رواية زعيم المافيا (عشق الشهد) الفصل الثالث عشر 13 بقلم شهد هاني
رواية زعيم المافيا (عشق الشهد) الجزء الثالث عشر
رواية زعيم المافيا (عشق الشهد) البارت الثالث عشر
رواية زعيم المافيا (عشق الشهد) الحلقة الثالثة عشر
صقر:دخل نام سمع صوت الاذان لاول مرة وصوت اذان الفجر والشيخ بيقول حي علي الفلاح حي علي الصلاة،الصلاة خير من النوم.
صقر:لاول مره جسمه أشعر وحزن انوا مش فاكر من امتا صلاة اصلا وافتكر كلام شهد وهي بتقولوا استقيموا ربنا يرحمكوا وقام دخل الحمام واتوضأ وصلي وداعي في سجوده لاول مره بالتوبه وقال يارب انا عارف اني مليش وش ادعي واطلب منك حاجه بس انت ي الله غفور الرحيم وبتسامح عبادك وانا نفسي في توبه وان شهد تكون من نصيبي.
شهد:سمعت الاذان وقامت بتعب اتوضت وصلت وهي في سجودها قالت يارب ققوف جمبي ويسرلي امري واهدي صقر وقف معاه في صح وابعده عن الي بيعمله واهدي واجعلوه من نصيبي وقامت شهد عشان تنام.
صقر:خلص وحس بشعور غريب كأن ربنا معاه وطبطب عليه وقالوا اصبر وهتنول ارضا ربنا هيرضيك قرب من ربنا وربنا هيهديك ابتسم ولبس وجهز نفسوا وخد المفاتيح العربيه وراح عند شهد في المستشفي.
شهد:نامت ومكنتش نايمه كانت بتفكر في صقر وازاي هتقدر تسجنوا ف سمعت صوت بابا الاوضه بيفتح ومن ريحه البرفان عرفه انوا صقر وغمضت عنيه بسرعه.
صقر بحب:دخل وبص لوش شهد الملائكي وقال أنا جاي احكيلك كل حاجه بس مش هقدر ققولها في وشك وانتي صاحيه وقعد علي كرسي وبيبص علي شعرها لانها كانت قالعه الحجاب وقال شعرك احمر زي نمش الي في وشك مشاء الله عليكي ملاك ي شهد افتكر انها محجبه راح قايم جاب حجاب وحطوا علي شعرها.
شهد:قلبها فرح انوا عمل كدا.
صقر بحزن:قعد ومسك ايد شهد وقال كونت طفل عندوه 6سنين كان نفسوا يروح الحضانه ومامتوا تخاف عليه وتاخد حقي لما حد يزعلني في الحضانه وتاخدني في حضنها وتقولي انا معاك بس انا كونت طفل ست سنوات متربي في الملجأ كنوا الاطفال يتلموا عليا ويضربوني لاني كونت انطوائي وقطه مغمضه لحد م عرفت فارس في مدرسه وبقا اخ ليه المهم كونت طفل ست سنوات مستني بابا يقولي انا جيت ي صقر وجبتلك الحاجه الحلوة معايا أو يكلم معايا ويقولي انا عوزك راجل يعتمد عليه لما مأكونش موجود تؤ محصلش كدا انا الي ربيت نفسي بنفسي لحد م سهرت واتعلمت واشتغلت مكانيكي وانا عندي 12سنه عشان احوش واروح دروس عشان اخش هندسه واطلع من الميتم الي شبه كابووس واسيب المس الي كانت بتلسع صابعي ب النار المعم اشتغلت لحد م وصلت ثانوي وصرفت علي نفسي ودخلت الامتحانات وطلعت الاول ودخلت هندسه قسم برمجيات وفارس كمل معايا مشوار لحد م اقبلت حبت شباب صيع وعرفوني علي كبرات المافيا ومن الفقر اشتغلت معاهم وفارس بقا معايا وبدأت اكبر وقلبي يقسا من حجر واكره ابويا وامي عشان هما سبب.
شهد:مقدرتش وراحت شهقه ومعيطه وحضنت صقر.
صقر بحب:حضن شهد جامد وقال وجت شهد لينت قلب صقر تعرفي انا صليت الفجر انهارده وكانت اول مره في حياتي.
شهد:مسكت في صقر جامد وقالت لي كدا ي صقر لي.
صقر:هو لي الي لي ي شهد.
شهد:ليه تلوث قلبك وايدك في حرام لي انت احسن بكتير.
صقر:قال ما زلت عالق في ذكريات طفولتي الأليمة، ما زلت أعاني منها حتى عندما كبرت في السن قليلًا،وعندما كبرت في السن تبسمت في وجهه الآخرين،كي اداري تفاصيل حزيني وهمومي،اصبحت شخص يصارع بين نفسه بين طفولتي الأليمة ،وشبابي ،هناك الكثير لا يعرف ما يدور في ذهني وملامحي لأن احب عزله شعوري في داخلي انا محاط بطفل يعاني من طفوله احزنته من وجع والألم ،وشبابي يتظاهر بالفرح ويعطي من كل ماهو بالطاقه الاجاييه ،انا هااا كبرت واصبحت الشاب الذي يضحك في وجهه الجميع ،وانا هاااا الطفل الموجوع بذكريات طفولتي ،ولسه الطفل الصغير الذي كان يريد الحنان والاحتواء.
شهد بحب:انت بتقول شعر كمان ي صقور.
صقر بضحك:بت عيب أنتِ ناسيه اني ممكن ابيع لسانك مع الاعضاء.
شهد:بلاش كلام دا ي استاذ صقر ربنا يهديك.
صقر:,من بكره تنزلي شركه عشان محتاج حضرتك في شغل.
شهد:مش لما اخد اذن من المستشفي الاول واطلع.
صقر:وهو ماشي دكتور قال عادي تخرجي بكره.
شهد بصويت:انت رخممممممم ولله رخمممممم بس موز.
مراد:الوو ي سعاده الباشا طبعآ انت عارف اني شغال مع صقر في شركه وبجيب كل المعلومات بي للاسف هو حويط جدا لسه معرفتش حاجه.
المقدم:شهد المهم شهد تكسب ثقته.
مراد:طبعا وشهد دا الي بتعمله وكمان انا غيرت كل حاجه سبنا الاقصر ورحنا عشنا في دوقه وسن شهد من 25سنه لي 19سنه وكمان اتفقنا مع المعيد الجامعه وخلنها تحضر في كليه صيدله بس للاسف صحبتها كيان عارفه انها ظابط بس باين انها بنت جدعه.
مقدم:خد بالك باردوا المهم عاوزين نوصل لراس كبيرة.
مراد ب ستغراب:طب صقر مش من ضمن راس والمفروض ونمسكه معاهم.
مقدم بحزن:انا سببب ي فا
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زعيم المافيا (عشق الشهد))