روايات

رواية روح الفصل الثامن 8 بقلم شيماء علي

رواية روح الفصل الثامن 8 بقلم شيماء علي

رواية روح الجزء الثامن

رواية روح البارت الثامن

روح

رواية روح الحلقة الثامنة

مراد /صقر يابني متعقدش الموضوع اكتر انا مش ناقص وجع قلب زياده انا حاسس وعارف انها بنتي
صقر /عمي انا بتكلم لمصلحتنا كلنا افترض ان مطلعتش بنتك واتعلقت بيها اي هيكون موقفك انت وزوجتك صدقني انتو الي هتندمو مش فارق بكرا عن النهارده غير ساعات بس
مراد / تمام فعلا مفرقش النهارده عن بكرا غير ساعات يعني استنينا 20 سنه مش هنستني 10 ساعات!
صقر / يلا نروح البيت ونتكلم هناك بس هروح اشوف الدكتور وهاجي
مراد/تمام علي ماتيجي هنكون جهزنا عشان نمشي
كاميليا /هو هيروح للدكتور لي؟
مراد/ التحذير المعتاد
كاميليا/ بس انا حاسه انها بنتي انا مش مصدقه يا مراد تخيل تكون بنتنا والله هعوضها عن كلي الي فاتها من غيرنا انا هعملها كل الي نفسها فيه واتحرمت منه

 

 

مراد/عارف يحبيبتي من غير ما تقولي والله بس مش حاسه ان الاحداث سريعه وكل حاجه بتحصل بسرعه وسهوله؟!
كاميليا/ دا توفيق ربنا لينا خير خير خير متقلقش ربك لما بكافئ حد علي صبره بييسرله كل حياته متقرقش وحط ثقتك فالله تعالي
مراد/ونعم بالله
صقر/يلا؟
مراد / يلا
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند روح
لم تتحدث مع احد منذ ان عادوا من المشفي انا اشفق عليها كثيرا فما تعرضت له لم يكن هيناً ابداً وتطور الاحداث بحياتها لم تستطيع ان تصدقه فكيف تصدق وهي من عاشت عشرين عاماً في سراب عشرين عاماً في كذب في هويه مزيفه حياتها مزيفه اهلها مزيفين لم تستطيع ان تصدق كل هذا فجلست علي الارض تبكي بحرقه علي ما حصل لها وعلي سنين عمرها التي ضاعت هباءً
ام رحمه/ بتعيطي ليه ها هو اي يعني الي حصل لدا كلو عماله تعيطي وسايبه المطبخ يضرب يقلب والشقه مش متروقه قومي يلا
روح بانفعال / اعيط ليه بعد دا كلو بتسألي انتي مستوعبه انتي بتقولي اي
قامت ام رحمه بضربها علي وجهها وقلت لها
ام رحمه / انتي بتعلي صوتك عليا يحيوا*نه يزبا*له
قومي غوري اعملي الي قولتلك عليه ولا انتي عارفه انا هعمل فيكي اي فاكره يروح
روح برعب / ح ح ح حاض ض ضر ه ه ه هقوم اعمل ب ب بس م م تعمليش هااا فيا ح حاجه بالله ع عليكي
ام رحمه بتشفي / يبقي قومي واعملي الي قولتلك عليه
قامت بالفعل روح لتبدء في اعمال المنزل وهي مرعوبه وتواصل ذكرباتها بالظهور امامها
فلاش باك

 

 

عندما كانت روح في السابعه من عمرها
ام رحمه / انتي يابله مكنستيش السلم لي ؟!
اي ده اي الي انتي مهبباه في هدومك ده انطقي
روح ببكاء / والله يماما وقعت وهدومي اتبهدلت من الطين مش كان قصدي والله
ام رحمه/ هو انتي يبت مبتشوفيش مش كمان عمله زي الترله بوزنك ده لا وكمان بتوقعي وتوسخي هدومك كمان مين هيغسلهالك ها
وتقوم بامساك روح من شعرها الذي يتميز بطوله الذي يصل الي منتصف ظهرها ولونه الاسود مختلط بالبني في مزيج رائع وتقول
ام رحمه / انا هعرفك ازاي متعمليش اي غلط تاني
روح / والنبي بلاش تشديني من شعري انا اسفه والله ابوس رجلك يماما تسامحيني مش هعمل كده تاني
ام روح/ اخرسي انا عارفه شغلي معاكي هعلمك الادب يروح
وتقوم بجلب حزام من الجلد باللون الاسود وتقوب بضربها حتي يتحول جسدها من اللون الابيض الي الازرق وبعض منه ينزف دماً من شده الضرب
تبكي بطلتنا روح حتي تتحول عينيها الزرقاء بلون البحر الي حمراء من كثره الالم والبكاء وهي تترجي امها ان لا تفعل ذلك لكن لا حياه لمن تنادي وتتركها امها لتذهب الي غرفتها لتعود وبيدها شيئ فتصرخ الفتاه ذات السابعه ربيعاً برعب قائلة

 

 

روح برعب / انا اسفه والله اعملي الي انتي عوزاه بس بلاش كده والنبي والنبي يماما ابوس ايدك ورجلك والله ما هعمل كده تاني
ام روح بعصبيه / اخرسي بقولك اخرسي مسمعش صوتك وتسدد لها ركله في معدتها تقع روح علي اثرها ارضلا وتتلوي فتقترب منها الام
روح /لاااااااااااااااااااااااااء

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية روح)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى