رواية روح حازم الفصل السابع 7 بقلم دعاء عباس
رواية روح حازم الجزء السابع
رواية روح حازم البارت السابع
رواية روح حازم الحلقة السابعة
خرج الدكتور من عندها وهو بيطمنهم
منار ببكاء
هو في ايه يا دكتور بنتي كويسة مش كدا هي خلاص فاقت من الغيبوبة امال هي نايمة تاني ليه خليها تفوق وتكلمني مش قادرة استحمل اشوفها بالمنظر دا
اهدي يا مدام بنتك بخير دلوقتي هي بس جسمها ضعيف حبتين لان في الفترة الاخيرة كانت بتتغذي علي المحاليل.مش اكتر فهتلاقي جسمها ضعيف حبتين دا غير ان نفسيتها هتكون تعبانة شوية فبلاش تزعلوها او تخلوها تتعصب
حازم
شكرا يا دكتور
الشكر لله يا حازم بيه عن اذنكم
خرج الدكتور من عندهم كانو كلهم فرحانين جدا انها فاقت الا سناء وبنتها كانو خايفين ان هي وحازم يكملو مع بعض
بعد مدة
فاقت روح وهي شايفة ماهر وريهام نايمن جمبها ومنار ماسكة ايدها برضو ونايمة اتسحبت وخرجت للبلكونة بس شافت حازم هناك وهو بيشرب سجاير خدتها منو وهي بتطفيها في الطفاية
علفكرة السجاير مضرة بالصحة
بصلها بصدمة فكملت بمرح
ايه مفش حمدالله علي السلامة ولا اي….
مكملتش لانو كان شدها لحضنو
حازم
مش مصدق انك اخير واقفة وبتتكلمي معاي غبتي عني شهرين كاملين وانا كنت بتوجع اوي وانا شايفك كده
كانت مصدومة منو بس خرجت من حضنو وهي بتسال
شهرين ايه
هز راسو وقال
ايواا شهرين انت كنتي فغيبوبة طول الشهرين اللفاتو كلنا اتعذبنا في الشهيرن دول مرو ولا كانهم سنين علينا و…..
قطع كلاكو ريهام اللي بتجري عليها وبتحضنها وهي بتبكي
كده هونت عليكي تغيبي عني الفترة دي كلها انا اشتقتلك اوووووي وعندي كلام كتير اووووي عايزه اقولهولك
حضنهم ماهر وهو بيقول
خياااانة يا جدعان كدا تحضنو بعض من غيري ايه اتفقتو عليا ولا ايه خرجهم من حضنه وهو ببوس راس روح
انا اشتقتلك اوي اوي اوي يا روحي حمدلله علي السلامة
روح
الله يسلمك ثم اكملت بمرح وبعدين ايه الجو الملزق دا منك ليها اوعو كدا خنقتوني
ريهام
هو في حد يتخنق مننا داحنا معجبينا كتااار ويتمنولنا الرضى نرضى بس انت بس اللي ساكنة القلب يا روحي
ضموا بعضهم التلاتة من تاني
حازم كان هيموت من الغيرة وهو شايف ماهر حاضنها بحب رغم انو عارف انها اختو بس مش قادر يشوفهم كدا خرج من غير كلام
سمعو صوت شهقة فبصو لقوها منار واقفة وايدها في بقها علشان تكتم صوت عياطها
اتجهت ليها روح وهي بتقول
في اي بس ياماما بتعيطي ليه دلوقتي
ضمتها وهي بتبكي
ليا زمن طويل اوي مشفتكمش كدا انا اشتقيت للمتكم اوي وضحككم وهزاركم مع بعض اوعي تبعدي كدا تاني يا روح انا قلبي كان بيتقطع وانا شافاكي متوصلة فاجهزة
روح
خلاص يا مامي اهدي كدا وبعدين قدر الله وما شاء فعل دا كان قدري وكان مكتوب ليا كدا مش هنعترض عليه
منار
ونعم بالله يا حبيبتي ونعم بالله قالتها وهي بتضمها ليها بحب وخوف الام علي ابنها
ريهام
انا هنزل اقول لبابا انك فوقتي
سالم
اخيرا اتذكرتي يعني انو عندك اب
قال كدا وهو فاتح ايده لروح اللي اول ما شافتو خرجت من حضن امها وجريت عليه
منار بغيظ
انت علطول كدا سارق ولادي مني وبعدين تعالي هنا المفروض ان انا امك وتحبيني اكتر مش تروحي لابوكي وتنسيني وانا اللي كنت بعيط عليكي يخسارة بس
روح بحب وهي بضمهم الاتنين
انا بحبوكو انتو الاتنين اد بعض انتو اغلي حاجة في حياتي واجمل عيلة في الدنيا كلها
ماهر بمزاح وحزن وهمي
شوفتي يا اوختيشي من لقى احبابه نسى اصحابه اول ما بنتهم فاقت نسونا
ريهام
ايوا ياخويا اصل احنا غلابة اوي وملناش حد يحبنا عشان كدا
مناربحدة
تعال انت وهي كملت وهي بتشدهم من ادنهم
مش قولت ماسمعش حد يقول كدا تاني ها قولت ولا لا
ماهر بخوف مصطنع
عيل وغلط يا باشا مش هنكررها تاني وعد
ريهام
ايواا ياباشا اعتبرنا زي اولادك داحنا غلابة اوي
ضمتهم بحب
انتو ولادي يا اغبياء انتو مش عايزة اسمع منكو كدا تاني
روح بمرح
هو في ايه مش انا اللي عيانة ومفروض الحب دا يكون لي انا
سالم بمزاح وهو يقلد ريهام
اصل احنا غلابة اوي وملناش حد يحبنا
ضحكو كلهم وضمو بعض في جو اسري جميل
حازم كان متابعهم وتلقائي البسمة ارتسمت عليه وهو شايفهم اد ايه هم اسرة جميلة
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية روح حازم)