رواية ريم وكبرياء ادم السيوفي الفصل السابع 7 بقلم فوفه
رواية ريم وكبرياء ادم السيوفي الجزء السابع
رواية ريم وكبرياء ادم السيوفي البارت السابع
رواية ريم وكبرياء ادم السيوفي الحلقة السابعة
ادم بحذر وحده=قسما بالله يا ادهم لو قربت منها ولا حتى كلمتها هتشوف وش تاني
ادهم بسخريه= بس هيا عجباني انا برضو وحلوه اوي
ادم بعصبيه وصوت=انت ايييه عاوز اعرف ملة اهلك ايه انا بقولك مره تانيه اهوه يا ادهم وعزة جلال الله لو قربت منها هموتك وكمل ببرود انت كده كده ميت للعالم مش فارقه يعني
ادهم=هههههههههه والله جت على دماغي اني اخد مكانك
ادم=تفتكر مش هيلاحظو الفرق بينا 😏انت نفس شكلي اه بس مش نفس طبعي انا انضف منك بمليون مره
وكان هينزل من المركب
ادهم بصوت عالي =هاخدها يا ادم وهندمك على كلامك ده
ادم بصله=😏وريني انا عاوز اندم ومن النهارده لا انت اخويه ولا اعرف
وهوا نازل سمع صوت بنت بتصرخ بص لأدهم بكره ونزل للمخزن لقاها بنت في عمر ال14او13
ادم بصلها بحزن= انتي كويسه
البنت بتبعد وخايفه ببكاء=متلمس*نيش والنبي انت عايز مني ايه
ادم بحنيه=متخافيش انتي هتروحي الاهلك ومحدش هيقربلك
وفك عقدة ايدها ورجلها وقالها =حد عمل فيكي حاجه
البنت هزت راسها بمعنى لا وقالت= ضربتني برصاصه في رجلي ليه
ادم بحزن شديد ودمعته نزلت غصب عنه=مش انا ده توأمي ادهم بس مش هيعملك حاجه واشتالها وطلع بيها على المستشفى
في المستشفى
ادم=في ايه يادكتور طمني
الدكتور =احنا طلعنا الرصاصه وهيا نص ساعه وتفوق
ادم=تمام
في فيلة قاسم
قاسم=انا مبقتش فاهم يابابا
والد قاسم=في ايه يابني
قاسم=يعني سلمى دلوقتي بتقول ان قاسم ملمسهاش ولا عملها حاجه
والد قاسم=طب روح لواحده من البنات
قاسم=مانا روحت وده مدوخني اكتر
والد قاسم=ازاي
فلاااش
في مكان شعبي كده دخل قاسم
قاسم=انت احمد متولي
احمد=ايوه حضرتك مين
قاسم=انا اللواء قاسم اسماعيل الدسوقي
احمد=خير يابني في حاجه
قاسم=انا عاوز خلود بنت حضرتك
احمد=يابني في ايه متقلقنيش
قاسم =مافيش ياعم احمد بس عاوزها في كلمتين وانت هتبقى موجود
احمد =تمام يابني … ياخلود يابنت ياخلوود
خلود=ايوه يابابا خير
احمد=البيه الضابط عايزك
خلود =خير حضرتك
قاسم=اقعدي عاوزك في كلمتين
خلود قعدت= خير
قاسم=ايه حكايتك انتي وادم وليه قولتي انك روحتي بمزاجك
خلود بتوتر = ا..اصل ..ااا.اصل
قاسم=متخافيش قولي كل حاجه
خلود=اصل اللي اعتدى عليها اسمه ادهم مش ادم
قاسم بصدمه=اييه
خلود= هوا شبه ادم بالضبط في كل حاجه بس ادم لما جه كانت متعصب اوي وقاله مش هتبطل النجاسه دي
ادهم=ياعم بقولك بيعجبوني
ادم ضربه=اختفي البوليس جاي دلوقتي
ادهم جري وانا قلتله ليه خليته يهرب
ادم=هقولك كل حاجه بس قولي ان انا متقوليش حاجه عليه
انا قتله تمام بس لقيت ادهم جاي وفتحلي فيديو وانا معاه وقالي قولي انك روحتي بمزاجك والا هنشرو وانا خفت وقولت كده
قاسم بصدمه= انتي متأكده من كل كلمه قولتيها
خلود=ايوه متأكده
قاسم=عن اذنكوو انا
بااك
قاسم=ده كل اللي حصل
اسماعيل =يعني ادهم لسه عايش
قاسم=ادهم مين
اسماعيل =ادهم السيوفي توأم ادم السيوفي
قاسم=انت بتقول ايه
اسماعيل قاله كل حاجه عن ادهم(هتعرفو بعدين قال ايه )
قاسم =تمام انا عرفت انا هعمل ايه
اسماعيل =هتعمل ايه
قاسم =هقولك كل حاجه بس في وقتها
في المركب
علي بعصبيه=يعني احنا نخلص من سلوى تجيلنا البنت دي
ادهم=مش عارف اعمل ايه لازم نخلص منها ولا منه
علي =يبقى تخلص من ادم وانت خد مكانه
ادهم=تصدق فكره اهو بالمره اظهر للعالم
علي=اظهر وبان عليك الامان
وضحكو هما لتنين
في المستشفى
ادم=ازيك يا انسه
=انت عايز مني ايه
ادم=مش عاوز حاجه اسمك ايه
=سليمه
ادم ابتسم=عاشت الأسامي حافظه رقم حد من اهلك
سليمه=ايوه حافظه
ادم=تمام بس الاول في حد قربلك منك ولمسك
سليمه= لا مافيش
ادم=تمام خدي التليفون واتصلي على اهلك
سليمه بفرحه= شكرا بجد متشكرا اوي
ادم=ولا يهمك بس انتي كلميهم
كلمت اهلها واهلها جوم للمستشفى وقالتلهم كل حاجه
والد سليمه=انا متشكر يابني من غيرك بنتنا كانت هتضيع
ادم=ده واجبي استأذن انا
طلع من المستشفى متعصب وكسر شبك العربيه بأيده واتصل بأدهم
ادم=انت ايه يا اخي حتى الاطفال مش سايبهم
ادهم=البنت جامده اوي مكنتش هسيبها بس شفت انها محتاجه تتعالج سبتك تاخدها بس وضحك ضحكة شر
ادم قفل وراح لمكان فاضي وفضل يصرخ بأعلى صوت= هوا في اييييه ليييه كده كلهم بيجرحوني ليه حتى اخويه توأمي مش بيحبلي الخير ليه
وقعد ببكاء وانهيار هوا انا ليه مش بفرح ومبشوفش الحب من اللي بحبهم اللي حبيتها زمان خانتني مع اكتر صاحب بحبه واللي بحبها دلوقتي مش قادر اقربلها عشان خايف عليها من اخويه وضحك ضحكه هستيريا حتى توأمي اللي هوا توأمي عاوز يكسرني وكمل بغضب وديني مانا سايبك اكتر من كده يا ادهم انت ميت بنسبالي وهمو*تك والله همو*تك يا ادهم
وركب عربيته وساق بكل سرعه وراح للفيله
ام ادم=خير يااده… سكتت شويه ادم مالك في ايه يابني
ادم بغضب وصوت عالي=سيبوني لوحدي ولو حد كلمني هخسرو مش عاوز اشوف حد فيكم انتو سبب ضياعي ودماري ابعدووووووو عني ارحمووني بقا خلاص تعبت
ودخل اوضته ورززع الباب وقفله من طوا
ادم=جه وقت حسابك يا ادهم ياسيوفي وهمو*تك
اتصل على قاسم
قاسم=الو يا ادم
ادم=عارف انك ضابط وكل حاجه وانا دلوقتي عاوزك كاضابط
قاسم بصدمه=تمام بس في ايه
ادم=البت اللي قلتلك في خطر حاول تلاقيها ويحميها
قاسم=ريم بنت خالتي هيا بخير بس من مين
ادم= بنت خالتك مين البنت للي قلتلك عليها يابني
قاسم=ماهيا بنت خالتي بس ليه مقلتليش
ادم قطع كلامه =انا هجيلك واقولك كل حاجه بس خلي بالك على ريم
قاسم =تمام
وقفلو
ادم لنفسه=مش هسمح الماضي يدمر مستقبلي ولا حبي انا هعمل المستحيل عشانك يا ريم لو امو*ت مش هاممني بس تبقي بخير
في المركب
علي بصدمه=يانهار اسود يا ادهم
ادهم=في ايه يابني
علي=قاسم طلع ضابط
ادهم بصدمه=انت بتقول ايه
علي سمعله التسجيل
ادهم=لازم نخلص منه بأسرع وقت
علي =تمام
علي اتصل على رقم
علي=الو
مجهول=الو ياباشا
علي=عاوزك تخلص من قاسم صاحب ادم حالا تمام
مجهول= تمام
قفل المكالمه
عند ريم ومحمد في الجنينه بتاعت الفيله
ريم=حمودي
محمد=من الاخر عاوزه ايه
ريم=خالتي وحشتني
محمد=بكره
ريم ببكاء =لا انا عاوز اروح دلوقتي
محمد=طيب خلاص خلاص روحي اجهزي
ريم =طياره
عند قاسم مستني ادم بره الفيله وجوم محمد وريم
قاسم=يا محاسن الصدف عارفين مين جاي
محمد وريم=مين
ادم وراهم=انا
محمد=ايه مش فاهم حاجه في ايه
ادم=هقولك بس ريم لازم تحموها كويس في خطر عليها من توأمي
محمد=توأمك
ادم =ادخلو جوا وهنفهم
وسمعو صوت رصاصه
لف ادم بصدمه=ريييم
ريم غرقانه في دمها=ب..انا..
محمد بدموع=والنبي ياريم امسكي نفسك شويه انا مش هعيش من غيرك
ادم بدموع وصوت عالي=هقتلك يا دهااااااااااام
قاسم بعصبيه=وانا معاك يا ادم
ادم= ريم اصحي انتي وكويسه صح
اشتالها الى المستشفى
محمد بدموع وعصبيه=لو حصلت حاجه لريم انا مش هيكفيني فيها عيلتك كلها
ادم بأنهيار=انتو ليه جايين عليا ليه دايما انا اللي بتحاسب انا بحبها اماى وازاي معرفش بس بحبها انا بسبب كبريائي استحملت كتير وكنت شايف نفسي بس حبيتها ومش هسمح لحاجه تحصلها انا رايح لأدهم
قاسم حاول يمسكو وقاله=طيب اهدى بس خلينا نطمن على ريم ونعمل اللي انت عايزه بس نطمن
ادم بعصبيه=انا مش شايف قدامي يا قاسم سيبني امشيله ويا قاتل يا مقتول
وراح وصل للمركب
ادهم بضحكه=انت جيت بالسرعه دي مكنتش اعرف بعد موت صاحبك تيجي
ادم انهال منه من الضرب وعينه دموع وجع والم على ريم=انت اتجننت تبعت واحد يموت البنت اللي بحبها انا هموتك قبلها ومش هسيبك
علي=اهدى يادوومي مش كده بضحكه مستفزه
ادم بصدمه وضحكه هستيريا وصقف=عال العال كل اللي كنت فاكرهم ماتو عايشين لا بجد برافو اول واحد ادهم والتانيه سلوى والتالت انت فاضل مين كمان
علي =لا بجد انت مغفل يعني انت مصدق ان سلوى خانتك معايه بص بص
وشاف الفيديو لما قالتله ابعد يا ادم
ادم بصدمه=مش فاهم
علي =كنت مخدرها وكانت شايفاك انت وعض شفايفه وغفزله وقضينا احلى ليله سوا
ادم=انتو ايييه انتو متأكدين انكم بشر انتو مستحيل تكونو بشر
ادهم طلع سلاحه=خلاص وقتك في الدنيا انتهى دومي وضحك
ورمى رصاصه
ادم بتألم=ااه
في المستشفى
قاسم=ادم في خطر
محمد=مش فاهم
فلاااش
قاسم وهوا ماسك محمد
قاسم =اهدى بس نطمن على ريم
وقدر يحطله جهاز تجسس
بااك
قاسم =خليك انت مع ريم انا لازم الحق ادم ادم بموت
في المركب
ادم حط ايده على كتفه= انت مستحيل تكون اخويه مستحيل
وضرب فيه رصاصه تانيه
في العربيه
قاسم بصوت عالي =ااااادم بالله عليك اهرب اعمل اي حاجه …..الو يابابا
اسماعيل =الو
قاسم=عاوز قوات دلوقتي تروح على مركب اللي في المينا اللي قلتلك عليها ادم بيموت
اسماعيل =تمام
وقفل
قاسم ببخبط الدركسيون=متستسلمش يا ادم حارب
في المركب
ادم وقع ومسك بطنه= اشهد ان لا اله الا الله واشهد ان محمد رسول الله
وفقد الوعي
علي=ياله نرميه في البحر
ادهم=ارميه
وسمعو ضرب رصاص
علي بصدمه……
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ريم وكبرياء ادم السيوفي)