روايات

رواية زهرة زين الفصل الثالث 3 بقلم نور شريف

رواية زهرة زين الفصل الثالث 3 بقلم نور شريف

رواية زهرة زين البارت الثالث

رواية زهرة زين الجزء الثالث

رواية زهرة زين
رواية زهرة زين

رواية زهرة زين الحلقة الثالثة

زين بيه مطلوب القبض عليك في تهمة اغت*صاب المدام زهرة اتفضل معانا، عارف انك تقدر تخرج نفسك من كل ده بس انت تحت ايدي انا.

زين: زهرة تبقي مراتي لم تفوق انا موافق تقبض علياا بس لما تبقي بين ايدي.

الظابط خالد: اي الكلام الماسخ ده ربنا يقومها بسلامها اتفضل معانا.

زين بقلق: مراتي مالها يا دكتور جهاز انعاش جديد ازي حطيت الملايه علي وشها انت مبتفهمش، جريت في المستشفي كلهاا مانا مش هسبهاا تروح مني يا بهايم جهاز انعاش بسرعه.

الدكتور بجراءة: مراتك ماتت خدها ادفنهاا مش قادرين نعمل ليهاا حاجه القلب مش بيستجب.

زين بصدمة: هاخدهاا من هناا، تعاا يا زهرة انا عارف ان فيكي روح زي ما في روح.

الدكتور: دخلوهاا المشرحه حضرة الظابط شوف تصرحاتك.

شالتهاا وجريت بره ركبت العربية روحت علي مستشفي ممكن اقدر انقذهاا انا عارف انهاا حسه بياا انا اسف يا زهرة.

زين بعصبية: تروال بسرعه مراتي عايزة انعاش يا بهايم بسرعة.

الدكتور بتوتر: حاضر اوضة عناية يا دكتورة سحر عايز المستشفي تتقلب ونرجع النبض.

دخلت اوضة عناية وعملت انعاش مع الوقت وقلبهاا استجاب.

الدكتور: الحمدلله يا زين بيه المدام رجع نبضها متقلقش هنعمل الي علينا والباقي علي الخالق.

زين باستغراب: عمي صالح بيرن اقوله اي ده طيب؟

صالح: ايوة يا زين اخبارك اي انت و زهرة.

زين بتوتر: الصراحة يا عمي زهرة وقعت من علي السلم وعندهاا نزيف؟

صالح بصدمة: وقعت ازي وفين ومين وقعها كنت فين ساعتها يا ولدي فين المستشفي.

زين وقد غلبت عليه دموعه فقد سيطرت مشاعره عليه مرة اخره.، زهرة بين الحياة والموت يا عمي انا السبب في كل ده؟

في البيت الكبير

ام زهرة بقلق: مالك يا صالح مش علي بعضك كده من الصبح؟

صالح بتوتر: اصل اصل متشغلش بالك مشكلة في الشغل وهتروح لحالها.

ام زهرة بقلق: زهرة مالها يا صالح؟

صالح بتوتر: مالها زهرة عايشه مع جوزها بس هو مش عايز حد يشوفها.

ام زهرة: كفايك كذب بتي فيها اي قولي وريح قلبي.

صالح: وقعت من علي السلم وعندهاا نزيف.

ام زهرة وقعد وقعت من صدمتهاا.

صالح بقلق: هاتي مياه يا رحيق بسرعه امك ضغطها واطي.

في بيت العمدة

سعدية بخبث: بت يا نسمة كل ده نوم البلد مقلوبة علي زهرة؟

نسمة بفرحة: بجد ياما ماتت هتسبلي جوزي.

سعدية بمكر: كانت هتموت لولا ساعت البيه شالهاا علي مستشفي تانيه قولتلك ان هو مش بيحبك وان هو لسه واقع في دبدبهاا ونتي مسمعتيش الكلام.

نسمة بغل: هو رجب فين مختفي كده مجبش فلوس السلا*ح.

كامل بتسرع: هو رجب ابن خالك بيتاجر في السلا*ح يا نسمة.

في المستشفي

زين قاعد جمبهاا ومركز في ملامحها، اتوحشتك يا زهرة انتي وجعتني لم تركتني لوحدي محبتش نسمة لسه فاكرك بظافير كنت معاهاا وبفكر فيكي اتبسط اوي لم عرفت انك مش هتتزوجي رجب؟

زهرة بتحريك صوبعها’،: رحيق هاتي مياه؟

زين بفرحة: زهرة حمدالله على سلامتك.

زهرة: انا فين؟

زين بفرحة: انتي معايا انا زين

زهرة بصريخ وصوت عالي: ابعد عني اطلع بره ابعدد عنيي.

زين بقلق: اهدي متخفيش انا مش هعمل فيكي حاجه.

زهرة بطيبة: بجد مش هتعمل حاجه؟

زين بحب: ايوه بجد مش هعملك حاجه ممكن سؤال صغير؟

زهرة: اتفضل؟

زين: اي الي خرجك من الاوضة ووقعك من علي السلم؟

زهرة بعياط: مراتك الاولة؟

زين بعصبية: نسمة بت السعدني؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زهرة زين

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى