روايات

رواية روح الباران (الزين) الفصل الحادي عشر 11 بقلم زوزو

رواية روح الباران (الزين) الفصل الحادي عشر 11 بقلم زوزو

رواية روح الباران (الزين) الجزء الحادي عشر

رواية روح الباران (الزين) البارت الحادي عشر

روح الباران (الزين)
روح الباران (الزين)

رواية روح الباران (الزين) الحلقة الحادية عشر

جيهان: ياخرابي إيدك تقيلة اااه وشي ورم مش تشوووف اللي بتضربه الأول يا اخي ولا افتره وخلاص
ديلان بعدم فهم : مين دا يا باران انت تعرفه
جيهان : محسوبك اخوه يا ضنايا 🥹
باران مسك هدوم جيهان وشده ومسكة من رقبته
باران : انت بتعمل ايه هنا وسايب جامعتك وجاي هنا لييه
جيهان : في ايه يا باران سيبني الأول انت ماسكني كدا ليه قدام الناس بتتفرج علينا
باران : همك اوي الناس يا راجل انطق بتعمل ايه هنا
جيهان أتعصب لما شاف الناس بتتفرج عليه هو وباران وماسكة بالشكل دا أتعصب
جيهان بعصبية : ملكش دعوه أنا بعمل ايه هنا انت مكنتش ابويا علشان تتحكم فيا بالشكل دا
والكل اتفاجأ بقلم من باران علي وش جيهان وديلان وجول وزمرد متابعين الموقف بصدمه من اللي عمله باران في جيهان قدام الناس كدا وجيهان بعد عن باران وقال
جيهان بعصبية : المفروض اخرس وأكتم كالعاده ومتكلمش مش كدا علشان اخويا الكبير زي ما الكل بيقول وسابه ومشي
باران : حسابنا في البيت يا جيهان
جول زعلت علي جيهان واللي اتعمل فيه من باران قدام الناس وراحت لباران وقالت
جول : هو حضرتك بتتعامل مع اخوك بالشكل دا كدا ليه
باران بعصبية : محدش ليه دعوه أنا بتعامل مع اخويا كدا ليه
جول زعلت من باران وسابته ومشيت وديلان فضلت تنادي عليها علشان تكلمها بس ملحقتهاش وطلبت من زمرد تلحقها وهي تطمن علي باران وترجع تكلمها
باران رجع العربيه وغمض عيونه بوجع علي التصرف اللي عمله مع جيهان قدام الناس
ديلان ركبت العربيه جنب باران
ديلان : باران مالك انت كويس
باران : مفيش حاجة
ديلان : لا فيه حاجة مالك يا باران وأخوك عملت معاه كدا ليه قصاد الكل انت بتقلل من قيمته وبتخليه يفقد الثقه في نفسه
باران بعصبيه وزعيق : وأنتي مالك تدخلي ليه في حاجة متخصكيش ملكيش دعوة مفهوم
ديلان خافت من نبرة صوت باران
ديلان : أنا عارفه انك متعصب ومش حاسس باللي بتقوله ومقدره دا وانا اسفه لو كنت اتدخلت في حاجة متخصنيش
سابته ونزلت من العربيه والدموع في عنيها وباران خبط علي العربيه جامد ونزل مشي وراها
باران : ديلان استني
وقفت ديلان : عايز ايه
باران قرب منها وباسها من رأسها
باران : اسف علشان أتعصبت عليك متزعليش مني
ديلان اتحرجت من باران واللي عمله بعدت عنه بسرعة واتعصبت
ديلان : مافيش حاجة بس مش لازم انك تقرب مني كدا كان ممكن تقولي اسف عادي وكنت مش هزعل
باران بخبث : ما أنا كنت بصالحك ☺️
ديلان : مكنش لازم تعمل الحركة دي علي فكره 😏
قرب منها باران : احمدي ربنا ان البوسه كانت هنا مكنتش…. وشاور علي شفايفها 😉
ديلان اتكسفت اوي وبعدت عن باران ورجعت لورا
ديلان : انت قليل الأدب 🥹
باران بضحك : عارف بس معاكي انتي وبس والله 😁
ديلان : نعم 🙂
باران ؛ بقولك ايه ارجعي العربيه علشان مافيش حد موجود في الشارع دا والشيطان تالتنا وانا مش ضامن اللي ممكن اعمله الصراحة في لو مش خايفه علي نفسك فأنا خايف عليكي 😌
ديلان اتصدمت من اللي بيقوله باران وجرين علي العربيه وباران بيضحك علي تصرفاتها وكسوفها وراح وراها 🤣
باران : خدودك هتفضل حمره كدا كتير 🥰
ديلان حطت أيدها علي خدودها وبصت ليه
ديلان : تؤتؤ مفيش حاجة اهو 😌
باران بص في عنيها جامد وضحك وفضل مركز في عيونها 🤍
باران : عايزه تعرفي أنا مين ♥️
سرحت ديلان في عيونه : اهااا 😍
باران : لا مش وقت سرحانك الله يخليكي علشان هضعف كدا وماليش دعوه بالنتيجة اللي هتحصل 😎
ديلان فاقت بإحراج : ممم لا أنا كويسه اهو قول انت مين بقا 😌
رجع باران رجع برأسه لورا علي الكرسي وقال 🙂
باران : انا يا ستي اسمي باران الجارحي ابن دكتور قدرت الجارحي
اكبر دكتور جراحة علي مستوي العالم اللي مات في حادث عربيه من 15 سنه هو ومراته و
كان معاهم طفل صغير عنده 8 سنين وامي كانت حامل في اخويا جيهان اللي شوفتيه من شوية دا
في يوم كنا خارجين ومسافرين لبيت العيلة علي الطريق بابا معرفش يتحكم في فرامل العربيه والحادث كان مدبر بابا طلب من ماما تنط من العربيه بيا علشان منتأذيش
فلاش بااااك
قدرت : آيتان ههدي السرعة وأرمي نفسك هتحصلك خدوش انتي وباران وبس لازم تنزلي من هنا أنا مش هقدر اضحي بيكو
آيتان بدموع : لا يا قدرت أنا مش هسيبك
قدرت بعصبية : ارجوكي يا آيتان علشان باران فكري فيه وعلشان اللي في بطنك ما ينفعش تضحي بيه علشاني ارجوكي يا آيتان علشاني يلااا
آيتان بدموع : متسبنيش أنا ماليش غيرك يا قدرت ارجوك
قدرت بوجع وعلشان يطمنها : ما تخافيش انزلي وانا هنزل أنا كمان وراكي يلا
إيتان : قدرت لااااا مش هقدر
قدرت بصراخ : يلااااا مفيش وقت
آيتان ووقعت من العربيه بباران واترمت في الأرض وفضلت تصرخ من بطنها وباران اتجرح في رأسه وفضل يبكي
باران : ماما ماما فوقي يا ماما
باران سمع صوت العربيه وهي بتنفـ / جر وبقيت عباره عن رماد وايتان اول ما شافت المنظر وسمعت الصوت اغمي عليها ااا و…..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية روح الباران (الزين))

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى