روايات

رواية روح الباران (الزين) الفصل السابع عشر 17 بقلم زوزو

موقع كتابك في سطور

رواية روح الباران (الزين) الفصل السابع عشر 17 بقلم زوزو

رواية روح الباران (الزين) الجزء السابع عشر

رواية روح الباران (الزين) البارت السابع عشر

روح الباران (الزين)
روح الباران (الزين)

رواية روح الباران (الزين) الحلقة السابعة عشر

باران قلقان علي جيهان وبيتصل بيه كتير مش بيرد وفكر في اكتر من مكان بيبقي موجود فيهم دايماً وقال لنفسه
باران : لا لا أكيد مش في المكان دا هو وعدني انه مش هيسهر في الأماكن دي تاني 🥹
باران وصل المكان اللي المفروض يلاقي في جيهان (بار) بيسهر فيه دايماً مع صحابه بس ملاقهوش
اتصل بصحابة برضو محدش يعرف عنه حاجة واستمر باران في البحث عن اخوه جيهان لحد اذان الفجر
وكان جنب الفيلا وسمع اذان الفجر دخل يصلي واتفاجأ بوجود جيهان ماسك المصحف وبيقرأ فيه قعد جنبه وقال
باران : حرام عليك يا جيهان دوختني عليك ومكنتش أتخيل ان الاقيك في المسجد 😍
جيهان : أسف يا باران مكنتش اقصد الفون فصل شحن ونسيت اشحنه 😌
باران : بس أنا مبسوط منك علشان لقيتك هنا 😌
جيهان : القرآن دا فيه راحة متتوصفش يا باران مجرد ما مسكته وبصيت فيه قلبي ارتاح اوي حسيت ان مش تعبان وكل هموم الدنيا راحت من بالي 🥰
باران : القرآن الكريم راحة للقلب دايماً لما تحس انك مخنوق وضاقت بيك الدنيا اقرأ وصلي لربنا واحكيلة كل اللي انت حاسس بيه وهتتفاجأ بالنتيجة 🌹
جيهان : هو دا كان سبب في انك دائماً متماسك يا باران ومش بيبان عليك التعب وعلي طول كنت بلاقي بالك مرتاح رغم كل اللي حصلك وتحملك المسؤلية مكنتش بتشتكي 🥹
باران : اه يا جيهان دا اهم حاجة كانت بتريحني الحمدلله علي نعمة الإسلام وكفي بها نعمه كبيرة جداً وناس مغيبه محدش يعرف دا ☺️
جيهان : اسف يا باران تعبتك كتير بس أوعدك ان هتغير وهسمع كلامك دايماً 😍
باران : انت ابني يا جيهان لو عملت ايه مش هزعل منك 🥰
جيهان : طب ايه مش هنصلي جماعة مع بعض 💓
باران بفرحة : كنت بتمني إنها تحصل دايماً 💓
جيهان : يله
صلي باران و جيهان جماعة صلاة الفجر وباران فخور و مبسوط جداً بتغير جيهان للأحسن خرجو لبرا وباران قال
باران : مشيت من بيت سعيد ليه وسبتنا 😉
جيهان : كان عندي مشوار مهم 😌
باران : اممم طيب 🙂
جيهان : طيب أنا ورايا مشواهر مهم لازم أعملة🤪
باران : مشوار ايه 🤨
جيهان : هروح أصالح جول 😉
باران : الساعة 5 الصبح😳
جيهان : معلش اعتبرها 5 المغرب يله يا باران أنا كدا كدا هروح أغير هدومي واروح الجامعة 🫣
باران : انت مجنون يلا 🤨
جيهان : سلام يا باران 🤪
مشي جيهان ووصل لبيت جول وماسك في أيديه ورد 🌹 شغل موسيقي غني وبصوته الحلو جداً جداً 🎶
جيهان وهو بيغني أغنية 🎶
“اول معرفت انك عايزاني جيت قوام مقدرش استغني عنك يا معلمني الغرام كله كله كوم وزعلك انت كوم “😂
جول سمعت الصوت وخرجت من البلكونة وشافت جيهان بيغني وسمعتو وهو بيردد ويقول
🫣🤣
“كله كله كوم وزعلك انت كوم أنا عندي الدنيا تزعل ولا تزعل مني يوم اه”
جول بصدمة وضحك علي حركات جيهان اللي بيقلد بوحة 😂🤪
جول : والله انت مسخره بس اول مره اعرف ان صوتك حلو ياعم بوحه
😳😉
جيهان : تتجوزيني ☺️💓
جول : دخلنا علي عمر وسلمي بقا 😌
جيهان بضحك : اسف يا جوجو أوعدك ان هتغير للأحسن 🌹
جول : اتمني يا جيهان 😍
مشي جيهان ورجع البيت لقي باران نايم علي الكنبه وضحك بخبث دخل المطبخ جاب كاتشب
ورجع لباران وكرم اللي نايم علي الكنبه التانية نوم كرم تقيل اوي اوي اوي ومش بيصحي بسهولة
جيهان حط الكاتشب علي هدم كرم وبعد شوية عند الباب
جيهان بصوت عالي : كررررررررم 🫣😳
باران : ايه في ايه 😦
جيهان بعياط وبيشاور علي كرم حد قتل كرم 🫨🫢
باران بصدمة بص علي كرم وجي يجري عليه مسكة جيهان
جيهان لا لا يا باران متقربش علشان البصمات
باران بعياط : كرررررررم🥹🥹🥹
جيهان بيكم ضحكته بيتصنع البكاء
جيهان : اااااه يا كرررم😂
كرم سمع صوت دوشه وحرك ايده ولعب في شعره وهو نايم وباران لاحظ دا وجري عليه وفوقه كرم🥱
كرم : اي ياض مالك🙄
باران اتخض ورجع لورا وقرب تاني منه وحط ايده علي بطنه وشاف الكاتشب وبص علي جيهان لقاه بيجري لفوق علي اوضته 😂
باران بعصبيه: جيهااااااااااااااااان 🤬
كرم بضحك : هو عملها فيك😂😂
باران بعصبية : مش ناقصك انت كمان حد ينام زي البغل كدا وانا عمال اصرخ باسمك ايه متبنج😡
كرم بتقليد صوت ناعم : بتعايرني يا باران علشان نمت جنبك يا قاسي أنا طالع أوضتي ومش هنام معاك تاني 🤭
باران بنفاذ صبر : يارب صبّرني معايا جوز حريم بربيهم 😢
كرم بضحك : ونبي يا سبعي أبقا غيرلنا انبوبة البوتجاز 😅
باران ساب كرم وطلع الاوضه وهو متعصب وصلته رسالة
“حكمت الورداني مستنيك النهاردة بالليل الساعة 6 المغرب متتاخرش”
باران مسك الفون شافها ورماه
باران : عايز مني ايه انت كمان هي ناقصه قرف 🤨
نزل كرم وجيهان وقابلهم باران وهو وخارج🙂
باران : حسابك معايا لما ارجع يا جيهان والحرس هتكون معاك دايماً 🙃
جيهان بدم فهم : ودا ليه مش فاهم 😌
باران : آمان ليك ومتسألش كتير فونك يبقي مفتوح دايماً
جيهان : تمام مع ان مش فاهم حاجة بس اتاخرت علي المحاضره 😚
باران : كرم وانت هيبقي معاك ☺️
قاطعة كرم : ايه عضلاتي مش عجباك ولا ايه لما هتمشي معايا دول متقلقش يا باران أنا وانت مع بعض دايماً حكمت ميقدرش عملنا حاجة😌
باران : طيب لازم الحق ديلان علشان أوصلها مش عايزها تروح لوحدها 😍
كرم : ماشي الحقها انت وانا هسبقك علي المستشفي
مشي باران ووصل قدام فيلا سعيد ولقي ديلان طالعة بالعربيه بتاعتها وقفها وفتح الباب ومسك أيديها
باران : تعالي هوصلك 🤨
ديلان : نعم دا اللي هو ازاي منا بروح بعربيتي دايماً ولوحدي 😌
باران : مفيش خروج من باب الفيلا دا غير بإذني وهبقي علي طول معاكي في اي مكان تروحيه😡
ديلان : باران أنا مش فاهمه حاجة ايه الطريقة دي والتحكم الزايد دا فيها ايه يعني انت هتكون الحارس الشخصي بتاعي ولا ايه مش فاهمه🤨
قرب منها باران وبص في عنيها جامد
باران : مش عاجبك الكلام 🙄
ديلان بقلق : ل ل ل لا 😍
باران : طيب اركبي بدل ما اعمل تصرف ميرضيش ربنا 🤭
ديلان بعد ما فهمت كلامك جريت علي العربية 🙂
باران : هتخرجي امتي 🤨
ديلان : هتيجي تاخدني كمان ولا ايه مش فاهمة 🥹
باران : باب الجامعة متخرجيش منه غير لما اتصل بيكي واجي اخدك 🙂
ديلان بعصبية : لا بقا مبقتش عيشه دي انت ايه اللي بتهببه دا 😡
باران : اسمعي الكلام وأنتي ساكته ومش عايز اي رد فعل
ديلان : أنا عايزه افهم في ايه 🙄
باران : حاضر بعدين هفهمك 😌
ديلان : يووووه😡
باران : يله انزلي وكلامي يتسمع مفهوم 🤨
ديلان بعصبية: حاضر 🙂
باران : خدي يابت أنتي هنا 😍🙂😍
ديلان : نعم 🙂
باران : بحبك 🌹
دق قلب ديلان جامد 💓
ديلان : شـ شكراً 🥰
باران بضحك : خدودك احمرت ليه ما أنتي قالبه علي قطه شريره من شوية 😅
ديلان : سلام اتاخرت 🥹
باران : اهربي كلها كام يوم ومش هسيبك …..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية روح الباران (الزين))

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى