روايات

رواية روح الباران (الزين) الفصل الخامس عشر 15 بقلم زوزو

موقع كتابك في سطور

رواية روح الباران (الزين) الفصل الخامس عشر 15 بقلم زوزو

رواية روح الباران (الزين) الجزء الخامس عشر

رواية روح الباران (الزين) البارت الخامس عشر

روح الباران (الزين)
روح الباران (الزين)

رواية روح الباران (الزين) الحلقة الخامسة عشر

ديلان : يارب هو طلع بيتسلي بيت ليه أنا حبيتة بجد يارااااب ارحمني 🥹
ونامت بعد بكاء شديد وتعب ورجعت صبيحة وجات تصحيها
صبيحة : ديلان يا قلب ماما أنتي نايمة كدا ليه وحاطه المخده علي وشك ليه كدا قومي كمان ساعتين والضيوف يوصلو
ديلان بتعب : حاضر يا ماما هقوم اهو
صبيحة: ايه رأيك في الفستان تحفة صح ولونه حلو اوي ايه رأيك في ذوقي
ديلان شافت الفستان وبتتمني من جواتها إنها كانت تلبسه لباران لما يتقدم ليها علشان عجبها اوي
ديلان : جميل اوي ياماما بس أنا هلبس من اللبس اللي عندي وخلاص
صبيحة : يعني أنا انزل اجيب فستان بالجمال دا واتعب وفي الآخر تقوليلي هلبس غيره بجد هزعل منك نفسي اشوفه عليكي هتبقي تجنني وأنتي لبساه هتكوني شبه الأميرات بالظبط
ديلان : حاضر يا ماما هلبسه ينفع أقوم أشوف ورأيا ايه لحد ما الزفت والضيوف يشرفو
صبيحة : مالك يا ديلان أنتي تعبانه
ديلان : لا يا قلبي أنا كويسه هقوم اخد شاور واصلي وهبقي تمام انشالله
صبيحة ي ماشي يا حببتي لو احتجتي مساعدة أنا برا قوليلي وانا هاجي علي طول
ديلان : حاضر يا ماما
في فيلا باران :
وصل باران البيت كان كرم نايم علي رجل ازادة وبتلعب في شعره ☺️
باران : عاملة ايه يا أزوده وباس رأسها🙄
(أزاده بقيت أزوده لا وكمان كيوت ☺️)
أزاده : الحمد لله يا عيوني
باران : هو كرم نايم علي رجلك زي الطفل كالعادة 🤍
ازادة بضحك : ايوه يا حبيبي جي أتكلم معايا شوية وكنت بحكيله عن أبوه وأبوك وهما صغيرين وزي ما انت شايف نام كالعادة وانا بتكلم علي طول 😍
باران بضحك : دا مشكلة ما يجيش من عضلاته اللي فيه دي 🫣😂
كرم صحي وقال
كرم : سمعتك علي فكرة وبعدين أنا فعلاً بنام دايماً علي رجلها حنيتها دي بالدنيا ولا وهي بتلعب في شعري بتخليني ولا اللي واخد مخدر 🥹
إزادة بضحك : حبيب أزاده انت وبعدين لما تتجوز هتعمل معاها ايه هتقولها رايح انام علي رجل أزاده 🤭
كرم : مش مهم ما أنا قولتلك مش هتجوز وطلبت إيدك وأنتي اللي بترفضي دايماً يا أزوده بتتقلي عليه يعني 🫠
أزاده بضحك : أنا بقول أفكر بقا 🫣
كرم : وانا مستني اهو 🫠
قاطع كلامهم باران
باران : عايز أتكلم معاكم في موضوع مهم …..‼️
في فيلا سعيد :
ديلان بتكلم زمرد وجول مكالمة فيديو
زمرد : طب هتعملي ايه يا ديلان أكيد فيه حاجة غلط باران واضح جداً في عنيه انه بيحبك بجد ولا يمكن يكون بيتسلي بيكي
جول : سيبك منه يا ديلان طلع واد خاين وبتاع بنات زي اخوه
ديلان بدموع : انا هقوم اجهز البسو ومتتاخروش أنا محتجاكم جنبي اوي
قفلت ديلان المكالمة بينها وبين البنات وفكرت في باران وفي آخر مكالمة بينهم اللي صدمتها منه
ديلان : للدرجادي أنا مش فارقة معاك يا باران
بعدين قامت ديلان تجهز نفسها ولبست فستان وحطت ميكاب خفيف جداً ليظهر جمال ملامحها وانتظرت حضور الضيوف في اوضتها
وصلوا جول وزمرد الفيلا وراحو لغرفة ديلان اللي تفاجئو من جمالها
زمرد : اللهم بارك اي الجمال دا يا دودو طالعة شبه الأميرات بالظبط واحلي كمان 🙊
جول : واااو بجد بتجنني يا ديلان تحفه حاسه ان قدامي أميره من أميرات ديزني 🙉
ديلان بضحك : والله يا شباب كبرتو الموضوع😌
زمرد وجول مع بعض : دا يا بختو اللي أنتي من بخته 💖
ديلان بضحك : هتغرغر في نفشي بقا مش كدا 😁
وصل العريس مع أهله العريس كان لابس بدلة سودة وجميلة اوي عليه وظاهر منها عضلاته الكبيرة 😍
رحب بيهم سعيد جامد وصبيحة
ووصل جودت ورحب بيهم وطلب سعيد من صبيحة تجيب ديلان وجودت منعها وطلب ان هو اللي يجيبها وراح لأوضتها
جودت : ديلان جهزتي
ديلان : ايوا يا جودت جهزت
بص عليها ونبهر بجمالها
جودت : ماشاء يا حببتي ربنا يحفظك زي القمر واحلي كمان وباس رأسها 😍💖
ديلان : ونبي انت اللي قمر وقميصك حلو فسكوز دا يا ببلاوي 😂🤭
جودت ضحك بصوت عالي ومسك ديلان من خدودها 😂😂
جودت : يا لهوي علي القمر اللي مجنني ومجنن الكل معاه يله نخرج بقا احسن العريس علي نار علشان يشوف عروسته ☺️
ديلان بزعل : مش هتفرق 🥹
جودت :ازاي دا هيتجنن علشان يشوفك اكتر ما هو مجنون بيكي ♥️
ديلان : يلا علشان متناخرش كدا كدا هيترفض
وسابته وخرجت قدامه 🙂
جودت بعدم فهم : يامجنونة ترفضيه ازاي وصلت ديلان ووقفت قصاد العيلة 🤔
ديلان : السلام عليكم
الكل وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
العريس سرح في جمالها وقال
العريس : ما نخليها كتب كتاب يا عمي افضل 😍😍♥️
ديلان ركزت في الصوت ورفعت رأسها وبصت عليه
ديلان : يا نهاااار اخضر ……

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية روح الباران (الزين))

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى