روايات

رواية ريم ويونس الفصل الخامس 5 بقلم حنين محمد

رواية ريم ويونس الفصل الخامس 5 بقلم حنين محمد

رواية ريم ويونس الجزء الخامس

رواية ريم ويونس البارت الخامس

رواية ريم ويونس الحلقة الخامسة

يونس: علاااء حااااااسب
علاء : لف العربيه بسرعه قبل ما العربيه اللي وراهم تخبطهم
يونس: قولتلك بيمشوا ورانا
علاء : اربط الحزام كويس شكلهم ميعرفوش مين علاء …
علاء زود السرعه بتاعت العربيه وطلع المسدس وطلع دماغه من الشباك وضرب كوتش العربيه بتاعهم وقف العربيه ونزل معاه السلاح
يونس: ارجع ي علاء احنا منعرفش مين دول وعايزين اي
علاء: استنه بس
علاء بيقرب و……….
_________________
ريم :هما اتأخروا ؟!
مريم : لا ي بنتي انتي متوتره بس
ريم : حصل

 

مريم: اهدي شويه
مسدچ اتبعتت لمريم بتمسك تشوف
علاء : انزلي تحت بسرعه
مريم: ريم هنزل اشوف حاجه
ريم: ف اي
مريم : علاء عايز يشوفني يمكن يعترف ونتجوز انا وانتي ف نفس اليوم الله
ريم: اتنيلي بقا ده حجر والله
مريم: طب داري عليا هه عشان ابويا هنا
ريم : حاضر بس بسرعه انجزي واسأليه علي يونس
_________________
صبرين : حلو اوي انا عايزه البنت
شخص مجهول ١: انهي بنت
صبرين حدفت صوره علي الترابيزه دي
شخص مجهول ٢: كده الفلوس هتزيد شويه

 

شخص مجهول ١: اه ده لازم
صبرين : موافقه بس تجيبوها
معاذ: اي الخطه يست الكل ؟!
صبرين هتعرف دلوقت هحرق دمها مع اعز اتنين ليها ف يوم خطوبتها ضحكات شريره …..
معاذ : ماما بس كان في سؤال ف دماغي كده نفسي اسأله من زمان اوي
صبرين: اسأل ي قلب ماما
معاذ : انتي مشكلتك كلها مع خالي ومراته اي علاقه ريم ؟
صبرين : عايزه احرق نوال عليها وبكده ده انتقامي
معاذ : بس هيا ملهاش دعوه
صبرين: انت جاي تحن وقت الانتقام انشف يا ولاا جيب حق امك
معاذ بحزن علي ريم: حاضر
_______________
وعند مريم وهيا واقفه بتدور علي علاء عربيه سوده كبيره بتقف وبينزل منها اتنين اجسامهم ضخمه بيخدروا مريم ملحقتش تصوت حته …..
________________

 

وبعد ساعتين
ريم : مريم اتأخرت اوي وفين يونس وعلاء
ماما ريم : علاء ويونس اكيد هياخدوا وقت مريم مش عارفه وقلقت عليها
بابا مريم: هنزل اشوفها
ريم بتوتر : هنزل انا يعمو
وبعد ساعات محدش فيهم رجع
ماما ريم وماما مريم وبابا مريم قاعدين قلقانين ……
_____________
صبرين حلو اوي التلاته بقوا معايا
هتصورلي البت دي مع الشخص ده بسرعه وشاورت علي يونس كلهم متخدرين وسابت علاء بس من غير تخدير
شخص مجهول : اوامرك بعد ما صور يونس مع مريم
صبرين لعلاء ..
معلش هنستلف تليفونك تاني اصل اللي معايا اغبيه نسوا يفتحوه محتاجين مساعده بسيطه افتح
علاء بتحدي : لا
صبرين شاورت لشخص ضخم ضرب علاء وهو مربوط ومسك ايده فضل يجرب البصمه فيها لغايه ما فتح …..
_____________________

 

عند ريم ومامتها وعيله مريم……
ريم قاعده بتعيط ومامتها بتهديها
صوت مسدچ علي تليفون ريم بتفتحها بسرعه……
ماما ريم : اي مين
ريم : ده رقم علاء
ماما ريم : باعت اي
ريم بتفتح بصدمه عنيها دمعت والفون وقع منها
صوت صراخ ام ريم و …….
__________________
عند معاذ كان قاعد لوحده بيفكر ف الخطه الي مامته حكتله عليها
معاذ لنفسه: هيا بتنتقم من ريم لي المفروض تنتقم من خالي بس هو مات ! هيا ريم مالها بكل ده انا بشاركها لي ف الوحش انا فاكر ان خالي كان كويس اصلا انا مبقتش فاهم حاجه ولي كنت ماشي ورا كلام ماما من زمان … انا لازم اقابل ريم واقولها انا مش هعمل كده لا …….
_________________
ف اوضه شكلها غريب …
يونس : اه دماغي انا فين ريممم
بيبص جنبه بصدمه
مريم !
انتي بتعملي اي هنا قوميي احنا فين
مريم بتفتح عنيها: اهه استني يا ماما هقوم دلوقت و

 

صويتتت من مريم
انا فينننن انا كنت لابسه فستان اي ده انا كنت مع ريم
يونس احيييه انت عملت اي انت بتحب ريم !!!
يونس : والله ما عملت حاجه انا اخر حاجه فاكراها كنت مع علاء عند عربيه سوده كانت بتجري ورانا و…….. فين علاء
مريم : معرفش انا علاء بعتلي مسدج قالي انزله تحت و في ناس مش فاكره شكلهم حطوني ف عربيه
يونس: احنا اتخدرنا
مريم : تفتكر مين اللي يعمل كده وعايز مننا اي
يونس: معرفش
مريم: احنا لازم نروح لريم بسرعه…..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ريم ويونس)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى