روايات

رواية ريم وكبرياء ادم السيوفي الفصل الخامس 5 بقلم فوفه

رواية ريم وكبرياء ادم السيوفي الفصل الخامس 5 بقلم فوفه

رواية ريم وكبرياء ادم السيوفي الجزء الخامس

رواية ريم وكبرياء ادم السيوفي البارت الخامس

رواية ريم وكبرياء ادم السيوفي
رواية ريم وكبرياء ادم السيوفي

رواية ريم وكبرياء ادم السيوفي الحلقة الخامسة

في فيله قاسم
قاسم =زمانه ادم دلوقتي مع اللي هيخليه يوصلك
ريم بعدم فهم= مين وبيعرفني منين
قاسم=كل حاجه هتعرفيها في وقتها
ريم =انا ابتديت اخاف منك
قاسم بضحكه=يابنتي اوعك تنسي اني ضابط ومش كل اسرار القضايا لازم اقولها
ريم =معرفش ليه خايفه
محمد=تخافي وانا موجود معاكي هزعل
ريم ببرائه طفوليه= انلاء اش خايفه خلاث
قاسم ووالد قاسم ومحمد ضحكو
عند ادم
ادم=بس انتي متي
مجهوله وبضحكه=لا ممتش انا فبركت خبر موتي
ادم بعصبيه =عشان تبقي مع عشيقك اللي خنتيني معاه صح
مجهوله وبنضرة عطف=والله انت غبي و كبريائك ده هيوديك في داهيه فوق يا ادم انا مخنتكش والله العظيم ماخنتك ولا فكرة اخونك
ادم بسخريه= مخنتينيش ااه قصرو يا سلمى انتي وصلتيلها منين وعرفتي حكايتها منين
سلمى= مش مهم المهم اني عرفت انك عاوزها وطلعت تليفونها مش هيا دي اللي انت عاوزها
ادم بذهول=ده بجد هيا عجبنتي اوي الاقيها فين دي
سلمى=اديك عنوانها بشرط
ادم=ايه هوا

 

 

سلمى=تقتلها لما تخلص
ادم بعصبيه=مش هيحصل
سلمى =خلاص هموتها انا
ادم خنقها وبصوت عالي=لو سمعت ان حصلها حاجه هدفنك وانتي حيه انتي فاهمه
سلمى بسخريه=وانت هتعرف منين
ادم بحده=مالكيش فيه انا بحذرك اهوه يا سلمى لو حصلها حاجه مش هرحمك فاهمه ولالا
سلمى وهيا مستغربه من فاهمه ردت فعله = فاهمه وده العنوان بتاعها
ادم= تمام وغوري من وشي بدل ما اموتك
سلمى مشيت لنفسها=هوا ماله اتعصب كده ليه ماهوا عاوز يدمرها ازاي مش عاوز يموتها وركبت عربيتها ومشيت
ادم لنفسه= انا مش عارف ليه اتعصبت كده ليه اتضايقت لما قالتلي موتها وركب عربيته مشي
سلمى =الو يا قاسم انا قدام الفيله
قاسم=تمام ادخلي وخلي ماما تدخلك المكتب
سلمى= تمام
قاسم لمحمد =دي اللي قلتلك عليها وعرفت كل حاجه عن منها
محمد=تمام
سلمى =السلام عليكم
الجميع وعليكم السلام
قاسم =ها قلتي لأدم واديتله العنوان
سلمى=ايوه
قاسم=وقلتيله كل اللي قلتهولك بالحرف
سلمى=ايوه بس
قاسم=بس ايه
سلمى =لما قلتله اقتلها لما تخلص اتعصب وقالي لو حصلها هدفنك وانتي حيه وكلام من ده مش فاهمه ليه
قاسم=تمام اوي
محمد=في ايه
قاسم=هوا كده ابتدى يعجب بيها ودلوقتي عاوزها ملكه هوا وبس يعني جواز وحب وكده
محمد برفعة حاجه=نعم ياروح امك
قاسم بضحكه=بص احنا هنبقى على خطتنا الاولى بس في خطه تانيه
محمد =هيا ايه بقا يادلعدي
قاسم بضحكه=بص هوا لو اللي في بالي صح مش هيخطفها

 

 

محمد=بمعنى
قاسم=يعني هيحاول يتكلم معاها
محمد ومسك اعصابه بالعافيه =لخص عشان مقومش اعمل معاك الواجب
قاسم=افهم ياغبي مش كده
محمد=هات من الاخر عايز ايه
قاسم =يعني هوا احتمال كبير جدا يروح للنادي عشان يتكلم معاها
محمد=وبعدين
قاسم=هقولك ووجه كلامه لريم بصي انتي متقوليش اي حاجه لفاطمه عشان هيا جارته وهتحكيله
ريم=وانت عرفت منين
قاسم =يابني فهم اختك اني ضابط مش اي كلام
ريم=تمام وبعدين يعني مش فاهمه اعمل ايه
قاسم=اتكلمي معاه
محمد بعصبيه=انت بتقول ايه
قاسم=هبقى معاها بسماعة بلتوث
محمد =وبعدين
قاسم=متنساش اني صاحبت ادم يعني عرفت طبعه كويس وبفهمه كويس
ريم=ايوه وبعد ماتكلم معاه يعني اعمل ايه
قاسم بص للساعه=بصي هوا هيتصل دلوقتي يا اما هيقولي لقيتك وعاوز يخطفك يا اما هيقولي اشيلك من دماغي
وبعدها بدقايق رن ادم
قاسم غمزلهم=انا فاهمه كويس هفتح السبيكر محدش يتكلم
الجميع= تمام
قاسم=الوو يا يابرنس عامل ايه
ادم=بقولك ايه
قاسم=قول
ادم=شيل البت من دماغك
قاسم =بت مين
ادم =اللي حكيتلك عليها
قاسم=ليه بقا
ادم بصوت عالي=بحبها يا قاسم بحبها ومش هسمح لحد يعملها حاجه هموت اي حد يفكر يعملها حاجه
قاسم بصدمه وعارف ان كلام ادم من قلبه=طيب اهدى انت دلوقتي وانا مش هدور عليها بس انت قابلتها ولا ايه
ادم=لا بس قابلت خطيبتي السابقه وهيا اللي ادتني العنوان وقالتلي اقتلها
قاسم بصدمه تانيه=اييه خطيبتك
ادم=ايوه مالك
قاسم=لا مافيش بس انت قولت ماتت

 

 

ادم=اهو ده اللي حصل
قاسم =تمام اقفل دلوقتي عندي كذا حاجه اعملها دلوقتي
ادم=سلام وقفل
قاسم بعصبيه مسك ايد سلوى بقوه=انتي ليه مقولتيش انك خطيبته السابقه
سلوى ببكاء = كنت هقولك بس خفت
قاسم =خفتي من ايه وبطلي عياط
ريم =سيب ايدها يا قاسم
قاسم ساب ايدها= قولي خفتي من ايه وانتي عارفه اني بعمل كده عشان اخد حقك منه
سلوى بتوتر=عشان انا و ..
قبل ماتكمل كلامها اغمى عليها
قاسم بخضه=سلوى سلوى قومي
وجاب ميه بيرش عليها ومصحيتش شالها وراح بيها للمستشفى بعد نص ساعه طلع الدكتور
قاسم=في ايه يادكتور طمني
الدكتور =صدمه عصبيه ومحتاجه ترتاح ومتعرضوهاش لضغط عصبي
قاسم بوجع= تمام ..ممكن اشوفها
الدكتور =اتفضل
قاسم دخل وقعد جمب السرير وهيا نايمه=انا اسف اسف ياسلوى مكنش قصدي بس انا بحبك وبغير عليكي انا معترفتش بحبي ليكي لحد دلوقتي عشان اخد حقك الاول واعرف هوا ليه عمل معاكي كده ولما قال انك خطيبته السابقه مكنتش شايف قدامي كنت غيران سامحيني
وسلوى سامعه وعامله نفسها نايمه وكانت مبسوطه من جواها بس مجروحه من ادم
في الصبح
قاسم صحي ولقاها لسه نايمه حط ايده على خدها =والله هاخد حقك بس سامحيني
وبقا يفكر في كلام ادم=ازاي بيحبها وليه عمل كده في سلوى انا لازم اعرف كل حاجه انا هروح للبنات اللي عمل فيهم كده عشان اسألهم
سلوى= صباح الخير
قاسم بلهفه=انتي كويسه
سلوى=الحمدلله كويسه
قاسم بحزن=انا اسف
سلوى =انا بحبك
قاسم بفرحه=انتي قولتي ايه قولي تاني كده
سلوى بخجول=بحبك

 

 

قاسم =وانا كمان بحبك
سلوى=انا عاوزه اقولك حاجه مهمه عشان متقولش انا ضحكت وخبيت عليك
قاسم=قولي
سلوى وهيا بتحكي
فلاااااش باك
مجموعة شباب موجودين في بار وبيشربو
ادم =ايه ياحبيبتي مالك
سلوى بتوتر=عاوزه اروح مش مرتاحه
ادم=في ايه خليكي شويه
سلوى بصوت عالي =بقولك عاوزه اروح مش مرتاحه هنا
ادم=طيب خمس دقايق ونروح
سلوى بتوتر=تمام
علي=Hey Guys
ادم =فينك من مده مختفي واحشني يابن الأيه ‘بقلم غفران المنفي ‘
علي =مشاغل الدنيا بقا ازيك سلوى
سلوى=الحمدلله وانت
علي =الحمدلله….انا هروح ارقص شويه
ادم=جاي معاك …تيجي معانا ياسلوى
سلوى =لا انا هقعد هنا روحو انتو
وراحو يرقصو وبعدها علي بص لسلوى لوحدها وراح جابلها عصير وحط فيه مخدر من غير ماتعرف
علي=خدي اشربي
سلوي=لاشكر
علي=ده عصير على فكره مافيهوش حاجه
سلوى خدته =شكرا
علي بنضرة شر=اشربي
سلوى بعد ماشربت حست بدوخه وعلي عرف ان المخدر عمل مفعوله
علي =تيجي معايه
سلوى=فين
علي=تعالي بس مش هتندمي

 

 

سلوى=تمام
علي بص لأدم لقاه لسه بيرقص مسكها من ايدها =يله
وراحت معاه ووصلو فندق
سلوى=هوا انت جايبني الفندق ليه يا ادم
علي=مافيش ياحبيبتي
سلوى=ماشي
وطلعو للأوضه “بقلم غفران المنفي ”
علي شدها من خصرها =وحشتيني اوي يا حبيبتي
سلوى=سيبني يا ادم
علي شدها اكتر=ليه ياحبيبتي موحشتكيش يعني
سلوى فقدت سيطرتها=لا وحشتيني بس
علي حط ايده على بقها =هششششش طالمه وحشتك مافيش بس
والتهم شفايفها بقوه
صحيت سلوى وحاسه بصداع وشافت نفسها من غير هدوم وبتحاول تفتكر اللي حصل شافت علي جمبها من غير هدوم
سلوى بصوت عالي=علي قوم
علي=تؤتؤتؤتؤ فيي ايه ع الصبح كده
سلوى =هوا ايه اللي حصل
علي حكالها اللي حصل
سلوى ببكاء =انت انسان حقي**ر
باااك

 

 

قاسم بألم= اهدى اهدى مافيش حاجه
سلوى ببكاء وشقات =ادم افتكر اني خنته من غير مايسمعني
قاسم =انسي اللي فات وادم وعلي اللي جاي كله انا وبسس انسي
سلوى =يعني انت مش هتسيبني
قاسم=اسيب روحي انتي بتحلمي
سلوى=بحبك اوي
قاسم=وانا بعشقك

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ريم وكبرياء ادم السيوفي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى