رواية زهرة الحب الفصل الخامس عشر 15 بقلم نور شريف
رواية زهرة الحب الجزء الخامس عشر
رواية زهرة الحب البارت الخامس عشر
رواية زهرة الحب الحلقة الخامسة عشر
سمعت زهرة هي و إبراهيم صوت زعيق و صراخ ف الدار بصت زهرة وقالت بصدمة :ـ
حكومة في بوكس واقف تحت اخد بسمة
انتفض إبراهيم بصدمة : بسمة انتي بتهزري ؟!
مطلوب القبض علي بسمة كامل عزت ؟!!!!!!
جري إبراهيم علي تحت و شاف الكلبشات ف إيد بسمة و جدها بيصرخ فيهم و كامل بيزعق و البلد كلها مقلوبة عليهم
لبست زهرة حجابها و نزلت بسرعة :-
شافت بسمة وهي بتحلف بالله انها مبتعملش أعما’ل لحد ؟؟.
اخدها الظابط علي العربية و ركب جدها معاها هو و كامل و قعدت زهرة و إبراهيم و امها ف الصالة بغضب و توتر ؟!أي عرف الحكومة أنها بتعمل كدا
بص إبراهيم لزهرة بشك وقال .. انتي اللي عملتي كدا يا زهرة
هزت دماغها برفض .. انا عتبتها و حسابي عند ربنا لكن ليه أعمل أكده فيها
مالك يا إبراهيم أنت عارف كويس أنها غلطانه ولا انا عملت كدا هقول عملت مش ذنبي أنهم اخدوها ف أخر الليل ولا الصبح
مش هتفرق كل ذنب كبير زي ده لازم تتعاقب عليه
انتي اللي قولتلي ليهم عليها ؟
انا هقول عليها وانا مش معايا دليل يا إبراهيم مش أنا صدقني
طلعت زهرة و طلع إبراهيم وراها !!!! خلاص متزعليش حقك عليا يا ستي مش عايزك تزعلي مني انا أستغربت بس عارف ان عمرك ما تعملي كدا فيها مهما عملت
أسف أن شكيت فيكي
حصل خير يا إبراهيم أنا لسه تعبانه و محتاجة أرتاح
سابها إبراهيم و هي دخلت نامت و هو رن علي جده و عرف مكان القسم و راح ليهم دخل باستغراب و اتح’بست بسمة علي ذمة التحقيق
دخل ل الظابط و كان عاصم سهران ف مكتبه بيحقق ف قضية حلاوتهم .. اللي دخلت العناية بعد اللي حصل فيها ؟
سلم إبراهيم علي عاصم بتوتر : أهلا يا باشا .
اهلا علاقتك أي بلمتهمة و تقربلك اي و ياريت بطاقتك :ـ
طلع إبراهيم بطاقته بهدوء
دي اخت مراتك بسمة كامل ولا تقربلك اي مش سامعني ..
رد إبراهيم بخوف : هي تبقي بنت عمي و زهرة بنت عمي لكن هم مش اخوات !!
امال بسمة تبقي بنت مين ؟ بنت عمي اللي مات و اتكتبت بأسم عمي كامل و زهرة كامل يبقي جوز أمها !!!!
اه أفهم أن الصلة بينكم قريبة عايز أعرف بسمة كانت بتبقي فين بليل معايا كاميرا وهي بتر’مي اعمال ف المقابر
و بتساعد حلاوتهم ف عمايلها السوده حال الصمت بينهم رد إبراهيم بتوتر :ـ
الصراحه بسمة كانت عامله عمل ل مراتي ….
أتصدم عاصم وقف بغضب عملت ل اختها ع’مل هزز دماغه بغضب شديد: يا راجل حسبي الله ونعم الوكيل فيهم
نجمة كانت قاعده بتبص لعاصم و ركبها بتخبط ف بعضهااول مره تشوفه وهو ف شغله كان صارم معاها و شديد الغضب و تركيزه كله ف شغله
خر إبراهيم و بص عاصم ليها بصرامه : انتي كمان هتتحبسي ؟
أنا هتحبس معملتش حاجة يا عاصم عشان خاطري لا
قام من مكانه و بص ف عيونها بتركيز و وشه مكشر كزز علي سنانه و قال بغضب: انتي غبيه و مستهتره ازاي تخلي حيوان زي ده يقرب منك و يغت’صبك كل يوم و كأن الموضوع كان عجبك وهو بيحكيلي كنت همو’ته حقير زبالة كان عجبك الوضع يا نجمة ،حقك فين شر’فك فين ازاي تبقي ضعيفه و تسمحي ليهم
نزلت دموعها بدأ يكسر ف المكتب وهو مش عارف ليه بيعمل كدا ليه هي بلذات خرج من المكتب و سابها قاعده بتعيط بحرقه
دخل عند دياب و قال بصوت مبحوح: عادي عايز الزنزانه دي تبقي فاضيه عليا أنا و ال***** ده راجل شهو’ني حقير ..
فضوا الزنزانه قرب عاصم و بدأ يضرب فيه .. ليه عملت فيها كدا أنطق ليه !! ليه يا دياب عملت ف حبيبتي كدا اخدتها مني ليه
رد دياب بتعب : انا معرفش انت مين اخدتها منك أزاي .؟
سكت و عرف أنه أتخيله ريان اخوه لما اخد منه ميار لكنه مبقاش يحبها ليه زعلان اوي كدا
قعد عاصم جمبه بغضب : بكره اوي اللي بيعمل اي حاجة ف أي بنت بيأذيها بأي طريقه أنت بتفرد جناحك علي بنت
أسف والله ما هعمل كدا انا توبت والله مش هعمل كدا تاني يا باشا عشان خاطري متتضر’بنيش
انت فاكر انك هتصعب عليا أنا هاخد حقها كل يوم منك تمن كل يوم استمتعت بيها و بقيت حاسس بلذاذه يا حقير يا زبالةةة
نجمة بتاعتي انا ازاي تقرب منها كدااا تخليها تحمل منك و تمو’ت طفل
أنهار عاصم و ضغطه بقا عالي راح المكتب مبقاش نجمة بدأ يدور عليها مش موجوده
فضل يصرخ بحزن : نجمةةةةةة متسبنيش
كان ماشي بيجر رجليه من التعب و الغيرة و الحزن عليها ؟
نجمةةةةةة
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زهرة الحب)