رواية زهرتي الفصل الأول 1 بقلم ندى عمر
رواية زهرتي الجزء الأول
رواية زهرتي البارت الأول
رواية زهرتي الحلقة الأولى
شكلك كان حلو اوي النهاردة بتقرأ المسدج وهي مستغربة من الرقم المجهول الي بعتلها المسدج و بتقرر انها متردش وبتقول اكيد حد بعتها غلط
بس بتلاقي مساج تاني بتعلن عن وصولها بتفتح بفضول
وبتلاقي وحشتيني اوي اوي يا زهرة بقالك يومين مبتجيش
الكلية ليه 🤔
بترفع حاجبها بدهشة وبتقول مين 🤔
بيكون بطلنا قاعد علي سريره ومرجع راسه لورا وساند ضهره
اول مبيلاقيها ردت عليه بيتعدل في قاعدته ويبتسم
وبيرد عليها مش مهم تعرفي انا مين انا اطمن عليكي
زهرة بتعجب وبتقوله ازاي يعني مش مهم مين حضرتك وكمان انت شوفتني فين النهاردة وانا مجيتش الكلية 🤔
ادم: شوفتك النهاردة مع صاحبتك وتقريبا كنتوا بتجيبوا فساتين لاني شوفتك وانتي خارجة من اتيليه الفساتين
زهرة بفضول انت بتراقبني بقا ولا اي يا عم انت 🤔
ادم بيبتسم وبيقولها كفاية عليكي كدا يلا نامي و متنسيش تيجي بكرا الكلية عشان بكرا الامتحان 😉
زهرة بدهشة لا بقا استني هنا انا لازم اعرف انت مين
ادم بيشوف المسدج وبيقولها تصبحي علي خير يا زهرتي
زهرة بغباء زهرتك مين يلا انت بقولك اي بلوك عشان مش ناقصة ونبي هتلاقيك واحد من بتوع يلا نتعرف والجو ده اه انا عارفة بس قفشتك بلوك يا بابا 🙄😏
ادم بيشوف المسدج بدهشة وبيقولها استني يمجنونة متعمليش بلوك 😂
زهرة بغضب مين دي اللي مجنونه انت كمان بتشتمني لا بقا ده انت تستاهل البلوك فعلا 😡
ادم بيشوف المسدج ولسه هيرد عليها بيلاقيها عملتله بلوك فعلا 😂🥺
زهرة بتبص لشات وبتضحك وبتقول هه عملتلوا بلوك وهو بيكتب😂😂 و بتفتكر زهرة انها عندها امتحان بكرا وبتقول يا مصيبتي ياني عندي امتحان في مادة الدكتور ادم منه لله ابن مفتري بس حلو 😂🥺اي اللي انا بقوله دا انا انام احسن عشان متاخرش علي الامتحان وبتنام زهرة 😴😴
ادم بيبص للموبايل بدهشة وبيقول عملت بلوك المجنونة وبيكمل بغيظ ماشي يا زهرة هوريكي 😂😒
بيصحي ادم من نومه وبياخد شاور وبيلبس بنطلون جينز ازرق و قميص ابيض وبينزل ادم بيركب عربيته و بيمشي
زهرة نايمة وبتقول رز مع الملايكه 😂😴 الموبايل بتاعها بيرن
وزهرة ولاكنها سامعة وبتكمل نوم 😴😴😴
رودي اووووف بقا هي لازم تعذبني كدا والله وراكي لحد ما تردي يا كلب البحر انتي 😒 وبتفضل رودي ترن علي زهرة
بترد زهرة بنوم اي يبنتي مش مبطله رن صحتيني من الحلم 😂
رودي انتي لسه نايمة يا كلب البحر قومي الامتحان وكمان بتحلمي بمين 😂🙄
زهرة بخضة يلهوووي يختي الامتحان اقفلي اقفلي دا الدكتور هينفخنا يا وبتقفل زهرة في وش رودي وهي بتقوم بتتكعبل بغطا السرير وبتقع فالارض علي ضهرها 😂🤦♀️
زهرة بوجع اااااااااه يضهري ياني الله يخربيتك يا ادم كل ده بسببك انت اديني وقعت وضهري بقا عايز اعادة تصنيع وبتقوم زهرة وبطلع دريس اسود و خمارها الكافية وبتلبس صندل اسود و شنطة نفس لون الخمار وبتبص لنفسها في المرايا وبتقول لنفسها اي الشياكة دي اي الأناقة دي 😂😂 و بتطلع تجري وهي خارجة بتخبط في مامتها
مامتها بوجع ااااه يا غبية في حد بيجري كدا اب يبنتي قطر معدي
زهرة بابتسامة معلش يا نبع الحنان عندي امتحان ومتأخر
مامت زهرة بيأس منها مش هتبطلي جنانك ده شوية
زهرة وهي بتبوسها من خدها وبتقول لو انا بطلت جنان مين هيجننك يا فيروز يا عسل انتي
فيروز يابت اتلمي مش هتفطري قبل ما تنزلي
زهرة وهي بتبص لموبايلها اللي بيرن وبتكون رودي وبتقول لا فطار اي بقا كدا رودي ممكن تطلع تعلقني علي باب الشقة انا هنزل انا بقا وتخرج زهرة بسرعة
فيروز مش هتعقل ابدا هتفضل كدا طفلة 🙄
بتنزل زهرة وبتوقف تاكسي وبتركب فيه وبتملي العنوان وتكلمها رودي وبترد زهرة جاية والله في الطريق 🙄
رودي اخلص يا زهرة الامتحان هيبدأ والدكتور ادم زمانوا داخل
زهرة : الله يبشرك يا رودي 😂🙄 بقولك اي يا رودي الغو رحلتي انا بقول الواحدة مننا ملهاش غير بيت جوزها 😂🙄
رودي بضحك والله يا زهرة انتي مجنونة عندنا امتحان وانتي في عالم موازي انا هدخل انا المدرج عشان خلاص دكتور ادم داخل
زهرة بخضه : يلهوووي هيدخل وانا لسه موصلتش انا هتهزق النهاردة بتقفل زهرة مع رودي وبتقول لسواق التاكسي بسرعة ونبي يا سطا هسقط 🙄
ادم بيدخل المدرج الجميع اول ما بيشوفوا بيلتزم الصمت وبيبصولوا بغيظ 😒
ادم بيفضل يبص عليها فالمدرج وبيبص علي رودي بيلاقيها لوحدها وبيقول في سره وكمان متأخرة ادم مبيحبش التأخير وملتزم في مواعيده جدا ومش بيحب حد يدخل بعده ده اكتر حاجه بتضايقه ومعروف عنه انو عصبي وبيطرد علطول 😡
بتوصل زهرة كليتها وبتدخل بتلاقي تقريبا الجميع في مدرجاته
بتطلع تجري لحد ما بتوصل للمدرج بتاعها وبتفتح الباب بسرعة
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زهرتي)