روايات

رواية روح الباران (الزين) الفصل الرابع 4 بقلم زوزو

موقع كتابك في سطور

رواية روح الباران (الزين) الفصل الرابع 4 بقلم زوزو

رواية روح الباران (الزين) الجزء الرابع

رواية روح الباران (الزين) البارت الرابع

روح الباران (الزين)
روح الباران (الزين)

رواية روح الباران (الزين) الحلقة الرابعة

من روايــة روح الـبـاران “الـزيـن” ❤️‍🔥
ديلان بدموع : بابا أنت عرفت ان هنا ازاي 🥹
سعيد : ياريتني ما عرفت سايب شغلي بسببك واجي ألاقيكي قاعده تهزري مع صحابك ولا كأن فيكي حاجة وأنتي زي القردة اهو قدامي🙂
جول : اهلاً بحضرتك يا عمي بس ديلان وقعت في الجامعة و…😐
ديلان قاطعت كلام جول : شكراً لوجود حضرتك يا بابا واسفة علشان للأسف شغلك أتعطل بسببي وآسفه علشان أنا ابقي بنتك أصلاً آسفة يا بابا 🥹
سابته وجريت ديلان علي برا خبطت في باران وحست بدوخة جامدة مبقتش قادرة تقف علي رجليها سندها زين واخدها مكتبة 🥹
ديلان بدموع وألم : هو لية بيكرهني بتصرخ جامد وباران حاول يهديها مسك أديها 💔
باران : اهدي يا ديلان اهدي ششش أنا جنبك اهو اهدي كل حاجة هتتحل أنا معاكي مفيش حاجة هتضايقك تاني طول منا موجود ♥️
ديلان وهي بتصرخ وتضرب في باران (منهارة) : ليه اشمعني أنا بيعاملني كدا ليه أنا عملتلو إيه ذنبي في كل اللي بيجرالي منه اي ذنبي يا باران 😢
باران قلق وخايف علي ديلان اوي خايف يجرالها حاجة بسبب الاذي النفسي اللي حاصلها دا أخدها من أديها وقالها
باران : تعالي معايا
ديلان بصراخ وسحبت أيدها منه : ابعد عني
باران بحنان : ماتخافيش واهدي والله كل حاجة هتبقي تمام كل حاجة هتتحل ثقي فيا والله العظيم ما هخذلك يلا تعالي معايا
ديلان بحزن وألم : أنا تعبت والله تعبت
باران بحزن علي حالتها : كل حاجة هتتصلح دلوقتي يلا بينا بقا
ديلان : علي فين
باران : هنروح مكان أوعدك مش هتخرجي منه غير وأنتي كويسة ومرتاحة
ديلان باستغراب : بس أنا مينفعش اخرج معاك
باران بتفهم : عارف ان غلط وأنك مبتخرجيش مع شاب متعرفهوش وعارف انه حرام عارف كل اللي هتقوليه بس أنا الدكتور بتاعك واوعدك مش هتخطي حدودي
ديلان بحيرة : اااا أنا مش هينفع…
باران : لا هينفع هنريكي السيارة ولا اخلف بوعدي واشيلك وأركبك عافية وغصب عنك هااا
ديلان بعناد : نعمممم أنت عبيط يلااا
باران : عبيط ويلا كمان حاضر 😅
ديلان قلقت وشافت في عيونه ان بيتكلم بجد
ديلان : خلاص خلاص هركب😌
باران بابتسامة : مكان من الأول حريم متجيش غير بالعين الحمرا 🤣
ديلان : حريممم بزمتك أنت دكتور 😏
باران : والله علي حسب التوقيت الصبح دكتور وبعد الظهر بطل ملاكمة وانا معاكي ببقي …..😉
ديلان بعدم فهم : وأنت معايا بتبقي اي سكت ليه
باران بارتباك : مفيش عادي 🙂
ديلان : إنت تعرفني من وين
باران بقلق : ها بتسمعي لمين بقا حمو بيكا ولا شاكوش ولا أقولك نسمع بحراوي😂
ديلان ضيقت عيونها : هو انتم كدكاتره يعني بستمعو التلوث السمعي دا لا وكمان بحرااااوي كمان أنا مش مطمنالك انت دخلت طب ازاي ممكن افهم 😏
باران بضحك : من الباب 😅
ضحك بصوت عالي وديلان فضلت مركزة في ضحكتو وهو بينادي عليها مش سمعاه ولا معاه حتي ❤️‍🔥
باران : ديلااااان الوووو يا غيبوبة أنتي
ديلان : هااا بتقولو اي
باران بضحك : لا مافيش اسرحي في ضحكتي زي ما أنتي ياختي😂
ديلان بخجل : لـ لـ لا انت مش قولت مش هتتخطي حدودك معايا وهتبقي دكتور وبس وإلا هسيبك وانزل
باران : اهربي اهربي حاضر يستي مش هتكلم وحالياً احنا وصلنا للمكان أصلاً
ديلان بصت للمكان كان جميل اوي بحر وسما بس مكان خالي زي جزيرة مفيش حد موجود نهائي بصت لباران قلها
باران : انزلي
ديلان بخوف : انزل فين بالظبط واية المكان دا أنت عايز مني اية
باران : بقولك انزلي ولا أنزلك أنا وبعدين مفيش حد هنا ومحدش هينجدك مني
ديلان بقلق : يعني اي
باران بضحك : يا مجنونة أنتي شيفاني اي يعني وبعدين قلتلك ثقي فيا ومش هخذلك والله كل الحكاية ان دا المكان اللي ببقي فيه دايماً طول منا مضايق او مخنوق بكون هنا اخرج كل الطاقة السلبية اللي جوايا
هنا وبرجع قوي تاني انزلي واصرخي عيطي اشتكي لربنا زي ما أنتي عايزه يلا ولما تحسي انك بقيتي احسن ارجعي اركبي السيارة تاني علشان هنروح مكان تاني
وانشالله هترجعي ديلان القوية اقوي كمان من الأول
يلا أنا همشي شوية علشان مش هقدر أشوفك بتزعقي واسكت هدخل الشالية دا شايفاه
ديلان : ايوا شايفاه تمام
مشي باران وديلان نزلت من السيارة ووقفت قدام البحر سرحت لايام ثانويه عامة ……

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية روح الباران (الزين))

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى