رواية رولياني شقلبت كياني الفصل الرابع 4 بقلم إسراء ابراهيم عبدالله
رواية رولياني شقلبت كياني الجزء الرابع
رواية رولياني شقلبت كياني البارت الرابع
رواية رولياني شقلبت كياني الحلقة الرابعة
سليمان بيدرب يحيى، ولكن سمعوا صوت كعب عالي، وصوت رقيق نظروا وبعدين استغفروا ربنا
قربت منهم وقالت: عايزه أتجوز
سليمان وقف مصدو*م، ويحيى مذهول وقالوا: إيه؟!!
عند ميسون خرجت من الجامعة وكان شخص يراقبها ويمشي خلفها، وهى لاحظت ذلك وسرعت خطواتها
الشخص سرع خطواته أيضًا، وهى صدرها بدأ يعلو ويهبط وتدعي ربنا إنه يحفظها
إلى أن قرب منها، ومسك يديها وهى صر*خت
عند يحيى وسليمان قالت ولاء: بقول عايزه أتجوز حد فيكم
سليمان ليحيى بهمس: هى تقريبًا اتلخبطت في العنوان ومفكرة دا مكتب للخطاب وكدا
يحيى بتفكير: إزاي يابني دا أنت حاطط على كل مدخل من جوا صور رجالة بعضلات
سليمان: ما يمكن يا غب*ي دي فكرت إن احنا عارضين صور للعرسان، فقول ليها بقى إن دا مركز للشباب
يحيى: لا يا حبيبي قول لها أنت، دا خا*يف أتكلم تقول إني العريس وتشق*طني وتمشي
سليمان: يبقى أحسن المهم إنها تمشي دا لو حد عرف ولا شافها هنا سمعتي هتبو*ظ هيقولوا هو دا سليمان اللي بيغض بصره عالبنات جايب بنات بذات نفسها شغله
يحيى: يعني ترضاها على أخوك وسمعتي تبو*ظ ومحدش يرضى بيا وأقعد جنب أمك
سليمان: يا غ*بي ما هى هتتجوزك وبعدين إيه تقعد جنب أمك دي، البنات اللي بتقول كدا، شايف بتبصلك إزاي تقريبًا معجبة بيك وشوية هتحبك وتغرم بيك وقلبك وقلبها يتحدوا
يحيى خب*طه وقال:أنت اتجنن*ت أنت بتبيعني؟! طب استنى بقى
ولاء بز*هق: أنتم بتقولوا إيه لبعض؟ مين منكم العريس؟
يحيى شاور على سليمان، وأيضا سليمان شاور على يحيى
ولاء بذ*هول: يعني هتجوز اتنين؟! واوووو
بقلم إسراء إبراهيم
يحيى: معلش هدخل الحمام أصل القو*لون قام عليا وكمان حاسس بحمو*ضة قوية، ولما أطلع ألاقي المأذون جوزوكم سلام، وجري على الحمام
سليمان بصد*مة من أخيه قال: دا دبسني فيها أنا خا*يف منها لا لا مش خا*يف متو*تر بس يارب استرها
أنا خا*يف على شر*في إيه دا بتبصلي كدا ليه؟
ولاء: لا مش بطال شكلك حلو ووسيم وهتنفعني
سليمان بصد*مة: حضرتك بتقولي إيه؟ إيه أنفعك دي؟
بصي أنتي جيتي المكان الغ*لط يا فندم
ولاء: ينفع تقول لزوجتك المستقبلية يا فندم وحضرتك قولي يا لولو
سليمان بصد*مة: لولو؟ بصي أنا عندي ارتجاج في المعدة أصل كلت بتنجان عالصبح وبطني بتوجعني وهجيب اللي بطني سلام شوفي مكان تاني
وجري على الحمام وقفل بسرعة عليه
يحيى كان مطفي النور وقال بهمس: مشيت!!!
سليمان بخ*ضة: أنت مين؟
يحيى: أخوك يا بني مشيت ولا لسه؟
سليمان: مش عارف إيه دي يابني بلاو*ي بتتحد*ف البنات اتغيرت ولا إيه؟ الواحد بقى خا*يف على نفسه
يحيى: ومين سمعك، اطلع كدا شوف مشيت ولا لأ؟
سليمان: وربنا ما أنا طالع، اطلع أنت، بس دخلت المكتب عندي إزاي؟ وزمان الناس اللي برا قالت عليا إيه؟ بص أنا هطلع أقولهم دي واحدة كانت بتسأل عن تدريب للبنات وكدا
يحيى: صح
سليمان: اطلع بقى شوفلي الجو
طلع يحيى بحذ*ر ويتلفت حوله يمين وشمال إلى أن وقف في منتصف المكتب
ولكن وجد شخص خلفه خب*طه وقال: بخ
يحيى قفز من مكانه وقال: يا ماما ونظر بصد*مة
ياترى هى ولا مين؟
عند روليان كانت فاقت، وكان والدها في الصالة يصلي صلاة الضحى
قامت روليان من على فراشها وهى تمسك رأسها، وتذكرت ما حدث ولكن لم تعرف أنه سراج
كانت تفتح الباب ولكن وجدت موبايلها يرن، أمسكته وقالت: السلام عليكم مين؟
الشخص:*******
روليان بصد*مة: إيه؟! إزاي؟
ياترى إيه اللي حصل؟ ودا عشان أختها أم لا؟ ومن الذي كان يمشي وراء ميسون؟