روايات

رواية روز الفصل الثالث 3 بقلم زينب سامح

رواية روز الفصل الثالث 3 بقلم زينب سامح

رواية روز الجزء الثالث

رواية روز البارت الثالث

روز
روز

رواية روز الحلقة الثالثة

~~~~~وبدأت في البكاء وكان رده عليها صادم لانه فجأة وبدون اي مقدمات ضمها الي حضنه نعم هاذا هو ما حدث روز في حيرة من أمرها حيث كان قلبه يدق دق رهيب وهيا الأخري توقفت روز عن البكاء ليس لأنها تريد التوقف بل من صدمتها عندما شعر أنها توقفت عن البكاء ابتعد عنها و عاد إلي الطريق مره اخري ولاكن في بال كل منهم سوال
روز في نفسها=قلبه كان بيدق جامد اوي كأنو بيحبني أو حاجه زي دي……لا لا مش معقول
هلال في نفسه=دقت قلبها دي معناها أنها بتحبني ولا يمكن عشان اتفاجئت ف حست بالإحراج ف قلبها دق لا لا بس ده كان قلبها بيدق لدرجه اني كنت سامع دقاته
وبعد صمت ساد ١٠ دقائق كان المتكلم هلال قال
هلال=متزعليش…
روز=ازعل علي ايه يعني
هلال=عشان أنا زعقتلك وكده
روز=تمام عادي محصلش حاجه
هلال بضحك=مهو بعد الحضن ده لازم ميحصلش حاجه
وفي نهاية حديثه غمزه😉
روز تضربه في كتفه برقه=بس ياض
هلال=ياربي واخد معايا واحد صاحبي أنا صح
ثم ضحك الاثنان وصلو الي المنزل وكان النور مازال قاطعا صعدو الي فوق بأنارة الكشافات فتح هلال الباب ثم وضع كل شي ما عدا الحلوى ثم قال
هلال=أنا هنزل اجيب حاجه من تحت وهاجي تمام
روز=خدني معاك أنا هخاف اقعد لوحدي
هلال=يا بنتي أنا هنزل عند العربيه تحت
روز بعناد=لا لازم اجي معاك والله أنا هخاف اقعد لوحدي
هلال بنفاذ صبر=يارب صبرني علي الهبل ده اقعدي هنا يما انا مش رايح حرب
روز=والله اعيط دلوقتي حالا اه منا ولا اي اي ولا زي زي وعليا وعلي اعدائي
هلال=يلهوي عليا يلا بينا يا بنتي خلصي
توجهوا الي السياره و هلال أخذ الحلويات و عندما صعد الي الشقه جلس علي الكنبه وهيا جلست علي الكنبه الأخري بجواره وبدأت في التقرب عليه واحده تلو الأخري
هلال بيكتم الضحك=لدرجادي خايفه
روز=بس بقي أنا اول مره اخاف كده
هلال=متيجي تلزقي فيا احسن
شعرت روز بالاحراج ثم ابتعدت قليلا
روز=كده حلو
هلال=ايوه كده احسن الجو حر و الواحد مش طايق نفسه وانتي بتشفطي الهوا
روز=نعم بشفط الهوا ماشي يسطا أنا هعرف اتعامل معاك كويس بس لما النور يجي
وفي تلك الأثناء عاد النور و نظر إليها هلال بمعني أنه ينتظرها أن تفعل له شيئاً ولاكن هربت هيا منه وقالت
روز=احم احم أنا قايمه اعمل اكل
هلال بضحك=ايوه اهربي عشان عارفه الي هيحصلك😂
روز تجاهلت كلامه ودخلت الي المطبخ وقالت في نفسها
روز في نفسها=يربي اعمل ايه أنا دلوقتي
وبدأت في التأقلم علي المطبخ وصنعت الطعام فعلا جهزت السفرة و عليها الطعام في تلك الأثناء كان هلال يستحم وخرج ل ينام استوقفه صوتها وهيا تقول
روز=هلال
هلال بحب في نفسه=اقسم بالله هلال طالعه منك تحفه
ثم أكمل بصوت عالي وقال بجمود
هلال=نعم
روز=مش هتاكل معايا ولا ايه
هلال=أنا عايز انام
روز=لا انتا شكلك جعان وبعدين يلا عشان تاكل
هلال=يا بنتي أنا مش جعان
روز=يعني هاكل لوحدي وبعدين مش جعان ازاي دي بطنك فضحتك يا بروو يلا يلا عشان ناكل ذهبت الي السفره وجلست وبعد قليلق جاء هو وجلس أمامها قالت روز بتقليد لكلامه وتريقته
روز=نينيني مش جعان نينيني
هلال=اسكتي يابت انتي وبطلي مناكشه فيا ها
وبالفعل انتهو من الطعام اخذت روز الاطباق لتغسلها دخل هو عندها في المطبخ
هلال=انتي بتعملي ايه
روز=هخسل الموعين
هلال=لا سبيهم أنا هخسلهم
روز لم تنتبه لكلمه وبعد أن انتبهت قالت
روز=تغسلهم انت ليه يعني طيب ما انا موجوده
هلال=سبيهم يا روز لو سمحتي
روز ابتعدت وهيا تفكر كم جميل سماع اسمها منه…………كان يرتدي مريله المطبخ ويهز في مقعدته من الخلف وهو يغني ويقول
هلال=حبيبي قرب بص وبص بص زعلان ازعل ازعل نص نص
روز بضحك=بص بص ايه بس يا بني ايه الي انت عامله ف نفسك ده
كانت الرغوه تغطي وجه التفت اليها بجسده كله ثم قال
هلال=تحبي اعملك زي
لم تنتبه روز من كلمته وفجأة وضع بعض من الرغوة علي وجهها
روز=يلهوز بالمنجا ايه الي عملته فيا ده
قال وهو ينشف يده ويخلع المريله
هلال=عشان متعيبيش عليا
ظلو يضحكو معاً وكل واحد منهم دخل ينام وهو يفكر في الاخر لحظات بسطه قربتهم من بعضهم وجعلت كل واحد منهم يتأكد من حبه للثاني ولاكن المرحله القادمه مرحله للاعتراف لبعضهم بالحب

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية روز)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى