روايات

رواية زهرة الزين الفصل الثالث 3 بقلم يارا علاء

رواية زهرة الزين الفصل الثالث 3 بقلم يارا علاء

رواية زهرة الزين الجزء الثالث

رواية زهرة الزين البارت الثالث

رواية زهرة الزين الحلقة الثالثة

زهره بدمو*ع وغضب:اخرس انا شريفه غصب عنكم .
زين بسخرية:باين اوي وبعدين ندا العسكري .
العسكري:أوامرك يا زين باشا.
زين:اقبض عليها .
العسكري:امشي قدامي.
زهره بز*عيق:ابعد عني .
زين ببرود:هطلع وانتم هاتو كل ال هنا.
العسكري:تمام يا زين باشا.
زين مشي وزهره بتحاول تفلت منهم بس مش عارفه .
_____
(في مركز الشرطة )
زين كان قاعد في مكتبه ببرود وقال العسكري يدخل المتهمين.
شويه والمتهمين دخلوا وكانت زهره منهم.
زين بص بقر*ف ليهم وبعدين قال:خودوهم كلهم علي السجن .
زهره بدمو*ع:انا مظلو*مه والله انا مش كده
زين:وانا اي يخليني اصدقك.
زهره:ا انا مش كده والله ومعرفش دول.
الست:لا يا باشا هي ال جات برجليها لينا .
زهره بصر*يخ:كدا*به والله كد*ابه.
زين:يا عسكري خدوهم.
زهره بد*موع:ارجوك انا مش كده والله متخلهمش يخدوني.
زين ببرود:اممم روح انت يا عسكري وسبها .
العسكري:أوامرك يا زين باشا.
زين:عندي شرط مقابل اني مش احبس*ك.
زهره بلهفه:شرط اي .
زين ببرود:هتجوزك وهاخد منك الولد وبعدين هطلقك وهديكي مبلغ حلو علي فكره اقدر اطلعك من القضيه دي ودي مش اي قضيه انتي كنتي في شقة دعار*ه عارفه يعني اي الناس تكلم عن سمعتك وطبعا جوزك او ال هيكون طليقك هيستغل ال بيحصلك ويطلقك ومش هتاخدي منه اي حاجه وممكن تتحبس*ي٥سنين بالكثير أو اكتر.
زهره سكتت ومش عارفه تعمل اي .
زين بخب*ث:خلاص براحتك يا عسكر.(وقبل ما يكمل وقفته زهره).
زهره بخو*ف ود*موع:ارجوك بلاش خلاص انا موافقه بس مش تخليه يحبسني .
زين:تمام انا هتصرف واخرجك من هنا بس مش دلوقت يا عسكري.
العسكري:خير يا زين باشا.
زين:خدها علي السجن يا عسكري.
العسكري :تمام يا فندم يلا قدامي يا متهمه وشد زهره ال بتعي”ط.
____
(في شقة هبه)
هبه كانت قاعده في الصاله بس سمعت صوت الباب بيخبط راحت فتحت لاقته خالد.
هبه بشهقه:خالد اي جابك هنا افرد حد شافك زهره لو عرفت ال بيحصل بينا مش هتسكت.
خالد:لا متخا*فيش بس تعالي اقولك .
هبه:خالد ابعد مش وقته افرض زهره جات.
خالد ببرود:زهره مش هنا اصلا .
هبه بستغراب:امال هي فين.
خالد:امي اخدت المفتاح وطلعتها برا البيت وانا روحت ليها وقولتلها كل واحد يروح لحاله الا لو هي عاوزه تكون ضره خلاص وهي رفضت ف قولتلها ورقة طلاقك هتوصلك علي بيت أهلك مش عارف هي راحت فين بق.
هبه بفرحه:بجد يا خالد هطلقها.
خالد:اه يا قلب خالد انا بحبك انتي وزهره دي ولا حاجه بنسبالي.
هبه حضنته بفرحه وهو قال ؛مش يلا بق.
هبه ضحكت بميا*عه وبعدين خالد أخدها و…….
______
أما عند زين حاله موبايل من ابو جميله وقاله أنه عاوزه وزين وافق وراح يقابله في بيته.
____
(في بيت محمود المنياوي )
زي دخل بكل هيبه وبرود.
محمود ابو جميله:اي يا زين ال عملته ده ازاي تمد ايدك علي بنتي.
زين ببرود:بنتك هي ال غلط*ت انا مش جايب امي عشان تخدمها الهانم مش مهتميه بيا وهمها الهدوم والميكب والسهرات .
محمود:وفيها اي بنتي متعوده علي كده وامك محدش قالها تعمل .
زين بغض*ب :انت قولت بنتي أما هي بقت مراتي يعني كل حاجه اتغيرت من يوم ما بقت حرم زين الاسيوطي وانا قولتلها كده وحذر*تها ولو عاوز اسالها وهي هتقولك مش كفايه حرما*ني من الخلفه وهمها جسمه*ا .
محمود:بنتي معملتش حاجه غلط حق*ها تعيش حياتها ده لسي بدري علي الخلفه .
زين بسخرية:حقها اممم تمام بنتك معدتش تلزمني في حاجه.
محمود:قصدك اي.
زين ببرود:قصدي يا محمود يا منياوي بنتك طالق بتلاته أشبع بيها (قال كده وقام يمشي بس وقف علي صوت جميله).
جميله:زين اوعدك انك هتندم وهتجيلي راكع و زي الكل*ب وهتتمني اسامحك بس مش هسامحك .
زين بصلها وابتسم بسخريه ومشي.
جميله بغض*ب:ازاي يطلقني ازاي .
محمود:اهدي يا جميله بكره يجيلك راكع.
جميله:معاك حق يا بابي هو الخسر*ان المهم عاوزه فلوس عشان خارجه.
محمود:خدي ال انتي عاوزاه.
جميله:شكرا يا بابي (قالت كده واخدت الفلوس ومشيت).
____
(في الزنزانه)
كانت زهره قاعده ومنكمشه في نفسها وخا*يفه في ست جات قربت منها وقالت:انتي مين يا بت انتي.
زهره بخو*ف:انا زهره.
الست بتبص من فوق وتحت وقالت:اه واي الهدوم دي اكيد جايه من شقه دعار*ه.
زهره بدمو*ع:لا انا مش كده.
الست:نعم ياختي ده باين.
زهره ضر*بت الست قلم وقالت:انا شريفه يا ناس يا زبا*له انا اشرف منك انتي وهما.(اول ما قالت كده كل الستات اتلموا عليها وضربو*ها و……

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زهرة الزين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى