روايات

رواية روز الفصل الرابع 4 بقلم زينب سامح

رواية روز الفصل الرابع 4 بقلم زينب سامح

رواية روز الجزء الرابع

رواية روز البارت الرابع

روز
روز

رواية روز الحلقة الرابعة

بعد أن نامو الابطال في صباح اليوم التالي استيقظت روز من النوم وخرجت ومعها ملابس و روب لكي تستحم وكانت تتسحب لكي لا يراها هلال خرجت ولم تسمع له صوت كما أن باب غرفته مفتوح قليلا ذهت روز واستحمت وارتدت ملابسها و دخلت لطتمأن عليه طرقت علي الباب عدت طرقات ولم تجده في الغرفه لقد نزل الي الشارع
روز بأستغراب=ياتري رحت فين يا هلال
ثم ذهبت الي المطبخ لتحضر فطور فوجدت كل شيء كما كان أمس وعلمت أنه لم يفطر قبل نزوله صنعت الفطور وفي تلك الأثناء سمعت صوت هاتفه يرن لم تهتم به وظلت تصنع في الفطور ولاكن رن هاتفه أكثر من عشر مرات ذهبت روز لترى من المتصل فوجت شخص بأسم (حسان) رن هاتفه مره اخري اخذت الهاتف وردت
روز=الو مين بيرن
متصل=ا..ا…ا.لو.(الصوت كان بيقطع)
روز=متردي يلي بتتصليي في ايه نازله رن رن رن مخلاص ولا حبيبك وحشك ده لما يجيلي يا خطافه الرجاله يا جزمه
ثم أغلقت الهاتف بغضب حضرت الفطور وجلست لتتناول الطعام وسمعت صوت مفاتيح تفتح الباب نظرت فكان هلال أرجعت عيناها في الطبق مجدداً ثم أخذت لقمه كبيره في فمها وقالت (اتكلم كأن في بققكم لقمه كبيره 😂)
روز=نورت ياباشا كنت فين
هلال=مفهمتش منك ولا كلمه
روز بلعت بعض من اللقمه التي كانت تأكلها
روز=بقولك كنت فين
هلال=كنت بجيب شاي اشمعني
روز=اصل حبيبتك الي انت مسجلها ب حسان اتصلت و لما رديت عليها مردتش ترد وانا هزأتها و قفلت ف وشها السكه
هلال بصدمه حلت عليه=نهار ابوكي اسود هببتي ايه يا مصيبه انتي تعرفي حسان ده مين ده عقيد يا غبيه
روز بصدمه هيا الأخري=عقيد ازاي طب ما أنا رديت مقلش حاجه ليه
هلال=منك لله اشيخه اقولك ايه بس انا عارف ان نهايتي علي ايدك انتي
روز=يسطا أنا اسفه متزعلش
اتصل هلال ب العقيد وكان العقيد متدايق جدا من روز وكان يصرخ في هلال
العقيد=بقا أنا حضرت العقيد حسان الي بيخافو مني رجاله بشنبات حتت بت تقولي يا خطافه رجاله و جزمه ليه شيفاني سوسن ولا ايه
هلال =أنا اسف جدا يا حضرت العقيد اصل المدام أعصابها تعبانه شويه
العقيد=تمام يا هلال محصلش حاجه عاوزك في موضوع
هلال=خير يا فندم
استووووب؛ملاحظه بالعاميه……هلال بيشتغل محقق يعني بيحقق في القضايا وكده وكمان بيستجوب المجرمين احيانا لانه عنده برود اعصاب وفي نفس الوقت مسيطر….نرجع
العقيد=عاوزك تجيلي بكره بعد صلاة الجمعة
هلال=نعم حضرتك بتقول ايه يا فندم حضرتك عارف أن ده شهر العسل بتاعي وغير كده كمان أنا مقدم علي اسبوع بس
العقيد=يا اخي المتهم طالبك انت جبنالو ٢ من المحققين بس الولد مش راضي يعترف وبعدها لقيناه بيقول انا عايز هلال احمد واحنا قولناله ماشي
هلال بقله حيله=خلاص يا فندم بكره بعد صلاة الجمعة ان شاء الله هكون عند حضرتك مع الف سلامه
روز كانت جالسه تفطر وسمعته وهو يقول أنه سيذهب الي العمل غدا تضايقت جدا لانه لم تشبع منه بعد فهي لم تكن تتخيل أن الحلم يمكن أن يصبح حقيقه قالت
روز=انت ماشي بكره
هلال=اه هامشي بعد صلاة الجمعه
روز بحزن=تمام
هلال=هو انتي زعلانه اني هامشي
روز بتوتر=أ…أنا هزعل ليه يعني عادي ده شغلك براحتك
هلال بحزن=فكرتك هتزعلي عليا
روز=فكك وتعالي أفطر يلا
هلال=لا مش جعان
روز=هلال……..عشان خاطري تعالي أفطر معايا
هلال رجع خطوه إلي الوراء فهو يضعف عندما يسمع اسمه من حبيبته
تسريع احداث>>>روز و هلال فطرو وهلال شال مع روز بقيت الفطار و اخذ الموعين عشان يضعها في الحوض و روز وضعت الشاي علي النار و كانت ستغسل الموعين رأت هلال وهو يرتدي مريله المطبخ
روز=انت هتعمل ايه لاء اوع كده انا الي هغسل انهارده
هلال=لا خليكي انتي وانا هغسل الموعين
وبدأ فعلا في غسل الموعين
روز=يبني انت غسلت امبارح كفايه
هلال=لا عادي بس ممكن طلب
روز وهي تصب الشاي=اطلب
هلال=ممكن تجبيلي فوني من بره و الهاند فري معاكي
روز=تمام
وفعلا خرجت وجلبت له الفون وقالت
روز=خد اهو
هلال=طب بذمتك أنا هفتحه ازاي ده افتحيه انتي الرمز ٦/٢٤ وجنبهم قلب❤️
روز=ايه الرمز الغريب ده
انتبهت للرمز وقالت
روز=ايه ده ده يوم كتب كتبنا صح انت حاطط تاريخ كتب الكتاب رمز فونك
وبدأت روز في الرقص توتر هلال وقال بتمثيل
هلال=ايه ده هو ده يوم كتب كتبنا مكنتش اعرف اصل أنا كنت مودي الفون يتصلح وبعدين جيت اعمله رمز ف حطيت الرمز ده كده وخلاص
روز=اممم مطلوب مني اصدق عموما مصدقاك
هلال= افتحي الاغاني بقي خلي الواحد يفرح شويه
روز=اشغلك مين
هلال=نانسي عجرم اخصمك اه
روز بضحك=😂😂😂اسيبك لا
هلال=ملكيش دعوه يا بارده
شغلت فعلا روز نانسي عجرم ولاكن اغنيه غير اللتي أرادها هو
هلال=مش عارف ايه كيفك تغظيني بس ماشي الاغنيه دي أنا بحبها اصلا
بدأ يغني مع الاغنيه ويترقص
هلال بانسجام=مافيش حاجه تيجي كده أهدي حبيبي كده وارجع زي زمان
روز في نفسها=منسجم اوي ها طب ولله لمغيراها
غيرت فعلا الاغنيه وكانت الاغنيه التاليه هيا اغنيه [حدوته يا سلام.الاميره و الوحش]
نظر إليها هلال بغضب و شد السماعات من أذنه وهو يقرب عليها
هلال=بطلي برود وهاتي الفون
روز بعناد=لا يا هلال
وبدأو الاثنين في الانسجام مع الاغنيه وضع يده علي خصرها والاخرين امسك بها يدها وهيا وضعت يدها علي كتفه والاخرين في يده وبدأو في الرقص مثل كارتون الاميره و الوحش (غني معانا يسطي يلا❤️😂)
………..الاغنيه……………
من عمر الأيام♪♪
حدوته في قلبين♪♪
حتى مش أصحاب♪♪
و لأهون أسباب♪♪
تلقى ده مع دي♪♪
في تغيير بسيط♪♪
لو قاسي ماتلمحش♪♪
الإتنين خايفين♪♪
مش مصدقين♪♪
جميلتنا و الوحش♪♪
تن تن تن تن تن♪♪
هي كده يا بلاش♪♪
قصة الاندهاش♪♪
نفس حكاية الخوف♪♪
و القلب الملهوف♪♪
من الحلم ما يصحاش♪♪
تن تن تن تن تن ♪♪
من عمر الأيام♪♪
لحن في قلب القلب♪♪
القلب الي مال♪♪
للسحر الحلال
من العيون ينصاب♪♪
زي طلوع الشمس♪♪
و إزاي ما تطلعش؟♪♪
حدوته يا سلام♪♪
من عمر الأيام♪♪
عن جميلة و وحش♪♪
حدوته يا سلام♪♪
من عمر الأيام♪♪
عن جميلة و وحش♪♪

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية روز)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى