا اي الي بقول بقولك هتتجوز
خالد بعصبية : اتجوز اي ومين ندي الي اخر مره شوفتها و هي عندها 9 سنين
نهال : اه واي يعني جمال وأدب واخلاق مفيش كده
خالد بعصبية : هو انا قولت حاجه وبعدين مش انا الي اتجوز بي الطريق دي
نهال : خلص الكلام انا قولت الي عندي وكلامي هينفذ
خالد : ولو متنفذش
نهال بقوه : تبقا ولا ابني ولا اعرفك وانساا أن ليك ام
خالد بصدمة : اي الي بتقولي ده
نهال : انا قولت الي عندي قرارك اي
خالد بجمود : موفق يا ماما
نهال : دلوقتي شوف انت رايح فين وانا هبلغهم قرارك
ذهب خالد الي اصحابو
استنا هنا كده يسطااا 💙😂
( خالد شاب وسيم يتميز بعيون خضراء وبشره قمحويه وشعر بني ناعم و جسم رياضي و طويل عندو 30 سنه شغال في شركه ابو ويعيش هو وامو بعد وفاته ابوه و هو وحيد امو مثل ندي )
(نهال ام خالد عندها 40 سنه في سنه سميره تحب ابنها بشده أمره طيبه و حنونه)
(ملحوظه صغيره ) : سميره ونهال صحاب من ايام الجامعه و ازوجهم ايضا كانو اصدقاء و الاثنين ماتو في يوم واحد في حادسه عربيه أثناء رجوعهم من الشغل …
ارجع هنا كده يسطااا 💙😂
__________________________💙”
” عند ندي ”
احمد بضحك : هموت مش قادر
ندي بغيظ : بس بقا يا كلب البحر
يارا : بس بقا يا احمد طب انتي كده هتتجوزي بكره
ندي بحزن : ايو
مصطفى بحنيه : عادي يا حبيبتي يمكن ده نصيبك قولي الحمدلله على كل حال
ندي : الحمدلله بس مكنتش اتوقع اني اتجوز بي الطريقه دي
مي : كل شئ مقدر ومكتوب ومحدش عارف بكره في اي
احمد : صح يا ندي ده نصيبك مش يمكن تحبيه
يارا : صح هو حد عارف حاجه
ندي بتنهيد : الي في الخير يقدمو ربنا بس انتو لزم تكونو موجودين بكره
يارا و أحمد و مصطفى و مي في صوت واحد : اكيد
ندي : طيب انا هقوم اروح على شان هموت وانام
احمد : طيب يلا اوصلك انتي ومي و مصطفى يوصل يارا
ندي : طب يلا
مي : يلا
مصطفى : يلا يا يارا احنا كمان
يارا : يلا
ذهب احمد حتي يوصل ندي و مي
و ذهب مصطفى يوصل يارا
استنا هنا كده يسطااا 💙😂
(مصطفى شاب وسيم ويتميز بعيون عسلي فاتح وبشره بيضاء وشعر بني و جسم رياضي وطويلعندو 21 سنه في كليه اداره اعمال مثل ندي )
(احمد شاب وسيم يتميز بعيون رومادي وبشره قمحويه و شعر اسود و جسم رياضي وقصير عندو 21 سنه في كليه اداره اعمال مثل ندي و مصطفي )
( يارا بنت جميله تتميز بعيون سوداء وشعر بني وبشره بيضاء و شعر ابني فاتح قصير وجسم ممشوق وطويلة عندها 21 سنه في كليه اداره اعمال مثل ندي و مصطفي و احمد )
( مي بنت جميله تتميز بعيون بني وبشره بيضاء وشعر اسود طويل وجسم ممشوق وقصيرة لكن احمد اطول عندها 21 سنه في كليه اداره اعمال مثل ندي و مصطفي و احمد و ياره )
ارجع هنا كده يسطااا 💙😂
___________________________💙”
” عند خالد ”
مراد : الموضوع مش مستاهل
كريم : اه و الموضوع عادي جداا
خالد : انتو هتجننوني بقولقو هتجوز غصب عني
مراد : اي يعني يا خالد
كريم : وبعدين مش انت بتقول أن امك بتقول انها جميله واخلقها عاليا عايز اي تاني
خالد : هو كل حاجه جمال واخلاق
مراد : امال اي يا سيدي
خالد : انا كنت عايز اعيش قصه حب زيكو
مراد : قول بقا انك متغاظ
كريم : وغيران
خالد : ولا متغاظ ولا غيران كل الحكايه اني مكنتش عايز اتجوز بطريقه دي وكنت عايز اعيش قصه حب
كريم : مش يمكن تحبها بعد الجواز
مراد : صح ومين عارف بكره في اي
خالد : مظنش اني ممكن احبها ولا هي كمان ممكن تحبني
مراد : متسبقش الاحداث
كريم : سيبها بظروفها
خالد : طيب انتو اكيد جين بكره معايا صح
مراد و كريم في صوت واحد : طبعااا
خالد : وكل واحد يجيب خاطبتو معاه
مراد و كريم في صوت واحد : حاضر
خالد : طيب انا هروح عايزين حاجه
كريم : لا سلمتك
مراد : لا سلمتك
خالد : طيب باي
مراد و كريم : باي
ذهب خالد الي منزلة
كريم : اي
مراد : اي
كريم : مش هروح
مراد : لا هنروح يلا بينا
كريم : يلا
ذهب كريم و مراد الي منزلهم
استنا هنا كده يسطااا 💙😂
( كريم شاب وسيم يتميز بعيون رومادي وبشره بيضاء و شعر بني وجسم رياضي و طويل عندو 28 سنه شغال مع خالد في الشركه و خاطب )
( مراد شاب وسيم يتميز بعيون زرقاء غامق و بشره قمحويه و شعر اسود و جسم رياضي و طويل عندو 30 سنه من سن خالد شغال مع خالد و كريم في الشركه )
ارجع هنا كده يسطااا 💙😂
ذهب جميع ابطلنا الي منزلهم و ذهبو في ثبات عميق
________________________💙”

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زواج إجباري)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى