روايات

رواية زهرة الزين الفصل السادس 6 بقلم يارا علاء

رواية زهرة الزين الفصل السادس 6 بقلم يارا علاء

رواية زهرة الزين الجزء السادس

رواية زهرة الزين البارت السادس

رواية زهرة الزين الحلقة السادسة

أم خالد بصت ل هبه بقر*ف وقالت:مالك يا بت محموقه كده وبعدين انتي لازقه عندنا ليلي نهار هو انتي معندكيش بيت ولا اي.
خالد بعصبيه:ماما اكلمي ما هبه كويس دي هتبقي مراتي قريب.
هبه بدلع:سيبها يا حبيبي برحتها انا هخرج انا بق.
خالد بستغراب:راحه فين .
هبه:راحه اقعد مع صحبتي شويه.
خالد:طب استني اوصلك.
هبه برتباك:لا بلاش انا هروح متخفش.
خالد :خلاص ماش براحتك.
هبه:يلا سلام عليكم.
خالد:وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته.
أمه بتريقه:راحه عند صحبتها ههه .
خالد:في اي يا امي بتكلمي كده ليه.
أمه:يخيبك يا ابن بطني مش عارف بتكلم كده ليه يا غب*ي ما انت طالع لابوك هقول اي انا قايمه قبل ما اطق.
خالد بعد ما أمه مشيت راح خرج.
______,
(في بيت سامي)
هبه وصلت وخبطت علي الباب ف فتح سامي.
سامي بخبث:اهلا يا حببتي خشي.
هبه:بتعمل اي.
سامي:مستنيكي.
هبه:اهو انا جيت.
سامي:يبقي تعالي وشدها علي الأوضه.
بعد شويه سامي قام وقالها:هو خالد عرف انك مش بنت .
هبه:لا معرفش.
سامي بصدمه:ازاي مش بتقولي أنه بيجيلك
هبه :انت مفكرني غبي*ه انا عملت عمليه ال بيعمولها دي عشان البنت ترجع زي الاول.
سامي:يا بنت الايه جدعه .
هبه:بتعلم منك
سامي: طب تعالي أعلمك حاجه وغمز ليها وهي ضحكت بميا*عه.
_____
(في مركز الشرطة)
زين كان قاعد في مكتبه لاقي العسكري دخل:قال:زين باشا في حد عاوز يشوفك.
زين يبرود:دخله.
العسكري خرج وواحد دخل وكان المحامي.
المحامي:ازيك يا زين باشا.
زين:اهلا يا محمد عامل اي.
المحامي: الحمدلله بخير انت اخبارك اي.
زين :كويس قولي بق عملت زي ما قولتلك.
محمد:اه متقلقش .
زين:فين ورقة الطلاق بتاع زهره .
محمد: قصدك الورق المزور ودتها البيت بتاع أهل زهره بس انت هتعمل اي مع خالد وليه خلتني اضحك عليه وازور ورق الطلاق وخلتني اعمل ورق وأخليه يوقع عليه .
زين:الورق ال انت خليت خالد يوقع عليه كان ورق الطلاق وانت عارف كده يعني هيوقع أنه طلق زهره اما الورق التانيه دي مزوره عشان أوقعه انت ناسي أن مطلوب القبض عليه وهو عاوزه يضحك علي زهره ومتنكر وميعرفش أن احنا عارفينه .
محمد:انا مش فاهم حاجه.
زين بضحك:متحطش في بالك بس خلي بالك ل خالد يعرف انك المحامي بتاعي انا عاوز اجمع اجمع ادله والورق هيكون معاك انت.
محمد:تمام متخا*فش.
زين:انا هقوم وامشي بق قوم اوصلك
محمد:ماش.(ومشيوا)
_____
(في الكباريه)
كانت جميله قاعده مع واحد ف هو قالها:سمعت انك اطلقتي.
جميله:اه ليه.
الشخص:مفيش بس جاك طلب يشوفك انتي عارفه أنه متنكر وهو في مصر .
جميله:اي ده هو رجع ومتنكر هو مش خا*يف أنه يتمسك .
جه صوت من وراها وقال:واخا*ف ليه يا جميله الباقي والدور لو زين الاسيوطي عرف أن مراته شريكه في تجارة الاعضا*ء هي وأبوها.
جميله ببرود:مش مهم يا جاك أو اقولك خالد المحمدي ههههه لا احسنت .
جاك ببرود:ايه يا جميله انتي مفكراني غب*ي .
جميله:اهدي يا جاك انا عارفه كل حاجه عنك ولو آذتني هاذيك.
جاك:متخا*فيش انا عاوزك تقتل*ي زين و اصلا انتي غبي*ه كان زمانك اخدتي ورق منه بس حضرته طلقك.
جميله :اعمل اي هو كل شويه يغير مكانه .
جاك:سيبك من كل ده انا عند بضاعه جديده.
جميله:قصدك تجارة أعضا*ء
جاك:اه.
جميله:مين .
جاك:هبه.
جميله:هبه بنت عمك قصدك.
جالك:انتي صدقتي انا مش ابن عمها انا اتنكرت انتي ناسيه انكم قتلت*وا خالد ال كان بيشتغل عندنا وانا اتنكرت بشخصيته وحاطط المسك ده عشان أمه مش تشك.
جميله:ال قتلنا*ه ده خانا ف كان لازم يمو*ت.
جاك:خلاص انا همشي وهشوف هجيب هبه ازاي بس هدي شويه عشان الحكومه.
جميله:تمام.
جاك مشي وجميله قعدة.
______
(عند زهره)
زهره كانت قاعده ف سمعت صوت الباب راحت فتحت ولاقت زين ف قالت بخو*ف:زين باشا انت بتعمل اي هنا مش ينفع تدخل انا لوحدي هنا.
زين ببرود:عارف متخافيش كده خدي وقعي علي الورق ده.
زهره بستغراب :اي ده
زين:ورقة طلاقك خالد وقع دورك انتي كمان عشان تكوني مطلقه .
زهره بدمو*ع:هو وقع بسهوله دي هو لدرجه دي ناسيني ومش بيحبني.
زين في نفسه:غ*بيه ده كويس أنه سابك كان زمانك مقتو*له .
زين ببرود:كده كده كنتي هتطلقي وهجوزك عشان الولد .
زهره :…….
زين بصدمه وز*عيق:……..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زهرة الزين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى