رواية روح الفصل التاسع 9 بقلم شيماء علي
رواية روح الجزء التاسع
رواية روح البارت التاسع
رواية روح الحلقة التاسعة
روح /لاااااااااااااااااااااااااء
باااك
رحمه/في اي بتصرخي لي
روح / لا مفيش حاجه
رحمه / طب كملي الي كنتي بتعمليه
اكملت روح اعمال المنزل علي اكمل وجه وذهبت لتنام لكن لا اخفيكم سرا كانت قلقه بشأن غداً فاكان نومها لس هنيئاً
استيقظت علي رنت هاتفها برقم مجهول
روح /الو
…/الو
روح/مين معايا
../لسه مسجلتيش الرقم اعتقد بعتلك رساله منه انا صقر
روح/ ايوا اسفه نسيت كنت محتاج حاجه
صقر/اه اجهزي علشان هنروح كلنا نجيب نتيجه التحليل بعد ساعه اجهزي ورني عليا
روح/ حاضر
بدات روح بتجهيز نفسها ارتدت فستان واسع ليداري وزنها حتي لا يتنمر عليها احد وربطت شعرها علي شكل كعكه ونظرت في المرآه بعدم رضا لانها تبدو كسيده بعمر ال40 عاما
روح/ الو
صقر/جهزتي
روح/اه هنتقاب ادام المستشفي تمام؟!
صقر/لا احنا هنيجي ناخدك متتحركيش سلام
واغلق الخط قبل ان تجيبه
روح/والله انك قليل الزوق بتقفل في وشي انا
بعد مرور نصف ساعه كان الجميع قد تجهزو للنزول لان صقر قد وصل
ابو رحمه /السلام عليكم
الجميع / وعليكم السلام
صقر/يلا
ركبوا جميعا السيارات وتوجهوا الي المشفي
مراد / لو سمحتي عاوزين نتيجه التحاليل بتاعتنا
الممرضه بعمليه / اهلا اتفضلو استريحوا التحاليل باسم مين
مراد باسم الانسه روح و مراد السيوفي و كامل سعيد
الممرضه /تمام دقايق وهجيبهولك وهدخلك للدكتور
ذهبت الممرضه وتركت الجو مشحون بالطاقه السلبيه والقلق مسيطر علي الجميع قطع السكوت هاتف صقر وهو يعلن عن مكالمه فذهب بعيدا عنهم
صقر /الو
…..
صقر/هههههه وانا اقدر بردو
…….
صقر/واحشني والله
…….
صقر/قد العالم كله
…….
لا مفيش بس بنشوف موضوع عمي
………..
مفيش جديد لسه هنستلم نتيجه التحليل
………….
صقر/هقتلها وهقتلهم وهمحيهم من علي وش الدنيا مش صقر الي حيوانات زيهم يضحكو عليا
………
صقر تمام باي هتوحشني قد العالم يعمري
…..
واغلق الخط وهو يتوعد لهم بالقتل ان كان كل ما فعلوه كذبة
ذهب لهم وتصاده وصوله مع خروج الممرضه وهي تقول لهم
الممرضه / اتفضلو ادخلو للدكتور
الطبيب/ للاسف الانسه روح مش بنتك
مراد بصدمه /نعم
الطبيب /مش انت يا استاذ مراد انا قصدي علي الاستاذ كامل الانسه روح مش بنته ولكن بنتك انت
كاميليا بفرحه /بنتي الحمد لله الحمد لله وقامت باحتضان روح وتشبثت بها وهي تبكي وقد سيطرت الصدمه علي روح فهي تشعر بمشاعر اول مره تاتي لها
لم تعرف كيف تتصرف اول مره احد حتضنها
روح/ييعني دي الحقيقه انا بنتكم انتو
مراد/ايوا ايوا يعين بابا انتي بنتنا والله لعوضك عن عمرك الي راح بعيد عننا كنت حاسس انك عايشه
صقر/تمام شكرا جدا يدكتور بنعتزر علي تعبك معانا
الطبيب/لا ولا تعب ولا حاجه
صقر/يلا يجماعه نروح
ذهبت روح لتمشي مع كامل فاوقفها مراد
مراد /روح انتي هتروحي معانا بيتك هتمشي معايا
واخذها من يدها الي سيارته وانطلقو جميعا نحو منزلها
صقر/هنعمل اي يعمي
مراد/ولله مش عارف
صقر / انا هبلغ الشرطه انهم اختطفوا بنتك وهنفتح قضيه وباذن الله نكسبها
تدخلت روح قائله/لا
مراد/لي لا
روح / لان انا مش عوزاهم يتاذو ارجوك سامحهم وانساهم
صقر/سازجه
مراد/صقر
قام صقر بزياده سرعته تعبيرا عن غضبه
روح/لو سمحت هدي السرعه شويه
قام صقر بالقاء نظره عليها يود لو احرقتها
صقر/انا مش السواق الخاص بتاع حضرتك علشان تامريني
كاميليا/مراد هي متعرفكش لسه معلش
بعد اكثر من نصف ساعه وضلو اخيرا الي منزل اقل ما يقال عنه انه قصر الامبراطور كان مبني كبير جدا من الخارج قامو بالدخول بسيارتهم الفارهه الي مدخل القصر وسط انبهار روح من كبر حجم الحديقه فما يوجد بالداخل
كان هناك مدخل كبير للسيارات ويتوسطه ورود من كلا الجانبين واشجار مثمره وكبيره توقف صقر ونزل الجميع من السياره وهي الاخري
مراد/ ادخلي يحبيبه بابا ادخلي بيتك
كاميليا /ادخلي يروحي متتوتريش دا بيتك
دخلت روح الي القصر وهي مبهوره من تصميمه الفاخر
روح في نفسها /ماشاء الله اللهم بارك البيت جميل جدا اول مره اشوف الجمال ده ربنا يعطي لهم خيره ويحميهم من شره
كاميليا / نجاه ينجاه
نجاه /نعم كاميليا هانم
نجاه سيده تبلغ من العمر 45 عاما انيقه في كل شيئ من الملابس حتي طريقه التحدث
كاميليا /وضبي اوضه روح بسرعه
نجاه / اوامر جضرتك
وذهبت نجاه الي الطابق العلوي لتتوجه الي غرفه روح الجديده
كاميليا/دي نجاه رئيسه الخدم هنا ولو احتاجتي حاجه هيا هتبقا موجوده اقعدي يروحي احكيلي عن حياتك
روح/مفيش حاجه مميزه انا روح عندي 20 سنه فكليه هندسه من المتفوقين الحمد لله وباذن الله حلمي اتعين معيده فالجامعه بس
كاميليا / نفس مجال شريكاتنا ف باذن الله تتخرجي وتشتغلي مع بباكي وعمك وصقر
وعاوزه كمان اعرفك علي باقيت العيله وعاوزه اعمل حاجات كتير
نجاه/……….
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية روح)