روايات

رواية روح الفصل الرابع 4 بقلم مجهول

رواية روح الفصل الرابع 4 بقلم مجهول

رواية روح الجزء الرابع

رواية روح البارت الرابع

روح
روح

رواية روح الحلقة الرابعة

جاسر‘‘‘بس انا جوزك دلوقتي يعني تغيري
روح‘‘‘‘بنرفزه خلاص خليك قاعد انا هغير في الحمام ومشيت من قدامو بسرعه قام ومسك ايديها ووداها للدولاب وطلع منو فستان وردي فاتح اوي واداهولها البسي ده وانا هستناكي تحت عشان نتغدا
روح‘‘‘شكرا مش عايزه آكل
جاسر‘‘‘قرب منها اسمعي الكلام احسنلك انا مستنيكي تحت وسابها ومشي
روح‘‘‘استسلمت للامر الواقع ودخلت خدت دوش وغيرت هدومها ولبست الفستان اللي كان حلو اوي عليها ومفصل جسمها كان بكم وساده حطت مكياج خفيف وسابت شعرها اللي كان واصل لبعد ظهرها كان اسود وناعم فيه تمويجات خفيفه زي موجات البحر ولبست صندل ابيض وخده معاها شال شيفون ابيض احتياطي عشان هي محجبه خافت لا اي راجل يدخل…. جهزت وخرجت من الاوضه ونزلت السلم بكل ثقه جاسر كان واقف مع واحده كانت لابسه فستان لقبل الركبه وضيق وشعرها اصفر وحاطه كل المكياج اللي في الدنيا في وشها وبتتضحك معاه بطريقه مقرفه ولازقه فيه… كانت الوقفه على بعضها غلط بس روح مهمهاش بالعكس كانت واثقه من نفسها في كل خطوه بتنزلها
جاسر‘‘‘سمعها نازله وادور يبص عليها اول ما شافها متخيلش انها من غير الحجاب حلوه اوي كده جسمها في الفستان وشعرها الاسود الطويل اوي وعنيها الغريبه اللي بتلمع كانت بسيطه اوي بس جميله زي الاطفال
روح‘‘‘راحت عليهم (السلام عليكم)
جاسر ‘‘‘فاق من خيالو ورد عليها اهلا احب اعرفك داليا السكرتيره بتاعتي وتعرف عني كل حاجه
داليا‘‘‘ اهلا بالعروسه اللي مش عروسه وبتضحك
روح‘‘‘اتغاظت اوي بس رسمت معالم البرود على وشها وقالت(اهلا وسهلا… بالسيكرتيره) انا روح
داليا‘‘‘اتضايقت اوي وسابتهم ومشيت
جاسر ‘‘‘كان من جواه بيضحك منها بس مسك نفسو وقالها يلا عشان ناكل وسبقها
روح‘‘‘مشيت وراه وهي ساكته دخلت اوضه السفره اللي كانت كبيره اوي وفيها اكتر من عشرين كرسي واحده من الخدم فتحت ليها الكرسي عشان تقعد روح ضحكت ليها وكلمتها بلغتها شكرا انا هقعد الخدامه دي اسمها ناتالي ضحكتلها اوي ومصدقتش تواضعها
الاكل اترص على السفره كان كتير ورح كانت قاعده مبتتكلمش بس داليا كانت عينها عليها وكلها حقد
داليا‘‘‘انتي عندك كام سنه يامدام روح
روح‘‘‘بصتلها 22سنه
داليا‘‘‘اتضايقت اوي لانها صغيره عنها بكتير (داليا كانت 30سنه بس مكنش باين عليها) وحضرتك خريجه ايه بقى
روح‘‘‘وهي مش طايقه نفسها ومخنوقه منها بس محبتش تريحها على طول(انتي بتسالي الأسئلة دي ليه حضرتك جايبالي عريس ولا حاجه)
داليا‘‘‘بضحك عريس ليه هو جاسر مش مالي عينك ولا انتي بتدوري على واحد للسنه اللي بعديها
روح‘‘‘كانت من جواها هتنفجر معنى كده انها عارفه كل حاجه ماشي وانا مش هخليكي تضايقيني(والله يامدام داليا او آنسه معرفش لو عندك حد ابقى قوليلي عليه عشان انا مبحبش اضيع وقت) وسابتهم وقامت وطلعت على اوضتها حاولت تقفل الباب ملقتش مفتاح دخلت الحمام وفضلت تعيط من اللي هي فيه وقعدت عالارض وفضلت كده اكتر من ساعه بعد ماحست انها بقت كويسه خدت دوش ولبست البرنص اللي في الحمام فتحت الباب وخرجت وقفت قدام المرايه تنشف شعرها ولما ركزت شوبع لقتو قاعد الكرسي اللي عند الباب وحاطط رجل على رجل وبيبوصلها اوي
روح‘‘‘ادورت بسرعه انت قاعد كده ليه مش تخبط عالباب
جاسر‘‘‘انا حر اعمل اللي يعجبني دي اوضتي ولا انتي ناسيه اني جوزك
روح‘‘‘لا مش ناسيه هي دي بردو حاجه تتنسي بس اللي اعرفو ان الواحد يخبط ولا انت إيه رايك ياجاسر بيه
جاسر‘‘قام من مكانو ومسكها من شعرها وقال انا محترم غصب عنك انتي اللي عندك لسان عايز يتقطع
روح‘‘‘وهي بتتوجع ااااه سيب شعري وابعد عني
جاسر ‘‘‘وقرب منها اوي انا هدخل الحمام اطلع اشوفك جاهزالي فاهمه والبسي اللي على السرير ده وزقها ودخل الحمام
روح‘‘‘كانت عارفه ان مفيش مفر قعدت عالسرير وفضلت تعيط كانت خايفه ومرعوبه بصت على السرير لقت قميص اسود قصير اوي وعريان مكنتش عارفه هتلبسو ازاي… قامت من مكانها وسرحت شعرها ولبست القميص وحطت مكياج خفيف وبصت لنفسها في المرايه كانت زي القمر بس حزينه اوي من اللي وصلت ليه.. انها تضحي بحياتها وبطفلها على حاجه هي معملتهاش ‘‘طلع جاسر من الحمام لقاها واقفه قدام المرايه وسرحانه محستش بيه وهو بيقرب عليها كانت واخده شعرها على كتف واخد فضل جاسر واقف يبص عليها فتره وقرب عليها اوي وحط ايدو على ظهرها
روح‘‘فافت من سرحانها على ايدو اللي على ظهرها جسمها كلو كان بيترعش ودموعها في عنيها غصب عنها… جاسر دورها ليه كانت روح رافعه عنيها في عنيه كانت عايزه تثبتلو انها قويه
جاسر‘‘‘قرب منها اوي وهمس في ودانها(مفيش حاجه عايزه تقولهالي قبل ما اتفاجئ)
روح‘‘‘بصوت مبحوح (قصدك ايه)
جاسم‘‘‘قصدي انتي عرفت انك كنتي مخطوبه سنه كامله وكنتي هتتجوزي كمان اسبوعين فلو في حاجه حصلت بينك وبينو قوليلي عادي
روح‘‘‘سمعت الكلمتين دول وزقتو بعيد عنها ورفعت ايديها وضربتو بالقلم وعلت صوتها(شوف بقى انت تلزم حدودك في الكلام معايا انا اشرف منك ومن عشره زيك وخطيبي اللي انت بتتكلم عليه ممسكش حتى ايدي ومش ذنبي انك مكنتش تعرف غير البنات الزباله اللي زيك)
جاسر‘‘‘فضل ساكت وقربلها ورفع ايدو وضربها قلم على وشها خلاها وقعت عالارض من شدتو ومسكها من شعرها ووقفها وقالها(ايديك متتمدش عليا تاني فاهمه ولو على اللى انتي بتقوليه فانا هتاكد دلوقتي ورماها عالسرير )؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
روح كانت في دنيا غير الدنيا كانت زي مايكون حد بيدبحها بسكينه بارده كانت ساكته حتى صوتها مطلعش ولا اتحركت كانت زي لوح الثلج واول ما جاسر خلص نام جنبها.. روح لفت نفسها بالملايه وحاولت تقوم من جنبو كانت هتقع من مكانها من كتر ماهي تعبانه بس هي مسكت نفسها ودخلت الحمام وفضلت تعيط وصوتها يعلى وصوت شهقاتها يخرج منها كانها ماصدقت انها تخلص منو كان صوتها عالى لدرجه ان جاسر كان سامعو بس كان ساكت وبيتصنع البرود
روح‘‘‘بعد كتير من وجودها في الحمام وهي بتعيط قام بصت على نفسها لقت جسمها كلو كدمات زرقه منو لانو كان بيتضايق اوي لما يلاقيها مش معاه ومش بتتحرك خدت دوش عشان جسمها يهدي ولفت جسمها بالفوطه طلعت ملقتهوش في الاوضه حمدت ربنا ولبست هدومها وصلت وراحت تريح جسمها اللي كان متعور ومتكسر وبعد محاولات كتير نامت روح نامت من تعبها

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية روح)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى