روايات

رواية روح الباران (الزين) الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم زوزو

موقع كتابك في سطور

رواية روح الباران (الزين) الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم زوزو

رواية روح الباران (الزين) الجزء الرابع والعشرون

رواية روح الباران (الزين) البارت الرابع والعشرون

روح الباران (الزين)
روح الباران (الزين)

رواية روح الباران (الزين) الحلقة الرابعة والعشرون

ديلان شافت الشخص اللي موجود وأول ما شافته اتصدمت ووقعت علي الأرض
جودت جري عليها : ديلااااان
شالها وطلعها للدكتور يشوفها بعد وقت ديلان فاقت
ديلان : اه صداااع رهييب
الدكتور : الحمدلله علي السلامة يا انسه ديلان الصداع دا طبيعي لان ضغطك واطي وشكلك مبتاكليش
ديلان : اها الله يسلمك
جودت : انتي كويسة
ديلان : اه صدقني اللي جوا دا مش باران دا وشه مشوه ممكن يكون نفس الجسم وكدا بس لاء مش هو أنا متاكدة
الدكتور : هنتاكد لما نعمل تحاليل دي ان اي مع جيهان اخوه
ديلان :…..🥹
بعد وقت بتطلع ديلان من المستشفي وترجع للبيت هي وجودت
جودت : أنا شوية وجاي وراكي ادخلي انتي تمام
ديلان : ماشي
دخلت ديلان الفيلا وشافت أبوها قاعد سالمت عليه ودخلت اوضتها
سعيد : ديلان
ديلان : نعم يا بابا في حاجة
سعيد : هااا طفشتيه
ديلان بعدم فهم : طفشت مين
سعيد : باران هرب وسابك او مات زي ما بيقولو قد ايه انتي نحس عليه
ديلان : ايه اللي بتقوله ده يابابا
سعيد بضحك : بقول الحقيقة أكيد عرف مصيبه من مصايبك وطفش
ديلان : مصايبي… تقدر تقولي فين مصايبي دي فين الغلطه اللي غلطها ومش عايز تسامحني عليها مع ان مظلومة أصلاً
سعيد : بت انتي اتعدلي في الكلام وأنتي بتتكلمي معايا أنا ابوكي
ديلان بصراخ : لاااا انت عدو مش اب حتي العدو مش هيعمل كدا انت معندكش قلب
5 سنين بتعاقب منك علي حاجة معملتهاش 5 سنين تعبانه ومحدش حاسس بيه والمفروض بدل ما تيجي تطبطب عليا جاي تقتلني بكلامك
22 سنه نفسي احس ان عندي اب نفسي أشوف حنيتك اللي بشوفها مع اي حد غيري نفسي في حضن اب انت لو ميت مكنتش هتعب كدا لكن انت عايش ومفتقده وجودك ودا أصعب 🥹🥹
دايماً بتتلكك علي اي حاجة بعملها اي حاجة ديلان تطلبها مرفوضه والكلمه اللي علي لسانك أنا مش حارمك من حاجة كل حاجة بتعوزيها بجيبها لكن لاااا
مش كل حاجة فلوس وشغل في حاجات أهم أنا مش عايزه حاجة غير ان ألاحظ حنيتك عليا انت عمرك ما كنت اب انت عايش دور المقتدر مالياً وبس💔
دايماً وكل حاجة عندك فلوس فلوس فلوس أنا تعبت أنا اتخنقت بقالي كتير اوي كاتمه ومبقتش قادرة استحمل منك اي حاجة كل شوية تتعبلي أعصابي وتدخلني في اكتئاب
كل شوية تفكرني بحاجة أنا معملتهاش عارف بقيت بعمل ايه دلوقتي بقيت أكرهك قبل كدا كنت بقول دا ابويا مهما عمل فيا مش هزعل لكن لا كفايه كفايه وجع قلب وكسره كفايه تعب تعبت تعبت سيبني في حالي بقا حرام عليك ااااااااه يااااااااارب 💔😭
دخلت أوضتها حضرت شنطه هدومها وقررت تقعد في شقة جودت وهي ماشيه صبيحة
صبيحة: رايحة فين يا ديلان وايه الشنطه دي انتي هتسافري
ديلان : لا ماشيه من البيت
سعيد : خليها تغور من هنا ومش عايز المحها في اي مكان تاني و سيبي شنطتك وهاتي مفتاح عربيتك انتي من النهاردة مش بنتي
ديلان ضحكت بهستيرية : هههههههههههه عيد آخر كلة كدا تاني أنا مش ايه ….. مش بنتك ما دي حقيقه فعلاً مش بنتك ولا عمري هكون 🥹
سايت شنطتها وحطت المفاتيح ونزلت اتصلت علي جودت
ديلان بدموع : جودت
جودت : مالك فيكي ايه انتي كويسه
ديلان : لااا
جودت : أنا جايلك انتي فين
ديلان : عند باب الفيلا تحت
جودت : طيب ١٠ دقايق وهكون عندك متخافيش
ديلان : مستنياك
بعد دقايق وصل جودت لديلان وجري عليها …….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية روح الباران (الزين))

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى