روايات

رواية روح الفهد الفصل الثالث 3 بقلم بسملة أحمد

رواية روح الفهد الفصل الثالث 3 بقلم بسملة أحمد

رواية روح الفهد الجزء الثالث

رواية روح الفهد البارت الثالث

رواية روح الفهد الحلقة الثالثة

في صباح يوم جديد يستيقظ بنشاط علي عكس عادته
واخد دوش ولبس ونزل تحت واخد معاه الاب توب
قاسم: صباح الخير جميعا
الجميع: صباح النور
قاسم: بابا احنا عندنا اجتماع ولازم نرجع القاهره هيتلغي ولا هتروح معايا
عبدالرحمن: مينفعش يتلغي اصلا هروح
قاسم بضحك وراح عند مامته: هيسيبك ويروح الاجتماع مش عادته دي
عبدالرحمن: ما انا مش هسيبك هاخدك معايا انت وريم علشان عارف ايه اللي هيحصل
ريم: وانا مالي يا لمبي انا مبشتغلش معاكوا
قاسم: البس يا معلم
ريم: انت تسكت خالص وراحت عند مامتها وحضنتها يرضيكي كده اروح القاهره ليه انا
قاسم وراح حضن مامته: في ناس بتشيط هنا حد بجيب مطافي
سوزان: قاسم عيب كده
قاسم: عيب هههه ده انا بحضنك بلعافيه
سوزان: معليش يا حبيبي

 

 

عبدالرحمن: والله حبيبك
سوزان: اسفه اسفه قوم يا قاسم بسرعه هنتضرب
قاسم: بابا انا هقدم ورق ريم في الكليه في القاهره
عبدالرحمن: ايوة علشان معدتش تسافر
ريم: حبيبي يا قاسم حبيب اختك ياض
قاسم: ياض
ريم: اهدي اهدي اسفه
قاسم: انا تقوليلي ياض
ريم: هدي يا ياض قظدي يا قاسم
قاسم: تاني بتقوليها تاني
ريم طلعت تجري وهو وراها ريم راحت عند روح واستخبت وراها
ريم: روحي انتي صحبتي شيلي جوزك
قاسم: روح ابعدي بعيد يرضيكي تقولي ياض
روح: لا ميرضينيش بس اهدي بس عيل وغلط
قاسم: واللي غلط يتعاقب
روح: هدي يا رمضان بس اهدي
ريم: ياض قظدي يا قاسم

 

 

روح بعدت: اتفضل اعمل اللي انت عايزه
قاسم: حبيبتي يا روح
وجري ورا ريم ومسكها
قاسم: انا تقوليلي ياض
ريم: اسفين يا باشا عيله وغلطت
قاسم: سماح المرادي
قاسم: روح احولك كليتك مع ريم للقاهره ولا هتفضلي زي ما انتي
روح: هحول مع ريم احسن
قاسم: تمام هحولك
روح: شكرا
قاسم: عفوا
عبدالرحمن: بابا ممكن اخد روح معانا
المناوي: ممكن بس فرح قاسم وروح الشهر الجاي
عبدالرحمن بص لقاسم اللي ضحك ليه: موافق طبعا وبص لسوزان : يلا جهزي الشنط ريم اطلعي جهزي شنطتك قاسم جهز شنطتك روح اطلعي جهزي شنتطك
قاسم روح وسوزان وريم: حاضر وطلعوا لفوق يجهزوا الشنط
بعد ساعه نلاقيه واقفين وبيودعوهم
روح قربت من باباه وحضنته

 

 

روح: بابا حبيبي اللي هيوحشني موت
الاب: ارجعيلي بسرعه يا روحي هتوحشيني خالص
روح: هرجعلك بسرعة البرق مش هتحس بغيابي اصلا
الاب: مين قال كده مكنش بيمر دقيقة وانتي مسافره غير لما الاقيكي في دماغي مقدرش محسش بغيابك يا روحي محدش يقدر ياخد مكانك روح فضلت تعيط في حضن باباها وهو بيطبطب عليها وبعدين راحت لجدها وحضنته
روح: هتوحشني يا جدي هرجعلك بسرعه
المناوي: ارجعيلي بسرعه يا روحي علشان البيت من غيرك مفيهوش روح
روح ضحكتله وراحت وقفت جمب ريم
سوزان وعبدالرحمن وريم في عربيه عبدالرحمن
وقاسم وروح في عربيته
روح: قاسم هو احنا رايحين فين دلوقتي
قاسم: المفروض اننا نروح علي القصر وبعدين اروح علي الشركه
روح: تمام
قاسم بتفكير: تيجي نخرج
روح: موافقه

 

 

قاسم: خلاص تعالي معايا الشركه وهنخرج بعدها
روح: موافقه بس مش هينفع لان اتفقنا مع عمو عبدالرحمن اننا هنروح البيت
قاسم: هنروح البيت ننزل الشنط
روح: ماشي
وبعد شويه وصلوا البيت نزلوا الشنط
عبدالرحمن: مش هتنزلي يا روح
قاسم: انا هاخد روح معايا يا بابا علشان خارجين
عبدالرحمن ضحكلهم: تمام
وركب العربيه وودع سوزان وراح للشركه
اما عند قاسم
سوزان: خلي بالك من روح يا قاسم
قاسم: من عيوني ياسوزي
ريم: مين لقا صحابه نسي احبابه
قاسم ضحك: بس يا بت

 

 

ريم: ماشي هعديها المرادي
قاسم مشي بالعربيه وروح معاه ومشي للشركه
ووصلو الشركه
قاسم مسك ايد روح ودخلوا مع بعض قابل عماد
عماد: ايه ده ايه ده قاسم عبدالرحمن المناوي ماشي مع بنت لا وكمان ماسك ايدها احنا اتطورنا خالص
قاسم: بس يلا مراتي
عماد: اه يا كلب البحر يا منتن تتجوز من غير ما تقولي بس علي العموم الف مبروك يا صاحبي
قاسم: الله يبارك فيك
عماد لروح: الف مبروك
روح: الله يبارك فيك
قاسم: يلا علشان الاجتماع ولا ايه
عماد: يلا
قاسم: اسبق انت وانا جايلك اهو
عماد: حاضر
قاسم لروح: تعالي يا روح هنروح علي مكتبي
روح مشيت معاه وراحوا للمكتب

 

 

في المكتب
قاسم: اقعدي هنا يا روح وانا هجيلك ولو عايزه تسمعي فيلم خدي اللاب بتاعي اهوا
روح ضحكتله: شكرا
قاسم: عفوا انا هروح الاجتماع هحاول متأخرش
روح: تمام
وراح قاسم علي الاجتماع
~~~~~~~~~~~~~
دخل قاسم وعبدالرحمن وعماد وعبدالرحمن تراس الطاوله وقاسم علي يمينه وعماد علي يساره وبداو الاجتماع
بعد ساعتين خلص الاجتماع وكان عبدالرحمن باين علي وشه الرضا من اللي انجزه هو وولاده لان عبدالرحمن بيعتبر عماد ابنه وطلعوا برا اوضة الاجتماعات
قاسم: بابا انا ماشي
عبدالرحمن: الا صحيح فين روح
قاسم: روح في المكتب مستنياني علشان نخرج
عبدالرحمن: تمام روح انت
قاسم: باي
عبدالرحمن: باي
~~~~~~~~~~

 

 

قاسم راح عند المكتب ودخل لقاها بتكلم حد
روح: تعالي يا قاسم كلم ريم
قاسم وهو بيقعد جمب روح: ريمو
ريم: بقولك يا قاسم احنا هنسهر النهارده انا وانت وروح وهنسمع فيلم بقالنا زمان مسمعناش فيلم وسهرنا
قاسم: موافق
روح: وانا كمان موافقه
قاسم: يلا باي يا ريمو
ريم: باي
قاسم: يلا
روح: يلا
وخرجو مع بعض وركبوا العربيه
روح: هنروح فين
قاسم: تعالي بس واهدي دلوقتي علشان مفاجأة
روح: حاضر
وراحوا للمكان المجهول

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية روح الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى