رواية روح الباران (الزين) الفصل السابع 7 بقلم زوزو
رواية روح الباران (الزين) الجزء السابع
رواية روح الباران (الزين) البارت السابع
رواية روح الباران (الزين) الحلقة السابعة
باران بصدمة : احييييه انتي قولتي ايييه
ديلان شدت علي ايده من غير ما ريهام تاخد بالها : لا لا اتعدل معايا وامشي 😅
باران : عيوني بس استحملي بقا اللي هيجرا لما نطلع من هنا علشان حبيبي اللي اتقالت دي 😉
ريهام بغيظ : دكتور باران هو فضول معلش مين دي
ولسه باران هيرد لقي ديلان اتكلمت : أنا خطيبته 😎
ريهام بصدمه : نعممم بس هو مش خاطب 🙂
باران : لا معلش الخطوبة كانت علي الضيق وكدا وملحقتش اعرف حد 😌
ريهام : اهاا بعد اذنكم ومبرووك
باران لاحظ ديلان إنها بتغير عليه من ريهام وحب يستغل الموقف دا
باران : ايه اللي هببتيه دا أنا محبتش أحرجك قدامها ممكن افهم اي اللي حصل علشان تقولي كدا
ديلان بغيظ : في اي بص لبسها ضيق وملزق ازاي ولا الميكب اللي مغرق وشها ولا نظراتها ليك ومنشكحه وهي بتكلك ازاي 🤨
وماشالله سيادتك متوصتش ومقضيها توزيع ابتسامات ولااا أتعدل مفهووووم 😡
باران بضحك : شايفة الاوضة اللي هناك دي
ديلان : اهاا مالها
باران : ادخلي هتلاقي الأطفال العبي معاهم لحد ما ارجعلك 😉
ديلان : وأنت رايح فين 🙂
باران : هشوف المديره وراجع 😌
ديلان : ماشي بس متأخرش عليه
باران : ماشي ياستي
مشيت ديلان ووصلت لأوضة الأطفال واتعرفت علي كل اللي فيها ولعبت معاهم كتيييير اوييي ومحستش
بمرور الوقت ولاحظت ان باران أتاخر فراحت تشوفه
لسه مجاش ليه ووصلت لمكتب المديرة بس ملقيتش باران طلعت تبص حواليها ولاحظت ضل باران ورا الاوضة بتاعت المكتب وراحت تشوفو وانصدمت لما شافت ريهام بتحضن باران وكانت مقربه عليه ولسه هتبوسه🥹
ديلان أتخبطت في كرسي موجود وباران بص لاقاها واقفه والدموع في عنيها ومصدومه 😢
باران : ديلان انتي فاهمه غلط والله اسمعيني اللي حصل ان…..
ديلان قاطعته بإنها زقته بعيد عنها وجريت
باران : ديلاااااااااان
جري وراها وحاول يلحقها بس معرفش وصل للسياره بتاعته كانت راكبه فيها وساكته
باران : ديلان اسمعيني أنا …..
ديلان قاطعته : لو سمحت يا دكتور ممكن تروحني ومتشكره جداً لليوم الجميل دا ومبسوطة جداً بمعرفتك 😢
باران شاف في عيون ديلان وجع كبير اوي 💔
باران : طيب اسمعي مني ألاول وافهمي اللي حصل
ديلان بعصبية : قولتلك روحني ومش عايزه اسمع منك اي حاجة وياريت دي تبقي آخر مقابلة بينا 🥹
باران بحزن : تمام 💔
وصلت ديلان لقدام الفيلا بتاعتها ولسه هتنزل باران أتكلم 🙂
باران : إديني فرصه واسمعيني الأول
نزلت ديلان من السياره وجريت علي الفيلا ودخلت اوضتها وفضلت تبكي وتفتكر المشهد اللي شافته بين باران وريهام وتبكي بحُرقه وبتحط المخده علي وشها علشان ميطلعش صوت صراخها وحد يسمعها
بعد عدت وقت وصل جودت الفيلا ودخل اوضة ديلان
جودت : يا روح جودت من جوااا فينك يابنت انتي مختفيه 🩵
واتفاجئ بيها وهي بتعيط وحالتها زفت قرب عليها بخوف
جودت : حبيبتي مالك فيكي ايه مين مزعلك وايه وشك مالو كدا في ايه فهميني 🥹
ديلان حضنت جودت اوي ومسكت فيه جامد وفضلت تبكي وتصرخ وجودت حاضنها جامد 😢
جودت برعب وقلق : في ايه يا ديلان حصل ايه بابا ضايقك تاني
ديلان : لا أنا ليه ماليش نصيب في حاجة يا جودت ليه دايماً فرحتي مش بتكمل ليه مكتوب عليه الوجع والكسره والظلم وبس 💔🥹
جودت : يا حببتي ليه بتقولي كدا فهميني ايه اللي حصل 🙂
ديلان ببكاء : خاااني يا جودت طلع خاين وبيتظاهر انه بيحبني 🥹
جودت : عيونك شايفها بتقول انك غيرانه مش انه خاين ولا حاجة مفهمتيش منه ايه اللي حصل
ديلان : لا ومش عايزه اسمعه ولا أشوف وشه تاني
جودت : انتي بدأتي تحبيه بس هو خطف عقلك قبل ما يخطف قلبك 🤍
ديلان : المفروض يخطف قلبي لكن العقل مش بيتخطف ♥️
جودت : لا القلب ساذج سهل انه يتخطف من اقل حاجة ولكن العقل صعب انه يتاخد بسهوله فـ عقلك اتسرق قبل قلبك افهمي منه يا ديلان اللي حصل لأنه واضح انه بيحبك بجد وهو أكيد مش في دماغة الخيانه دا مشغول اليوم كله 😌
ديلان باستغراب : وأنت عرفت ازاي كل دا هو انت تعرفو 🤨
جودت : أكيد طبعاً باران كلمني من قبل ما يوقفك ويكلمك في الجامعة اول مرة استأذني وطلب مني انه يحاول معاكي صدقيني يا ديلان أنا اخوكي الكبير ومش بس اخوكي بس دا انتي بنتي قبل ما تكوني اختي ولو كنت حسيت بنسبه ١٪ بـ ان باران بيتسلي مكنتش سمحت ليه يكلمك وهو شخصية محترمه جداً وانا سالت عليه كتيير وعرفت عنه كل حاجة من وقت ما امه جابته علي وش الدنيا
ديلان بصدمه : يعني انت عارف كل حاجة وكنت مخبي عني يا جودت 😢
جودت : كنت مستني الوقت المناسب اللي أكلمك فيه واقولك 🥹
ديلان : والله ومخبي عني ايه تاني كمان بقا أكيد مش دي الحاجة الوحيدة 😏
جودت : لا يا ديلان مفيش حاجة مخبيها تاني
ديلان : خلاص متزعلش مني بس أنا متلخبطه شوية 💔
جودت : فاهمك يا حببتي بس أنا لازم امشي مش هقدر اقعد اكتر من كدا
ديلان : ماشي ابقي طمني عليك
جودت : حاضر يله سلام
مشي جودت وركب سيارته وتوجه لبيته…….
( جودت مش عايش معاهم في الفيلا عايش في بيت لوحده وبيجي الفيلا يطمن علي انه وديلان ويمشي )
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية روح الباران (الزين))