روايات

رواية زهرة شمس الفصل الثالث 3 بقلم دعاء

رواية زهرة شمس الفصل الثالث 3 بقلم دعاء

رواية زهرة شمس البارت الثالث

رواية زهرة شمس الجزء الثالث

رواية زهرة شمس
رواية زهرة شمس

رواية زهرة شمس الحلقة الثالثة

وبيحس سليم ان في حد وراء وبيلف بيلاقي غفران
بتجري غفران تحض*ن سليم وبيبعد*ها عنه
سليم/في ايه يا بنت عمي هو موالك مش هيخلص
غفران/انا اللي مفروض اسألك يا سليم هتفضل تبع*د عني لحد امتي
سليم/انتي عوزه ايه
بتقر*ب غفران من سليم وبتلف ايديها علي رق*بته
غفران/نرجع تاني لبعض يا سليم…..ازاي تكر*هني وتبع*د عني كده
بيبعد سليم غفران عنه وبيمشي
::::::::::::::::::::::::::::
خديجه/مراتك ازاي يعني افهم
نوح/زي النااس هيكون ازاي
خديجه بغضب/انت خلاص مبقاش ليك كبير بتعمل اللي علي كيفك تتجوز ازاي يعني من غير موافقتي وكمان انت…
مش بتكمل خديجه كلامها بيدخل سليم
سليم/في اي يا جماعه صوتكم واصل لاخر الدنيا
نسيم/نوح اتجوز
وبتلف خديجه لنسيم وتضر*بها بالقلم
خديجه/مقولتلكيش تتكلمي وانا موجوده يا بنت حور
بتنزل دموع نسيم ويشوفها سليم
سليم/وانتي بقي بحق اي تمد ايدك عليها طالما فاكره أوي انها مش بنتك وانك مجرد مرات ابوها
خديجه/ايوه استاذ روميو لازم تتكلم علي حبيبه القلب شاكلك ناسي ياا سليم فوق لفكرك
بيقطع كلامهم صوت من وراهم
عز الدين/نوح خد مراتك واطلع وانت يا سليم تعاله ورايا
خديجه/بس…
عز الدين/مبسش وانتي حسابك معايا لسه مخلصش
بيقرب سليم من نوح وبيتكلم بصوت واطي
سليم/خد حاجتك وبعدين اطلع الاوضه بتاعتي وبعدين هفهمك
بيطلع نوح وشمس الاوضه بتاعه سليم
نوح/احم……عارف عوزه تسألي كذا سؤال بس دلوقتي تعبا*ن ممكن نأجلها شويه وبعدين نتكلم
شمس/انت هتنام فين
نوح/هنا
شمس/وانا؟
نوح/هنا برضو….نامي انتي علي السرير وانا هنام علي الكنبه اللي قدامك دي لو عوزتي اي حاجه قوليلي
شمس/بكره في كلام كتيرر يا نوح
نوح/طيب نامى
وبيجي الليل وكل واحد فيهم في حال
خديجه وغضب*ها من ابنها
ونسيم وسليم وغفران كل واحد في حال مختلف واحساس مختلف
خديجه/خلصتي اللي وراكي
نسيم/ايوه وهروح أنام
بتدخل نسيم اوضتها تغير هدومها لبيچامه نبيتي قصيرة وتفرد شعرها وبتحس ان في حركه في الاوضه بس بتكدب نفسها وتنام…..وفاجاة تلاقي حد جه جمبها وبيلحقها سليم قبل ما تصو*ت وتعمل صوت بيحط ايده علي بو*قها
سليم/اااااي هتفضح*يناا يخربيت*ك
نسيم/انت اي جابك هنا يا سليم انت بتهزر
سليم/يسلام ما اخوكي ومراته ناموا في الاوضه بتاعتي انام فين انا علي السلم
نسيم/نننننننعم اومال انت هتنام فين…. هنا!
سليم/احبك وانتي بتفهمي
نسيم/سلييييم متهزرش اخرج بسرعه يلا
وبيرح سليم عند الباب ويقفله بالمفتاح
سليم/كده حلو……ياستي هنام علي الكنبه هنا لحد بكره
بتقوم نسيم من علي السرير وتقف قدامه
نسيم/مش بهزر اطلع بره
بياخد سليم باله من نسيم
سليم/ت*بأ لحلاوتك يا شيخه
بتتكسف نسيم وقبل ما تمشي بيشد*ها سليم
نسيم/سليم مينفعش كده انا بح*بك بس في الاول الاخر ابن عمي بس وانت مش مخلي حدود خالص بينا
سليم بعصبيه/حدود….نسيم قولتلك مليون مره انا مش شايفك بنت عمي ولا شايف حدود اللي انتي بتتكلمي عليها دي وفي دا*هيه اي زف”ت هيبعد*ك عني
نسيم/بس ده مش صح نهائي يا سليم لو حد شافنا دلوقتي
سليم/خلاص نتجوز
نسيم/قولتلك حاول مع ابويا هو كل مره بير*فض
سليم/وهيفضل ير*فض
نسيم/عاوزني اعمل ايه يعني
سليم/نتجوز وبعدين نقولو
نسيم/لالا انت شكلك اتج*ننت خالص يا سليم ودماغك لسع*ت علي الاخر
بيقرب سليم من نسيم
نسيم/س…سليم أبعد
سليم/ولو مبعدتش
نسيم بدموع/قولتلك ابعد عني انت اصلا مش عاوز تحاول عشاني وبتختار السهل وعاوز نتجوز من ور*ه عشان انت مش عاوز تحاول لو بتحبني كنت هتحاول مليون مره عشاني مش تسيب*ني مره وتسافر ودلوقتي عاوزني امشي وراك ليه بقي عامله مصي*به عشان اتجوز في السر
بيقرب سليم ويبو*س نسيم ويقر*بها منه
سليم/حاضر بكره هكلمه تاني وتالت ومليون لحد ما يوافق ووقتها ياستي اعملك فرح متعملش لحد قبلك
نسيم/بجد يعني هتكلمه بكره
سليم/ايوه بكره مش ه*سيبه الا لما يوافق…
ممكن بقي انام الله يكرمك عشان بجد مفيش حته انام فيها اعتبريني ابنك طيب
نسيم بضحك/إبني…ماشي نام علي الكنبه ومتخرجش من الاوضه بكره الا اما اقولك
سليم/بس كده عنيه
بيروح سليم ينام علي الكنبه وتروح نسيم تنام علي السرير
وبعد فترة قبل ما نسيم تروح في النوم بتحس بهواء سخن في رقبتها وبتعرف انه سليم
نسيم بنعاس/سليم
سليم/…………
بتلف نسيم ووش*ها يبقي في وش سليم بتح*ضنه وتنام {جليله الربايه}
ويصحي سليم من النوم بدري وينزل ويروح لمكتب عز الدين {ابو جليله الربايه}
:::::::::::::::::::::::::::::::::
شمس/نوح…..نوح
نوح/اااي يا شمس سيبيني
شمس/مالك عامل كده ليه
نوح بتعب/سيبيني بس دلوقتي أنام
بتحط شمس ايديها علي وش نوح بتلاقيه سخ*ن جدا وعمال ير*تعش
شمس/ياله*وي يا نوح انت سخن اووي
نوح/سيبي بس هاتي البطانيه دي
شمس/طيب قوم معايا
وبتاخد نوح شمس وتقومه بالعافيه و….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زهرة شمس)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى