رواية زمزم قلبي الفصل السابع 7 بقلم بيان الجارحي
رواية زمزم قلبي الجزء السابع
رواية زمزم قلبي البارت السابع
رواية زمزم قلبي الحلقة السابعة
تامر: الحق يا راجح زمزم جات لي الغرفة وهي تعبانة جدا جدا وفاقدة الوعي،ومش عايز اقلق بابا اعمل ايه
راجح بصدمة: نعممم؟؟؟!!!! انت بتقول ايه
تامر: يا منلحقها يا لا
خرج راجح بسرعة من الغرفة وتوجه لغرفة أخيه دخل الغرفة فوجد زمزم تجلس على الاريكة وتمسك بيدها الهاتف
راجح بصدمة: نعم؟ هو مش انتِ تعبانة ويا إما نلحقك او بتروحي مننا؟
زمزم بصدمة: اييييه؟؟
نظر راجح لتامر وقال: زمزم تعبانة وهتروح مننا ها؟؟؟
وخايف تقلق بابا
زمزم بصدمة لتامر: انت قلتله ايه يا حج انت
جلس راجح وتامر فقال راجح: ابدا بس دا الي قال: الحق يا راجح زمزم جات لي الغرفة وهي تعبانة جدا جدا وفاقدة الوعي،ومش عايز اقلق بابا اعمل ايه يا منلحقها يا لا
زمزم بصدمة كبرى: ربنا ياخدك الجنة يا تامر وارتاح منك،انت موتني وانا عايشة
تامر: اعمل ايه،منا ما لاقيت الا الطريقة الي تخلي ييجي الغرفة هنا
راجح برفع حاجب: في ايه؟
زمزم وتامر: ها؟
راجح برفع حاجب: ها ايه؟؟؟ متتكلموا في ايه
تامر: زمزم الي عايزة تكلمك
زمزم بصدمة: انت بتكذب ليه
تامر بصدمة اكبر: يا بنتي اكذب ليه مش انتِ جيتي ليا الأوضة وقلتي الموضوع يحتاج راجح يكون فيه
زمزم باستعباط: صح 😁😁
راجح: الله يستر
زمزم: بصوا الي هقوله هيقضل ما بينا بس
تامر: تمام قولي
زمزم: احمم الموضوع يخص رؤوف
تامر: رؤوف مين رؤوف ابن عمي
زمزم: ايوا،وقصت عليهم جميع ما حدث مع رؤوف
تامر بصدمة: انتِ متأكدة من كلامك دا
راجح: زمزم تلفون رؤوف …
زمزم: متقلقش تلفون رؤوف معايا أنا،هنعمل ايه
راجح: لازم حد من صحابه يتصلوا بيه
زمزم باستغراب: ليه؟
راجح: بعدين تعرفوا المهم خلاص سيبي الموضوع علينا
زمزم: والبنت
راجح: انا مش هقدر اوصل ليها،مفيش اي حاجة توصلني ليها،إلا صحاب رؤوف
تامر: يابنتي خلاص سيبي الموضوع علينا واحنا هنحلها متقلقيش ويلا روحي نامي
نهضت زمزم وقالت: إن شاء الله خير،عن إذنكم،وخرجت من الغرفة وذهبت لغرفة الفتيات وغطت في نوم عميق
====================================
تامر: هنعمل ايه يا راجح
راجح: بقولك،سيبها على ربنا،ثم نهض واستأذن وذهب لغرفته
تامر: الي حصل جزء منه كان إيجابي،يعني بسبب الي حصل رؤوف عرف نفسه وبدأ يقرب من ربنا وبدأ يقرب من زمزم،والجزء السلبي،أنه ضيع مستقبل بنت ربنا أعلم بحالها،ربنا يهديك يا رؤوف
=====================================
في الصباح
وبالتحديد عند الساعة السابعة والنصف كان الجميع قد استيقظ
كانت إشراق ونهلة في المطبخ يحضرن الإفطار،وراجح ورؤوف وإيهاب في غرفة المعيشة ينتظرون الإفطار
إيهاب: ولا يا تامر
تامر: احم ما دام بدأنا بكلمة يا ولا معناها في مصيب….ة،عيوني ياحج
إيهاب: اخبار الشغل ايه؟
تامر: اي شغل يا حج،شغل الشركة ولا المصنع
إيهاب: الاثنين يا تامر
تامر: فل الفل
إيهاب: اليوم هنزل معك الشغل
تامر: تنور يا حج
إيهاب: وانت يا راجح اخبار شغلك
راجح: الحمدلله بخير يا غالي
إيهاب: راجح انتبه لنفسك ولأختك بشرى،انا معرفش دماغي كان فين لما دخلتها العالم دا
راجح: وحد الله يا بابا بشرى قدها متقلقش
إيهاب: لا إله إلا الله،ربنا يحفظكم يارب
راجح وتامر: آمين…جمعا
=========≈==========================
في المطبخ
إشراق: بقولك يا نهلة
نهلة وهي تضع إبريق الشاي على الغاز: ايه يا حبيبتي
إشراق بابتسامة: بفكر اخطب لراجح،إيه رأيك
نهلة بابتسامة: ايه الأفكار الحلوة الي من عند الصبح دي
إشراق: ايه رأيك في زمزم
نهلة بابتسامة وفرح: بتتكلمي بجد
إشراق بابتسامة: اه بجد والله،زمزم بنتي وبنت قلبي،مش هلاقي بأخلاقها ولا أدبها،بعدين انا الي مربياها وعارفها اكثر من بناتي يا نهلة
نهلة بابتسامة: والنعم والله،حلو اوي،لكن هي هتقبل او راجح هيقبل هو وإيهاب،ولا امها مستحيل تقبل
إشراق: زمزم وراجح سيبيهم علي،إيهاب موافق انا كلمته وقال انه موافق،زنود ملهاش دعوة بزمزم،ولا هتعارض راجح هيتصرف معها
نهلة: الله يسترها معنا
=====================================
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زمزم قلبي)