روايات

رواية زهرة زين الفصل التاسع 9 بقلم نور شريف

رواية زهرة زين الفصل التاسع 9 بقلم نور شريف

رواية زهرة زين البارت التاسع

رواية زهرة زين الجزء التاسع

رواية زهرة زين
رواية زهرة زين

رواية زهرة زين الحلقة التاسعة

نظيم قرب من امه وقالها: انت تعرفيني يا سعاد مش متوقع انك عارفه نظيم؟
سعاد ببكاء: نظيم ولدي اختفيت فين؛لسه بتحط ايدهاا علي دماغه.
نظيم بقرف: شيلي ايدك متلمسنيش.
سعاد ببكاء: اتوحشتك يا نظيم.
نظيم بيقرب من زهرة: ازيك يا مراة الغالي.
زهرة بخوف وسكوت: ابعدد عني.
نظيم: اي ده انتي متكبره مش بتبصي لياا.
زهرة بخوف وعنيهاا مركزه في مكان تاني، لو سمحت بطل استهزاء انا عاايزةارجع بيتي.
نظيم بضحك: هترجعي بيتك دي قرصه ودن صغنن لي جوزك.
في البيت الكبير
كامل قاعد قلقان بعد ما لف البلد وملقاش سعاد ولا زهرة؟

 

 

فراس: هروح عند الحاج صالح يا ابوي.
كامل: هتروح عشان رحيق وسايب امك.
فراس: زين عارف مكانهم وهيجبهم النهاردة.
كامل بفرحة: بجد امال فين زين؟
فراس: انا همشي هو عند نسمة بيقولوا عندهاا حالة نفسية.
كامل بصدمة: حالة نفسية من ايي؟
فراس بخبث: لم جيت اطلع شهادة وفاه لي سعدية قالولي ان جوزهاا لسه عايش؟
كامل بتوتر: ازي جوزهاا عايش؟
فراس: الظاهر انك متجوز علي امي.
كامل بتوتر: اي الكلام الماسخ ده محصلش..
فراس ساب كامل وراح عند الحاج صالح، فا من يوم عودته في الصعيد وكان المشاكل لن تخلوو ابدا،!
في بيت الحاج صالح
ام زهرةبحزن: بنتي يا صالح اعمل اي حاجة ورجعها لحضني.
زين دخل ومعاه زهرة في ايده، رجعتهالك اهوو ادعيلي بقاا.
رحيق زغرطط بفرحة: ياه ياه يواد يتقيل ياه ياه يمجنني.
زين بص لي فراس الي واقف غيران من الي عملته، لو سمحت عايز رحيق في كلمتين..
صالح بغمزه لي رحيق: اتفضل يبني..
فراس بغيرة شد ايدهاا وطلع بيها علي فوق، اي الي عملتي تحت ده وطلع بشعرك وبلبجامة، انتي محدش قدك بقا..
رحيق رمشة زي الاطفال: علفكره بقاا، علفكرة بابا الي واقف و زين مش غريب وبعدين فرحانة برجوع زهرة الا صحيح انت الي خطفتهاا فين الاكشن..
فراس بضيق: دمك يلطش يعني اي الكلام ده تحبي تشوفي الاكشن..

 

 

رحيق بضحك: اه عايزة اشوف الاكشن يسطاا.
فراس بخبث! شدها لحضنه وقرب من شفاي*فها ولمس بي ايده علي وشهاا هاتي بو”سه.
رحيق بتوتر وانحيال اعصابها: حرام الي بتعمله ده انا مش مراتك يا فراس بيه ابعد عني..
فراس بعد عنهاا وزقهاا بس خالي بالك انا محترم بس عشان بحبك اجهزي بكره كتب كتابك..
رحيق بضيق: الرجاله دي قموصه خالث.
زهرة سلمت علي اهلهاا بس فجاة نزلت دموع من عنيهاا هم وحشوهاا اوي نفسهاا تشفهم بجد مش تتعامل مع اجسدهم وملماسهم ليهاا..
زين بصلها بحزن: هنتوكل علي الله يا عمي.
صالح: اتفضل يا ابني واحنا هنيجي نشوفهاا بكره.
زين مسك ايدهاا ومسح دموعهاا، وقرب من ودنها، مهنجبش الحفيد.
ام زهرة بضحك: سمعتك ياريت يا زين عايز افرح بخلفتها.
زين غمز لي ام زهرة: هفرحك قريب..
في بيت العمدة
نسمة قاعده في ركن في الاوضة وبتبكي بتفتكر كلام زين وابوهاا وامهاا ورجب الي ضحك عليهاا، ابعدوو عن تفكيري بقااا حراممم ابعدوو عني..
نظيم فتح الباب عليهاا وقرب منها وبص في عيونها..
نسمة بصت ليه بلا مبالاة وبعدت وشهاا بعيد عنه، عايز اي واي جابك لحد البيت الشغل الي بيناا انتهي..
نظيم بيلمس وشهاا وفجاة شد شعرها، انا عارف ان الموضوع مزعلك شوية يا نسمة بس رجب انتهي طلبتك كتير وقولتلك ان عايزك و موافق اتجوزك ونتي قولتي متجوزه زين طلقك صح! …ْ
نسمة ببكاء: لا لا لا لاااا ابعد عني بطل اساله متجبش سيرته.
نظيم بحب: بقولك عايزك عايز اتجوزك يا نسمة.

 

 

نسمة: ونا مش موافقة تقدر تمشيي وتسبني في حالي..
نظيم شالهاا ودخل بيهاا الحمام وحطها في البانيو وشغل المياه الساقعة لو خرجتي من تحت المياه هزعلك..
نسمة فتحت المياة ووقفت تحتها وبدات تبكي بقهر بعدهاا خرجت بلرنس ونظيم قاعد بيدخن ومركز مع حركتهاا وجس*مها..
نظيم بتركيز: كتب الكتاب بكره انا عايزك في الحلال وورقة طلاقك من زين هتبقي موجوده بكره..
سبها وخرج فهو غير متحمل نعومتها كا انثي وحركتهاا فهو يحبهاا فقد خضع اذئب الي الفريسة..
في البيت الكبير
سعاد قاعده في اوضتها مع كامل: اتوحشتك قوي يا راجل انت اكده متدورش علي مراتك..
كامل بحب: اكيد اتوحشتك قوي يا سعاد دورت في كل مكان؟
سعاد بحزن: في حاجة مخبيهاا علياا يا كامل؟
كامل بتوتر: لاء مش مخبي عنك حاجة اقفلي النور وتعاا نتكلم..
سعاد قامت قفلت النور وحضنت كامل، احكيي يا كامل اي جرالك..
كامل بحزن: عارف ان الموضوع ممكن يزعلك الصراحة انا كنت اتزوجت سعدية..
سعاد شهقت بصدمة: كامل اي الكلام الماسخ ده اتزوجت علياا..
كامل بحزن: غصب عني يا سعاد مضيت علي ورق لي الارض بتاعت الحاج علي وكان فيهاا امضت الزواج..
سعاد حضنت كامل: متزوجك بقالي قد اي وعرفه ان انا في قلبك يا سندي..

 

 

كامل حضنهاا ونام في حضنهاا للصبح..
زين رجع البيت مع زهرة وفراس فضل قاعد مع الحاج صالح..
رحيق نزلت بعفوية، قعدت جمب ابوها تشرب حاجة يا فراس..
فراس بضيق: فنجان قهوة سادة بقولك يا حاج صالح..
الحاج صالح: اتفضل يا ابني محتاج حاجة..
فراس بفرحة: طالب ايد الانسة زهرة عشان تكون حرمي المصون وبصلها..
رحيق بضحك: خلاص انا مش موافقة خليه ياخد يدي ونا هفضل هنا هو طالب اليد بس؟
فراس بعصبية: يعني اي مش موافقة..
صالح: ونا كمان مش موافق غير برضها..
رحيق بخبث: ايوه مش موافقة..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زهرة زين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى